Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår började jag lyssna på Stephen Fry's inläsning av Harry Potter, åh så underbart.
Ja men visst är den fantastisk? :love:
Det ska bli spännande att se vem som får läsa in dem på svenska (Storytel ska göra en egen produktion istället för dem med Krister Henriksson). Dottern längtar efter att få höra dem iaf!

Ja men visst är den fantastisk? :love:
Det ska bli spännande att se vem som får läsa in dem på svenska (Storytel ska göra en egen produktion istället för dem med Krister Henriksson). Dottern längtar efter att få höra dem iaf!

Ja, det blir intressant! Jag har aldrig läst dem på svenska men det ska bli kul att lyssna på tycker jag :)

Börjat lyssna så smått på Kate Atkinsons "I museets dolda vrår" för den andra boken är för hemsk för att varva ner till på kvällen. Mästerligt inläst av Katarina Ewerlöf. Har inte kommit så långt, men känns lovande :)
Alltså den är så bra!! Undrar om det är försvarbart att lyssna om den med bara typ tre böcker därimellan :angel:

Har börjat läsa Kemisten av Stephenie Meyer - efter ett tips tidigare i tråden. Bara hunnit läsa första kapitlet än så länge, hittills verkar det vara ett ganska klassiskt deckarupplägg med mycket lösa trådar men den verkar inte vara dålig åtminstone. :)

Det måste vara det bästa med tråden, alla bra tips man får. Tack tack! :up:

Har börjat lyssna på "Medan han lever" av Elaine Eksvärd.

Den beskrivs så här:

Väldigt tung vilket är lätt att förstå, så jag blandar upp det med lite "På minuten"-poddar ;)

Nu har jag lyssnat färdigt. Den var bra och helt klart läsvärd. Viktigt ämne och inte för tung för att iaf jag skulle klara av den. Imponerad av författaren som läste in den, och tycker det gav mycket att hon verkligen fick berätta sina egna ord! På ett ställe hördes exv att hon snyftade samtidigt..

http://s263.photobucket.com/user/ba...s[user]=63516171&filters[recent]=1&sort=1&o=0
Screenshot_2017-01-16-22-41-53.png.html

Ska precis börja på denna. ☺ Och kan samtidigt passa på att fråga, efter en uppdatering av appen kom ingen hastighetsmätare, visst borde den synas här?

Lyckas inte få in bilden, bara länk. .:cautious:

Läste ut Americanah för några dagar sedan. Tack för tipset @Ceta !

Den var verkligen bra. Kände mig obekväm stundtals medan jag läste. När jag var klar kunde jag inte låta bli att känna mig dålig, mest för att jag kände mig som en "Medveten Vit Person" typ, som att jag hade fått Koll på Rasism för att jag läst en skönlitterär bok. Och sen kände jag mig dålig för att jag kände mig dålig. Ja, vad ska man säga, boken petade verkligen runt i min självupptagna sida ordentligt!

Och från det ena till det andra; nu har jag börjat på Riders av Jilly Cooper. Hoppas att den ska vara lite mer lättsam :D

Läste klart Flickorna av Emma Cline som handlar om en ung tjej Evie, som endast 14 år kommer i kontakt med en tjej som heter Suzanne. Hon känner en stor dragning till henne och kommer där igenom till Ranchen. Ranchen är ett ställe för alla dem som inte vill passa in i samhället och väljer själva att stå utanför och leds av Russell. Russell kommer senare bli känd som Charles Manson...

Bra skrivet, bra översatt.
Men det svåraste jag har att relatera till är den här unga tjejen Evie. Inte hennes relationerna eller hur hon beter sig. Utan för att hon är förbaskat ung och utsatt, som känns obehagligt trovärdigt.

Har inte riktigt bestämt mig för vilken bok jag ska ta tag i ikväll.

Mitt läsande har gått minst sagt trögt på sistone och jag har inte velat slösa något verkligt bra på mitt hackiga tragglande. Kanske har det bidragit till att jag haft fortsatt svårt att engagera mig i det jag läser?

De senaste dagarna har jag släpat mig igenom några mossiga Maria Lang och nu längtar jag verkligen efter något som får mig att inte vilja sluta läsa. Efter ett tips har jag därför lånat två deckare som låter ganska förtjusande, de handlar om en tolvårig, brådmogen kemist som löser brott samtidigt som hon försöker förgifta sina elaka styvsystrar lite lagom. Det hela utspelar sig på ett engelskt gods och jag har höga förväntningar på trevliga lässtunder. Och nej, det verkar inte vara barnböcker:D

Mitt läsande har gått minst sagt trögt på sistone och jag har inte velat slösa något verkligt bra på mitt hackiga tragglande. Kanske har det bidragit till att jag haft fortsatt svårt att engagera mig i det jag läser?

De senaste dagarna har jag släpat mig igenom några mossiga Maria Lang och nu längtar jag verkligen efter något som får mig att inte vilja sluta läsa. Efter ett tips har jag därför lånat två deckare som låter ganska förtjusande, de handlar om en tolvårig, brådmogen kemist som löser brott samtidigt som hon försöker förgifta sina elaka styvsystrar lite lagom. Det hela utspelar sig på ett engelskt gods och jag har höga förväntningar på trevliga lässtunder. Och nej, det verkar inte vara barnböcker:D
Åh, deckarböckerna låter ju väldigt spännande. Och på ett engelskt gods! Vem och vad, författaren och titeln?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 420
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 319
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix