Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag bodde i min 2,5:a hade jag typ ett rum tomt. Har aldrig varit mycket för saker, men lever nu med en man som älskar prylar....

Måste du ha ett skrivbord?
Ja jag måste det för att få ordning på pluggandet och för jobbet och få struktur däromkring. Jag har testat utan och det blev för rörigt för mig. Hade jag klarat mig utan hade det varit det bästa ur inredningssynpunkt. Helat skulle jag vilja ha det framför fönstret i sovrummet men det finns inte plats för det. Sen är väl inte sovrummet bästa platsen heller för ett skrivbord....

Det här med grejjor och rensa och ordning (vilket konstigt ord fick googla om det var rätt innebörd, ordning alltså :angel:).
Här skulle det med behövas ett extremtryck, tokrensning men jag är dålig på det uppenbarligen.
Det bästa vore att gå hemifrån och låta någon okänd ha fria tyglar tror fasen det är det enda som skulle fungera riktigt effektivt.
:o

@Ninnurur jag har inte ens en bokhylla dom böcker jag har står i papperskassar på vinden.
Någon enstaka kokbok i köket oh resten är typ sen jag var liten.
Praktiskt att inte vara bokmal alltid något mindre junk i röran åtminstone. :o

Jag har skor i mina bykhyllor :angel: så böckerna får staplas på sidan om :rofl: Kaos

Jag hade smink, skönhetsprytlar etc fullt i hela mitt skrivbord och tillhörande lådor.
Fick tyvärr behov av kontor.. Mkt jobbigt läge tills jag insåg att man kunde knöka in en till badrumsmöbel.
Skorna fyller en vägg i hallen.
Böcker i alla bokhyllor.

Kanske borde skynda på det där köpet av större bostad.. Eller söka till Outsiders.

Jag hade smink, skönhetsprytlar etc fullt i hela mitt skrivbord och tillhörande lådor.
Fick tyvärr behov av kontor.. Mkt jobbigt läge tills jag insåg att man kunde knöka in en till badrumsmöbel.
Skorna fyller en vägg i hallen.
Böcker i alla bokhyllor.

Kanske borde skynda på det där köpet av större bostad.. Eller söka till Outsiders.

Ser mig själv framför mig, sittande i soffan under en hög med Prada-skor sippande på ett glas rödvin med mina 15 katter och programledaren bara "ok men när gick det liksom utför"??

:rofl:

Det här med grejjor och rensa och ordning (vilket konstigt ord fick googla om det var rätt innebörd, ordning alltså :angel:).
Här skulle det med behövas ett extremtryck, tokrensning men jag är dålig på det uppenbarligen.
Det bästa vore att gå hemifrån och låta någon okänd ha fria tyglar tror fasen det är det enda som skulle fungera riktigt effektivt.
:o
Decluttering på engelska haha

Ser mig själv framför mig, sittande i soffan under en hög med Prada-skor sippande på ett glas rödvin med mina 15 katter och programledaren bara "ok men när gick det liksom utför"??

:rofl:

Jag inser liksom då och då hur mkt skit jag har. Främst vid flytt. Vill typ köpa den här gården för att slippa.
Hästsaker är ju än värre. Har fått ett extra eget förvaringsrum här i stallet.

Hade du haft större fötter hade du kunnat få ”förvara” dina skor här. Det är lugnt, kompis! ;)

Jag tror vi hamnar i Outsiders båda två. Lyssnande på Edward och marinerade i rödvin.

Då var balarna lastade .Kollade på termometern och den visade -12,5 då jag gick och startade traktorn .När jag började lasta så gick balklon i ultrarapid och det skrek i pumpen och det tyckte jag var knepigt då det inte var kallare .Så startade jag bilen för vi skulle åka och handla och den termometern visade -20.Det visade sig att det kommit så mycket snö att känselknoppen på termometern låg långt ner i snön men det rättade till sig då jag dragit upp den men nu är det -25 .Fy tusan vräker inte snön ner så är det svinkallt .Så jag har köpt massor med mat till fåglarna för min fågeltall har blivit värsta innestället för talgoxar .Det var en ibland två här och åt i säkert en månad men dom sista dagarna har stället blivit invaderat .Räknade till 20 st idag så nu har utbudet ökat med talgbollar och en blandning med olika saker i fågelstugan .I början fick dom nöja sig med solrosfrön .Bäst att ta hand om dom små liven nu när man börjat mata och det är så kallt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 819
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 510
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar