Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag sur och grinig haha
Bäst att gå ut med sopor och kolla tvättider
Sen börja röja lite.

Är så slut på veckorna så orkar inte hålla undan då

Ja, jag håller på att bli tokig på riktigt. Har skruvat upp ljudet på tvn men då skruvar han upp ljudet på smasket.. Funderar på att utrymma lokalen och fly till en kompis så länge, men kompisen har en dejt så det känns taskigt att störa..
Jag tycker du ska prata med din sambo i lugn och ro och förklara hur du känner och önska att dom ses hos honom istället, att du givetvis inte hindrar dom att träffas men heller inte vill må dåligt i ditt eget hem.
Ni bor väl på lika villkor?
.

Usch, ge mig styrka! Min sambos jobbiga kompis kommer hit ikväll. Vi ska äta och han smaskar som en galning. Jag har förberett mig genom att ladda ner några avsnitt av P1s Klotet och klippt delar till en väska. Planen är att isolera mig i syrummet med hörlurar så han lämnar mig ifred. Middagen får jag försöka stå ut med ändå..
Jag vet, han kan inte hjälpa att han är som han är. Det hjälper inte mig, jag tycker inte om honom ändå. Hoppas huvudet håller för en helkväll framför symaskinen, annars vet jag inte vad jag ska göra..

Aven om han har Tourettes mar han bara bra av att lara sig att inte smaska. Min kompis 30 ariga son har tourettes (det var mycket patagligt och svart nar han vaxte upp) men han har fatt lara sig sadana enkla regler ... och annat, som att inte kunna ha skor pa sig i vissa situationer, har han ocksa kunnat komma over med lite talamod och forstaelse.

I alla handelser, om det var min man's kompis, eller min kompis, som den andre inte stod ut med skulle vi umgas utanfor hemmet helt enkelt. Det ar inte fair att man ska ma sa illa hemma hos sig sjalv.

Jag tycker du ska prata med din sambo i lugn och ro och förklara hur du känner och önska att dom ses hos honom istället, att du givetvis inte hindrar dom att träffas men heller inte vill må dåligt i ditt eget hem.
Ni bor väl på lika villkor?
.

Min sambo vet hur jag känner men han har otroligt svårt att säga nej.. Så när kompisen börjar gå på om att träffas här säger han ja, för att inte såra eller nåt. Jag avskyr det och säger det till sambon. Han säger att han förstår men bjuder ändå in kompisen.. Jag blir sur och ärligt talat ganska elak.

Aven om han har Tourettes mar han bara bra av att lara sig att inte smaska. Min kompis 30 ariga son har tourettes (det var mycket patagligt och svart nar han vaxte upp) men han har fatt lara sig sadana enkla regler ... och annat, som att inte kunna ha skor pa sig i vissa situationer, har han ocksa kunnat komma over med lite talamod och forstaelse.

I alla handelser, om det var min man's kompis, eller min kompis, som den andre inte stod ut med skulle vi umgas utanfor hemmet helt enkelt. Det ar inte fair att man ska ma sa illa hemma hos sig sjalv.

Ja jag kan tycka det med. Men det är inte min sak att uppfostra. Jag har redan sagt ifrån när han kommer för nära och ska "kolla mitt huvud" och grejer. Han släpper det inte, men han håller avståndet. Någorlunda.
När vi ska käka sen kommer jag förmodligen inte kunna hålla mig utan ryta ifrån ordentligt. Känner hur det bubblar i mig redan nu och då har han ändå slutat äta för stunden.

Min sambo vet hur jag känner men han har otroligt svårt att säga nej.. Så när kompisen börjar gå på om att träffas här säger han ja, för att inte såra eller nåt. Jag avskyr det och säger det till sambon. Han säger att han förstår men bjuder ändå in kompisen.. Jag blir sur och ärligt talat ganska elak.

Ursäkta? men din sambo tycker det är svårare att säga nej eller styra upp det än att ta hänsyn till dig?? (för du blir väl inte sårad av hans beslut eller?)
Har jag förstått rätt?

Ursäkta? men din sambo tycker det är svårare att säga nej eller styra upp det än att ta hänsyn till dig?? (för du blir väl inte sårad av hans beslut eller?)
Har jag förstått rätt?

Jag skulle egentligen åkt till en kompis, men kompisen har en dejt.. Och ja, min sambo har svårt att säga nej till andra utom mig. Speciellt när andra tjatar (vilket hans kompis gör).
Jag accepterar att de vill umgås men jag tycker inte om att de gör det här. När jag är hemma.

Svårt att säga på rak arm men saker som kan bli påverkade av det är sömn, humör, minne, koncentration, läsförmåga, tidsuppfattning o.s.v.
Ok. Dålig sömn har jag. Får ta sömnpiller varje kväll.
Är deprimerad och nedstämd nästan jämt. Stressad och trött. Dålig koncentration. Utmattad

Jag skulle egentligen åkt till en kompis, men kompisen har en dejt.. Och ja, min sambo har svårt att säga nej till andra utom mig. Speciellt när andra tjatar (vilket hans kompis gör).
Jag accepterar att de vill umgås men jag tycker inte om att de gör det här. När jag är hemma.
Jag kan ju tycka att du inte ska behöva fly hemifrån eller lida hemma om dina planer som idag blir ändrade utan att din sambo får då ta sin polare och smita iväg någonstans.
Egentligen kan jag ju med tycka att du inte ska behöva fly för han kommer utan att deras umgänge ligger på deras ansvar (din sambos) som med få undantag borde göra allt han kan för att umgås med sin polare och samtidigt inte låta dig drabbas av det, finns många enkla saker man kan hitta på om man kanske inte kan vara hos kompisen.

Din sambo ska vara ytterst glad att han inte bor med mig, för då hade han fått höra att han får ta ansvar för problemen som han skapar och som vuxen borde kunna lösa!

Usch lider med dig @sthu.

Kollar OS-höjdpunkter från idag. Fast just nu är det reklam. Lördagsgodiset är slut. Har varit till apoteket, det saknades ett recept som jag skrev och förnyade i slutet av januari :rage: Krångel!! Det ska ta max fem dagar att få nytt. :mad:

Jag kan ju tycka att du inte ska behöva fly hemifrån eller lida hemma om dina planer som idag blir ändrade utan att din sambo får då ta sin polare och smita iväg någonstans.
Egentligen kan jag ju med tycka att du inte ska behöva fly för han kommer utan att deras umgänge ligger på deras ansvar (din sambos) som med få undantag borde göra allt han kan för att umgås med sin polare och samtidigt inte låta dig drabbas av det, finns många enkla saker man kan hitta på om man kanske inte kan vara hos kompisen.

Din sambo ska vara ytterst glad att han inte bor med mig, för då hade han fått höra att han får ta ansvar för problemen som han skapar och som vuxen borde kunna lösa!

Usch lider med dig @sthu.

Det här är sista gången. Jag ställer inte upp på det igen. Vill de umgås får de göra det någon annanstans. Nu står jag inte ut längre.

Är väldigt uttråkad. Vill röra på mig men kan inte göra så mycket övningar som gravid (dessutom är det astråkigt att träna ensam) och promenera när det är mörkt känns ej motiverande. Har slut på intressant internet också. Kanske slutar med att jag går till Ica och köper onyttigheter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18