Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobbet igen. :)
Idag slutar jag iaf i tid haha
Höften och axeln värker som satan.
Tur en inte arbetar på småbarnsavdelningen hela dagen

Fryser! Jag kom just in efter att ha skjutsat maken till lastmaskinen, sen får jag kanske åka och hämta honom lite längre fram på dagen. :D

Varit och bytt täcke på hästen, sex minus här vi här. Men det var fem plus i stallet så det kändes varmt :D Nu - frukost!

Sitter på planet på väg hem efter att ha övernattat på Fly and Rest på Arlanda. Ska jobba sedan men får se hur lång den dagen blir :angel:

Ska även hämta min vovve tror jag, hon har varit hos mina föräldrar i över två veckor nu :crazy:

Velar över vad jag ska göra med kycklingen som står i kylen. Det är sista förbrukningsdag idag, och jag har ca 2,5 timmar på mig innan jag måste bege mig hemifrån. Det är fortfarande inte dags för någon lunch då, så det ska bli matlådor att ta med till sjukhuset. Är fullständigt osugen på att laga mat, men det känns väldigt onödigt att bara slänga sen. Frysen är full, annars hade den åkt in där tidigare.
Så, vad hade ni gjort med kycklingfiléer när tillgången till färska råvaror är oerhört begränsat? I kylen finns matlagningsgrädde, övriga grejer är typ soja, tomatpuré och liknande som "alltid" finns hemma och sällan går ut i datum. Inte en grönsak så långt ögat kan nå, men en välfylld kryddhylla.

Hoppas den här dagen förlöper bättre än den började :cool:
Sambon tog med sig mina (enda) bilnycklar till jobbet. I bilen ligger givetvis samtliga av hundens koppel + parkeringstillståndet :meh:. Bakluckan till sambons bil, som jag då fick lov ta i stället, gick givetvis inte öppna så hunden fick åka (olagligt) i baksätet. Inte för att hunden brydde sig direkt, det låg en filt man kunde kura ihop sig på.
Men hittade iallafall ett rep i baksätet som kunde agera temporärt koppel och parkerade bilen på tomten här på jobbet.

Velar över vad jag ska göra med kycklingen som står i kylen. Det är sista förbrukningsdag idag, och jag har ca 2,5 timmar på mig innan jag måste bege mig hemifrån. Det är fortfarande inte dags för någon lunch då, så det ska bli matlådor att ta med till sjukhuset. Är fullständigt osugen på att laga mat, men det känns väldigt onödigt att bara slänga sen. Frysen är full, annars hade den åkt in där tidigare.
Så, vad hade ni gjort med kycklingfiléer när tillgången till färska råvaror är oerhört begränsat? I kylen finns matlagningsgrädde, övriga grejer är typ soja, tomatpuré och liknande som "alltid" finns hemma och sällan går ut i datum. Inte en grönsak så långt ögat kan nå, men en välfylld kryddhylla.

Jag hade strimlat kycklingen och marinerat en stund i grädde och kryddor (gärna garam masala eller något annat indiskinspirerat om du har) och sen stekt det. Späd med extra grädde om du vill ha det mer såsigt. Smaka av med salt och peppar

Fortfarqnde med mancold och är tvungen att åka iväg och hämta en hösilagebal eftersom min leverantör inte kan komma med ett lass pga att han måste ploga snö :arghh:
Jag hatar verkligen snö just nu :mad:
Inte nog med det, fastnade i det vita helvetet igår när vi skulle ha loss transporten.. satte på de nya snökedjorna. Kör mindre än en meter, sen går den ena sönder och fastnar i bromsskölden. Så vi fick hissa upp, ta av däcket och lossa fanskapet :banghead: Tur jag hqr bra granne som kom med vettiga verktyg och hjälpte till! Fick loss skiten iaf sen...

Någon kycklingsoppa? Jag älskar soppor när det är så här kallt, det värmer så gott! :D

Jag hade strimlat kycklingen och marinerat en stund i grädde och kryddor (gärna garam masala eller något annat indiskinspirerat om du har) och sen stekt det. Späd med extra grädde om du vill ha det mer såsigt. Smaka av med salt och peppar

Någon kycklingsoppa? Jag älskar soppor när det är så här kallt, det värmer så gott! :D
Too late :D
Badade dom i olja och hällde sen över diverse kryddor. Fräste lite snabbt i stekpanna och nu har jag precis skjutsat in dom i ugnen. Riskokaren fixar riset under tiden. Sen tänkte jag köpa färdiga såser i affären, blir nog en bearnaise och en curry.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 523
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar