Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt läsande har gått minst sagt trögt på sistone och jag har inte velat slösa något verkligt bra på mitt hackiga tragglande. Kanske har det bidragit till att jag haft fortsatt svårt att engagera mig i det jag läser?
De senaste dagarna har jag släpat mig igenom några mossiga Maria Lang och nu längtar jag verkligen efter något som får mig att inte vilja sluta läsa. Efter ett tips har jag därför lånat två deckare som låter ganska förtjusande, de handlar om en tolvårig, brådmogen kemist som löser brott samtidigt som hon försöker förgifta sina elaka styvsystrar lite lagom. Det hela utspelar sig på ett engelskt gods och jag har höga förväntningar på trevliga lässtunder. Och nej, det verkar inte vara barnböcker
Engelskt gods på femtiotalet - jag ser framemot puttrighet och en cool hjältinna!
Den första heter The Sweetness at the Bottom of the Pie och den andra minns jag inte titeln på just nu. De är skrivna av Alan Bradley.
Och från det ena till det andra; nu har jag börjat på Riders av Jilly Cooper. Hoppas att den ska vara lite mer lättsam
Någon som har tips på "halvdan" litteratur med fängslande handling? Tänker på böcker i stil med Diana Gabaldons Outlander-serie typ.
När jag vill läsa riktigt halvdan litteratur är det Nora Roberts som gällerNågon som har tips på "halvdan" litteratur med fängslande handling? Tänker på böcker i stil med Diana Gabaldons Outlander-serie typ.
(nejdå jag är inte så boksnobbig eller så )
Och just ja, jag föredrar hennes spänningsromaner till 99% eftersom hennes trilogier blir så himla förutsägbara och repetitivaNär jag vill läsa riktigt halvdan litteratur är det Nora Roberts som gäller
Jag har just läst Frozen Charlotte av Alex Bell. En ryslig, våldsam spökhistoria. Jag tycker att den var helt okej, det är inte min genre och jag blev heller inte särskilt skrämd, men jag var inte överlycklig för att det var något underligt klickande ljud i min lägenhet igår när jag skulle gå och lägga mig och läsa det sista
Sedan började jag på Ett litet liv av Hanya Yanagihara. Kom inte så långt innan jag somnade, men blev hastigt djupt förälskad.
Den är helt jäkla underbar alltså! Precis som hennes All I want for christmas is planekonomi (jag följer dessutom henne på instagram där hon lägger ut dagens dikt som är mycket underhållande!)Jag vill inte dö, jag vill bara inte leverera.
Den är helt jäkla underbar alltså! Precis som hennes All I want for christmas is planekonomi (jag följer dessutom henne på instagram där hon lägger ut dagens dikt som är mycket underhållande!)
Den har jag helt missat! Ska kollas upp snarast!Vet du den rutan i Det är bara lite aids där en person står och vrålar "hora" åt en tall? Så roligt, ödsligt och tragiskt.
Nora Roberts är ju en av mina favoriter Men Tamara McKinley är också bra tycker jag. Kärlek och intressanta historier (ofta i Australien vilket jag tycker är intressant).gav den 75 sidor igår men nä, jag kan faktiskt inte fortsätta läsa den. Fick uppfattningen att den var jättebra underhållning och den har fått så bra recensioner överallt jag tittat. På framsidan står bland annat ett citat av Marian Keyes "Fun, sexy and unputdownable - a classic!" och på baksidan står det hur många citat som helst av andra författare om hur bra och rolig den är.
Jag tycker för fasen boken inte går att läsa! Författaren hoppar heltvilt mellan vem som upplever vad och först kan det vara en person som tänker och har åsikter och som det händer saker för och i nästa stycke (på raden under med bara ett indrag) är det en helt annan person på andra sidan tävlingsplatsen som tänker tankar om en tredje. Alltså, det blir hur förvirrat som helst i min hjärna och jag tror inte jag kommer vänja mig eller komma över det hela heller. Synd, hade hoppats på en lättsmält men okey historia.
Någon som har tips på "halvdan" litteratur med fängslande handling? Tänker på böcker i stil med Diana Gabaldons Outlander-serie typ.
Den är helt jäkla underbar alltså! Precis som hennes All I want for christmas is planekonomi (jag följer dessutom henne på instagram där hon lägger ut dagens dikt som är mycket underhållande!)