Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmm då var plogrundan klarDags att hoppa i lopplådan,Go natt!
Velar över vad jag ska göra med kycklingen som står i kylen. Det är sista förbrukningsdag idag, och jag har ca 2,5 timmar på mig innan jag måste bege mig hemifrån. Det är fortfarande inte dags för någon lunch då, så det ska bli matlådor att ta med till sjukhuset. Är fullständigt osugen på att laga mat, men det känns väldigt onödigt att bara slänga sen. Frysen är full, annars hade den åkt in där tidigare.
Så, vad hade ni gjort med kycklingfiléer när tillgången till färska råvaror är oerhört begränsat? I kylen finns matlagningsgrädde, övriga grejer är typ soja, tomatpuré och liknande som "alltid" finns hemma och sällan går ut i datum. Inte en grönsak så långt ögat kan nå, men en välfylld kryddhylla.
Någon kycklingsoppa? Jag älskar soppor när det är så här kallt, det värmer så gott!Velar över vad jag ska göra med kycklingen som står i kylen. Det är sista förbrukningsdag idag, och jag har ca 2,5 timmar på mig innan jag måste bege mig hemifrån. Det är fortfarande inte dags för någon lunch då, så det ska bli matlådor att ta med till sjukhuset. Är fullständigt osugen på att laga mat, men det känns väldigt onödigt att bara slänga sen. Frysen är full, annars hade den åkt in där tidigare.
Så, vad hade ni gjort med kycklingfiléer när tillgången till färska råvaror är oerhört begränsat? I kylen finns matlagningsgrädde, övriga grejer är typ soja, tomatpuré och liknande som "alltid" finns hemma och sällan går ut i datum. Inte en grönsak så långt ögat kan nå, men en välfylld kryddhylla.
Jag hade strimlat kycklingen och marinerat en stund i grädde och kryddor (gärna garam masala eller något annat indiskinspirerat om du har) och sen stekt det. Späd med extra grädde om du vill ha det mer såsigt. Smaka av med salt och peppar
Too lateNågon kycklingsoppa? Jag älskar soppor när det är så här kallt, det värmer så gott!
Samma här. Och det lilla som finns att göra går till den nya som ska läras upp för att kunna rycka in som vikarie...Jag har tråkigt. Det är så obegripligt lugnt på jobbet
Samma här. Och det lilla som finns att göra går till den nya som ska läras upp för att kunna rycka in som vikarie...