Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
@BornAgain Kul beskrivning :up::D

KL

Jag har inte läst ut en enda bok på evigheter, känns det som, inget känns bra så jag kommer aldrig till slutet.

Men det är nog inte mig det är fel på, snarare böckerna, för nu läser jag äntligen något som drar in mig och jag njuter av att vara därinne, även om det också är jobbigt. Mellan gångerna så glömmer jag hur dåligt jag mår av att läsa om koncentrationslägren. Men om detta må vi läsa ...

Det är alltså Majgull Axelssons Jag heter inte Miriam jag läser.

Harry Potter har kommit till Storytel. Så nu har jag börjat lyssna på första på engelska.

Ska bli intressant att se vem dom väljer som svensk inläsare. Jag vet att dom finns på svenska, men Storytel skulle göra nya inspelningar.

Jag tänkte också börja lyssna på Stephen Frys inläsningar. Älskar hans röst och hans sätt att läsa och det var ett tag sedan jag läste HP, så det ska bli mysigt :)

Storytel är väldigt hemlighetsfulla med vem som ska läsa in de nya, men jag tycker också att det ska bli intressant! Har någon några spekulationer?

Annars blev jag klar med Vita nätter igår på lunchen och ja, jag gillar Shetlandsböckerna också. Kanske är jag ändå lite mer förtjust i Vera, men ja, bra.

Igår kväll började jag på Hustrun av Meg Wolitzer och fastnade totalt på en gång. Läste ett gäng sidor på lunchen nu också och har bara en 90 sidor kvar ungefär. Åh, så bra!

@BornAgain Kul beskrivning :up::D

KL

Jag har inte läst ut en enda bok på evigheter, känns det som, inget känns bra så jag kommer aldrig till slutet.

Men det är nog inte mig det är fel på, snarare böckerna, för nu läser jag äntligen något som drar in mig och jag njuter av att vara därinne, även om det också är jobbigt. Mellan gångerna så glömmer jag hur dåligt jag mår av att läsa om koncentrationslägren. Men om detta må vi läsa ...

Det är alltså Majgull Axelssons Jag heter inte Miriam jag läser.

Den boken är bra.

Är åter på Gulag-arkipelagen efter ett uppehåll.

Läste i förrgår ut "lova att du kommer tillbaka" av Orlando Figes, handlar också om Gulag, Petjora närmare bestämt.

Har vi några fler fantasy-/scifi-läsare i tråden? :D

Jag läste precis ut Becky Chambers The Long Way to a Small Angry Planet och uppföljaren A Close and Common Orbit - jösses vad bra de var! Den första boken handlar om ett gäng rymdtunnelbyggare och det var bannemig som att läsa Firefly; världens mysigaste rollbesättning, korta kapitel med sina egna story arcs och en jätteintressant värld som aldrig kändes för tung eller krånglig att förstå sig på. Både rolig och rörande! Den andra boken var lite "smalare" med två huvudkaraktärer (en AI i människokropp och en människa som vuxit upp med en AI som enda sällskap). Den var mer av en karaktärsskildring än en regelrätt episk scifi-roman men den var fortfarande oerhört bra och snabbläst. Rekommenderas! Perfekt uppvärmning till Mass Effect Andromeda som kommer i vår ;)

@kittin jag började på A long way to a small... för ett tag sedan och läste kanske en tredjedel. Tyvärr räckte inte min engelska till. Jag blev osäker på ifall de ord jag inte förstod var riktiga engelska ord eller hittepå-ord. Synd, för den verkade jättebra.

Vet någon om det finns någon ljudbokstjänst där man kan höja hastigheten mycket? På storytel lyssnar jag 2.0 x hastigheten men jag är rastlös och tycker att det går för långsamt. Önskar att man kunde öka lite till iallafall, men två kanske är max överallt?

Hoppar mellan lite olika böcker just nu. Lyssnar på Florence Stephens förlorade värld av Lena Ebervall men har tillfälligt pausat för att lyssna på I bunkerläkarens våld av Isabel Eriksson. Läser i fysisk bok Min pappa Ann-Christine av Ester Roxberg och Den som glömmer av Arnaldur Indriðason.

Lyckan när man upptäcker en Peter James man inte läst :love:- Tills döden för oss samman.

Åh, det är nästa för mig :) Älskar dem!

Igår hittade jag en serie på Mofibo som borde få nästa Nobelpris, "erotiska" noveller som handlar om en huvudperson som heter Josefin MUTTA. Jag tog en för teamet (@Ceta och @Killaloe) och läste den första. Den var helt fantastisk, såklart! Josefins äventyr med en kille som hette Tåg-Morgan, och senare med Stens kompis Leffe i Malmö. Hög kvalité! Eller inte. Herre du milde.

Läste förresten ut Hustrun av Meg W igår kväll och tyckte att den var helt fantastisk. Wow!

Nu tänkte jag läsa Ingenting och allting av Nicola Yoon. Har läst lite blandade recensioner men en person vars omdöme brukar stämma med mitt hyllade den på Instagram, så jag provar! Den har höga betyg på Goodreads, men det har ofta YA-böcker tycker jag. Ibland välförtjänt, ibland inte.

Har nu lyssnat klart på "störst av allt" av Malin Persson Giolito. Så bra! Spännande och välskriven hela vägen igenom, och dessutom mycket bra inläst! (Förutom att fideikommiss i mina öron utkallades felaktigt :p )

Lyssnat klart på första Harry Potter. Nu kör jag den sista Astrid Lindgren jag hade tänkt lyssna på (Madicken) och sedan ytterligare en del av Isfolket innan jag ger mig på Hemligheternas kammare.

Jag har påbörjat följande böcker (typ sist av alla)
Björnstad - Hittills är jag inte direkt jätteimponerad. Det är något med hela skrivsättet och alla upprepningar som gör att den känns oengagerande.
Little Bee - helt okej såhär i början av boken, ska bli intressant att se vart den tar vägen.
Hausfrau - alltså, den känns så jäkla intressant och bra!! Jag är helt fast i den även om jag inte kommit direkt långt. Men alltså, jag gillar den verkligen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 421
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 320
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar