Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lokaltidningen vill göra en intervju med mig. I mailet står det att journalisten hittat min blogg och fann mig väldigt intressant, det har jag nog aldrig hört förut :D. Nu ska bara sambon tillfrågas om vad han tycker, så jag inte tackar ja utan att han tycker att det är okej (för jag gissar att det är pga sparvkarusellen som journalisten tycker att det är av intresse). Men det vore ju konstigt om jag fick blogga om sparven men inte låta det stå om henne i en papperstidning ;)

Snöar här idag :cautious:
Vad trött jag blir.
Bara för man råkar nämna tankar på att man kanske skulle kunna skaffa häst i framtiden, nu när jag faktiskt har jobb också, så är det alltid någon som direkt ska komma med någon negativ kommentar. "Nej men du har ju BARN!" "Hur ska du ha råd med det?" "Det kan du ju inte tänka på förrän barnen flyttat hemifrån!" :meh: Tänk om folk skötte sina egna jäkla liv istället.
Allt jag sade var att en i närheten hade en lösdriftsplats ledig för tillfället. En rent allmän reflektion sådär.

Ska börja med dagens bilder snart. Har inte så stora förhoppningar :laugh: Funkade inte lägga upp en film här men stillbilden säger väl allt :rofl:

Bifogade filer

• 724411A6-53E2-466E-AFF5-0179F2521816.webp
    724411A6-53E2-466E-AFF5-0179F2521816.webp
    67,3 KB · Visningar: 67
All skön het förgås, utom Greklands! Grekland är som din tonårskärlek som aldrig blir sämre med åren utan snarare blir vackrare med åren. (jag vill resa snart)

Traskat 1½ timma med vovven i det fina vädret idag, kollat på film, käkat... Inget som stått ut nämnvärt från dagliga livet. Fått hem maken redan vid 15.30 idag, men det beror ju enbart på att han började lite tidigare imorse (03.00 :wtf:). Det är omänskligt att behöva kliva upp vid 02.00! Det är ju då man går och lägger sig O_o :p

Lite orolig för en grej så kanske måste ringa gyn men drar mig för det :(
Känner att jag säkert kommer bli bemött med "det är heeeelt normalt" standardfrasen och det bara orkar jag inte.

Håller som bäst på att föra över bilder från telefonen till datorn, så ni ska få se ett av dagens projekt.

Lintott fick några begagnade täcken av en tjej för flera månader sedan, men dom har hittills bara legat i sina påsar eftersom dom inte behövts tidigare (fleecetäcken och ett tjockt vintertäcke). Idag testade jag att trycka vinyl på det ena av dom. Lite läskigt att sätta strykjärnet på ett fleecetäcke, men det fungerade alldeles ypperligt! (med bakplåtspapper emellan, annars hade det nog varit ett trekantigt hål nu). Den här hästen lär väl aldrig mer få vara anonym i sina täcken...

IMG_6693.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar