Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar OS-höjdpunkter från idag. Fast just nu är det reklam. Lördagsgodiset är slut. Har varit till apoteket, det saknades ett recept som jag skrev och förnyade i slutet av januari :rage: Krångel!! Det ska ta max fem dagar att få nytt. :mad:
Jag var till apoteket också idag, medicinen slut väntas inkomma i april :meh:.

Hemkommen från stallet, hade tänkt gå en promenad men det var snorhalt, så vi gick lite på gräsmattan istället. Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.

Utan att ha läst de senaste sidorna (satan vad ni skriver :cautious:) så måste jag bara dela med mig av min glädje över träningen idag :love: Vi har under de två gångna veckorna sen senaste träningen övat på den övning vi gjorde då. Den satt klockrent idag och har dessutom gjort att hästen var mycket starkare nu. Vi fick visa att vi minsann kan det här med öppna och sluta på böjt spår samt klockrena galoppfattningar i båda varven med bibehållen balans och form. Sen hade vi lite däremellan vi behöver öva på :angel: men det är ju också därför vi tränar :p men alltså min gamle gubbe till häst var helt :love: idag! Och vi fick en hel del beröm idag, både för att han var mycket starkare idag (dvs att vi övat flitigt) samt att vi har utrustning som passar (tränaren hade tydligen fått vara på några andra om detta :o).
Hur var det nu, delad glädje är dubbel glädje? Jag har massor att dela med mig av :laugh:
Och just det, mot slutet fick vi till helt ren galopp i ena varvet och tränaren frågade om jag kunde känna det men jag var helt färdig då och hade mest sjå med att hjälpa hästen och var då riktigt trött själv så det kände jag inte :D

Så här är den tänd!

Bifogade filer

• DSC_0185.webp
    DSC_0185.webp
    74,5 KB · Visningar: 40
Är väldigt uttråkad. Vill röra på mig men kan inte göra så mycket övningar som gravid (dessutom är det astråkigt att träna ensam) och promenera när det är mörkt känns ej motiverande. Har slut på intressant internet också. Kanske slutar med att jag går till Ica och köper onyttigheter.

Det slutade med en påse små kexchokladrutor, en påse daimkulor och en påse sura ormar. Farligt att vara uttråkad!

Sitter och letar efter någon bra SVENSK musik att rida speed (working equitation) till. Använder Gazolina nu, men vill köra svensk musik rakt igenom (har det i küren och tekniken) särskilt utomlands.
Behöver tips! Fullt ös medvetslös musik, gärna lite "kul" men viktigast att det är fullt ös.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar