Vad och hur väljer man?

Narcissa

Trådstartare
Jag är så otroligt sugen på en hund till. Jag har inte bestämt om det blir en till men om jag ska ha en till så har jag tre val.
1. Ta valpar på min fina fina tik och behålla en valp. Tyvärr är marknaden för min ras trög nu. Egentligen är valparna planerade till hösten men vet inte om det blir då om inte marknaden släpper lite.

2.Ta min tiks mamma som är 5 år. Jag är intresserad av utställning men hon ska inte ställas ut mer. Jag är extremt fäst vid denna hund.

3. Bli fodervärd på en liten valp ur en annan kull än den som jag inte vet om jag kan ta på min egen hund.

Hur hade ni tänkt och resonerat?

Sv: Vad och hur väljer man?

Men du kunde ju inte skaffa fler hundar för bara nån månad sen..? Och lämnade tillbaka en tik som du tyckte jättemycket om..?

Ja det är alternativ nr 2. Ja det är fortfarande inte löst men jag VILL ju så gärna. Håller på att kolla olika lösningar. :)

Mellan 4 och 7 ungefär. Egentligen vill jag ju ha en valp från henne och min hunds mor. :D

Är du otroligt fäst vid tiken skulle jag ta alt. 2.

Annars; Hur pass bra är din tik och hur avelsintresserad är du? Är du verkligen intresserad av att börja med uppfödning (och inte bara för att få en efter din tik just) hade jag väntat tills det passar att para och då sparat en. När/om man väl börjar med avel blir det nog snabbt platsbrist och man vill ju spara en för att fortsätta avelsarbetet i en linje, tycker jag i alla fall.

Fast min hund är fin. Bir på nationell utställning, cert och massor av CK. :)
Jag är genuint intresserad av att utveckla rasen och jobba med aveln.

Vänta och se. Med tanke på hur det slutade med alt 2 förra gången. Då var ju svårigheten att ha tre hundar, och det problemet kvarstår väl fortfarande om du inte har bytt föräldrar sedan sist.

Är inte en av de sämsta anledningarna till att avla "för att jag vill ha en valp efter min fina hund"? Brukar inte sluta så bra....

Jo, men detta är inte TS första tråd;) hon har i flera trådar skrivit om sina uppfödarplaner och skrivit innan att det är en bra tik hon har.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 585
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 815
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 170
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 685
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka