Det har jag gjort tidigare. Men där ingår varken hugg eller sparkar.
Nej jag har faktiskt inte sett det. Så ta det gärna igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har jag gjort tidigare. Men där ingår varken hugg eller sparkar.
inlägg 56, 70 och 73 beskriver rätt väl vad jag menar. Hundar agerar utifrån de erfarenheter de gör. Får de en positiv respons från ett agerande so talar mycket för att de fortsätter med det agerandet. Det motsatta om de får en negativ respons. Men man man måste se det ur hundens perspektiv. Du går med hunden kopplad och del agerar aggressivt mot en annan hund/människa och du börjar gapa ch rycka i kopplet för att få den att sluta. Vad kanske hunden förstår? ji att du också är arg/rädd och då triggas den ju ännu mer. Berömma är lika kontraproduktivt.Nej jag har faktiskt inte sett det. Så ta det gärna igen.
Alltså vad menar du egentligen?Det är det vanliga missförståndet, att en hård hand betyder detsamma som hugg och slag. Alltså avstår man från att agera när hunden går över gränsen. Kan det vara en orsak till att allt fler hundar ges lugnande preparat av olika slag?. Jag har aldrig haft en strykrädd hund, inte en skotträdd eller en som varit rädd för tåg, bilar främlingar eller fyrverkerier. Men samtidigt har alla mina hundar lärt sig att vissa saker gör man bara inte. Med del räcker en tillsägelse, andra måste man peka med hela handen åt.
Ärligt talat så nej. Det närmaste du kommer där du skriver vad du gör är att du "exploderar i ditt ogillande". Men det kan ju betyda vad som helst faktiskt.inlägg 56, 70 och 73 beskriver rätt väl vad jag menar
Det är ju även ganska vanligt att folk inte vill förstå åsikter de inte gillar, så det hjälper inte hur jag förklarar, vill du inte förstå så förstår du inte.Ärligt talat så nej. Det närmaste du kommer där du skriver vad du gör är att du "exploderar i ditt ogillande". Men det kan ju betyda vad som helst faktiskt.
Du kan inte beskriva en specifik situation och hur du hanterar den vad avser att ha hård hand?
Det här tycker jag är ganska vanligt. Folk som använder "hård hand" vill inte riktigt säga vad dom gör.
Det är ju även ganska vanligt att folk inte vill förstå åsikter de inte gillar, så det hjälper inte hur jag förklarar, vill du inte förstå så förstår du inte.
Det är ju även ganska vanligt att folk inte vill förstå åsikter de inte gillar, så det hjälper inte hur jag förklarar, vill du inte förstå så förstår du inte.
En vardagssituation. Valpen hoppar upp i en soffa, där jag inte vill att den ska vara.Svårt att förstå något du inte kan säga...
Som sagt. Varför inte bara säga hur du brukar hantera hundar som är hårda i lite olika situationer där du korrigerar?
Så det är alla andras fel att du inte kan förklara?Det är ju även ganska vanligt att folk inte vill förstå åsikter de inte gillar, så det hjälper inte hur jag förklarar, vill du inte förstå så förstår du inte.
Det är ju din patenterade metod, att smyga in och idiotförklara dem vars åsikter du inte gillarDet är ju som vanligt. Du kastar ut något som du sedan inte kan förklara närmare, istället avfärdar du andra användares förmågor att läsa och förstå. Trevligt.
Å har du vaknat och stämmer in i kören.Så det är alla andras fel att du inte kan förklara?
Men säg bara? Hur kan det vara så svårt? Eller är du så dum mot hunden att du tänker att du kommer bli anmäld?Å har du vaknat och stämmer in i kören.
Aha, du biter valpen med andra ord?En vardagssituation. Valpen hoppar upp i en soffa, där jag inte vill att den ska vara.
1 signal med röst och kropp, att jag gillar inte det där, Jag tar hunden i nackskinnet och drar ner den.
2 Upprepas det steppar jag upp ogillandet på samma sätt som en vuxen hund gör när valpen gör ngt den inte gillar.
3 Säger jag ifrån ordentligt, med samma agerande som den vuxna hunden använder vid sin "uppfostran.
Det fungerar.
Hur gör du? Berömmer hunden i soffan och berömmer ännu mer när den frivilligt kliver ner?
hoppade du över inlägg 103, eller törs du inte svara ärligt hur du agerar.Men säg bara? Hur kan det vara så svårt? Eller är du så dum mot hunden att du tänker att du kommer bli anmäld?
Du har noll koll på hur hundar uppfostrar eller säger till varandra. Det du gör är bedrövligt. Dra ner en hund i nackskinnet...En vardagssituation. Valpen hoppar upp i en soffa, där jag inte vill att den ska vara.
1 signal med röst och kropp, att jag gillar inte det där, Jag tar hunden i nackskinnet och drar ner den.
2 Upprepas det steppar jag upp ogillandet på samma sätt som en vuxen hund gör när valpen gör ngt den inte gillar.
3 Säger jag ifrån ordentligt, med samma agerande som den vuxna hunden använder vid sin "uppfostran.
Det fungerar.
Hur gör du? Berömmer hunden i soffan och berömmer ännu mer när den frivilligt kliver ner?
Det har faktiskt hänt och hunden i fråga lugnade ner sig och växte upp till en fungerande individ trots att den verkade ha alla bokstavskombinationer i skallen förutom IQ, Vad som inte fungerar är hugg slag och sparkar därför att dessa ligger utanför normalt kommunicerande mellan hundar. Använd den verktygslåda med de fungerande verkyg du har till förfogande. Då får du den hund du förtjänar. Piska den till lydnad och du får en krypande lismande hund som visserligen lyder, gör du rätt får du en frimodig glad jycke som lyder...för det mesta.Men det behöver jag ju inte upplysa dig om, det är du ju medveten omAha, du biter valpen med andra ord?
En vardagssituation. Valpen hoppar upp i en soffa, där jag inte vill att den ska vara.
Det fungerar.
Prata om grannen barnvagn istället, då är insatsen högre..Där FÅR inte hunden hoppa upp. Där reagerar jag ordentligt från första stund.Du har noll koll på hur hundar uppfostrar eller säger till varandra. Det du gör är bedrövligt. Dra ner en hund i nackskinnet...
Jag skulle aldrig hindra min hund från en soffa men jag låtsas att vi pratar om köksbordet istället.
Jag säger ”Nej” och plockar varsamt ner hunden från bordet. Har sedan min uppmärksamhet riktad mot hunden så att jag kan avbryta redan när hunden tänker att den ska försöka ta sig upp igen. Berömmer när hunden släpper bordet med blicken.
Det har faktiskt hänt och hunden i fråga lugnade ner sig och växte upp till en fungerande individ trots att den verkade ha alla bokstavskombinationer i skallen förutom IQ, Vad som inte fungerar är hugg slag och sparkar därför att dessa ligger utanför normalt kommunicerande mellan hundar. Använd den verktygslåda med de fungerande verkyg du har till förfogande. Då får du den hund du förtjänar. Piska den till lydnad och du får en krypande lismande hund som visserligen lyder, gör du rätt får du en frimodig glad jycke som lyder...för det mesta.Men det behöver jag ju inte upplysa dig om, det är du ju medveten om