Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag lyssnat klart på Anna Lihammers, Medan mörkret faller. Den gav extra mycket eftersom jag läste Maja Hagermans, Käraste Herman tidigare och även om detta är en påhittad historia så skildrar den Lundborgs miljö och tid. Akademiskt 1930-tal med rasbiologi och vetenskaplig fascination för hjärna och psykisk sjukdom. Språket överlag ok, men med tendens att överförklara vilket jag är allergisk mot.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ge mig på. Tråden har påmint mig om Jonas Karlsson, som jag inte läst sedan Den perfekte vännen.

Läser En amerikansk förlust för andra gången, läste den för några år sedan och då på originalspråket engelska med titeln American Rust.
Jag älskar verkligen Philip Meyers böcker! Vill så gärna att han ska komma med något nytt snart.
Jag har inte läst något av Philip Meyer men fick En amerikansk förlust i present från bibblan.

Alltså, jag måste bara få skriva av mig lite frustration angående Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden

vad fan är det med personerna i boken?! Dom är ju dumma i huvudet?!
Pollys mamma som tar pollys fundering över att träffa pappan som en personlig förolämpning? Och Ruben? En sån gris!

Men mest av allt vill jag näthata huckle lite när han drar igång bölandet angående hemligheten om vem pappan till kerensas barn är? Vad sjutton har han med det att göra? Vem är han att avkräva polly hemligheter som hon och karensavdrag har genom att dra på sig offerkoftan och gnälla om att "han skulle vara hennes andra hälft". Som om det spelar någon roll? Det är ju inte pollys sak att berätta Kerensas hemligheter :mad: Och sen blir han arg och sårad för att Polly har hemligheter med sin bästa vän? Obehagligt och otroligt tråkigt beteende och noll romantiskt.

Jag är allt annat än överväldigad av den här boken och hoppas verkligen att Colgan står fast vid att inte skriva fler böcker om bageriet och Polly, eftersom jag kommer att läsa dem fastän jag inte vill. Den enda jag vill veta framtiden för är Neil och han är liksom den största behållningen i hela boken..

Kvinnan på tåget av Paula Hawkins. Gillar Gillian Flynn och efter att ha sett filmatiseringen av Kvinnan på tåget kändes det som ett måste att läsa boken. Thrillers har blivit lite av en favoritgenre!

Har enbart lyssnat på ljudbok det senaste och plöjt igenom en hel del. Pastor Viveka & tanterna var senaste men tja tyckte inte den var så jätteintressant.

Till helgen kommer vi fröksa packa upp alla böcker i nya huset :banana: Vi har runt 25 kartonger bara med böcker så tänkte se om jag hittar någon att läsa om. Tröttnat lite på ljudböcker,

Lyssnat på God Jul av Jonas Karlsson efter att ha läst här i tråden. :love:
Eftersom jag gillade den så mycket har jag även lyssnat på några av hans andra böcker efter det och gillar dem alla, dock inte lika mycket som God Jul.

Har just börjat lyssna på The Martian, då jag läste att det var många som gillade den. Vet inte vad jag tycker än.

Lyssnat på God Jul av Jonas Karlsson efter att ha läst här i tråden. :love:
Eftersom jag gillade den så mycket har jag även lyssnat på några av hans andra böcker efter det och gillar dem alla, dock inte lika mycket som God Jul.

Har just börjat lyssna på The Martian, då jag läste att det var många som gillade den. Vet inte vad jag tycker än.

The Martian har jag glömt att läsa ut! Gillar den jättemycket.

Jag önskar att 2017 blir läsåret då jag läser ut alla påbörjade bra böcker... Jag har sett på Instagram att många tänker ta sig an hyllvärmare i år (kanske ett vanligt läslöfte), jag får göra det till min egen variant - påbörjade hyllvärmare.

Men det kommer ju så mycket nytt intressant hela tiden!

Harry Potter har kommit till Storytel. Så nu har jag börjat lyssna på första på engelska.

Funderar på att göra samma :D

Dock tog jag tag i mig själv och påbörjade Hemligheten på Mercy Close av Marian Keyes. Köpte den boken när den kom ut men inte förens nu tog jag tag i det och började läsa. Rätt skön avslappning på kvällen. Än så länge är jag inte jätteimponerad av boken men det kommer väl. Gillar ju det hon skrivit tidigare :)

Jag har hemma, men har inte kommit igång med att läsa:

At Hawthorn time av Melissa Harrison
Night Waking av Sarah Moss
The Tidal Zone av Sarah Moss

Läste Belinda Bauer The facts of lite and death. Hon skriver bra, men får England att framstå som väldigt fattigt, torftigt och genomgrått. Ingen verkar på alvar intresserad av någon eller något. Landskapet är aldrig vackert, godis äter till och med barn på rutin... En person framställs som vacker vilket stämmer lite väl bra med historien. Men det blir underligt med en mordhistoria i en "setting" där man undrar varför hela bunten inte bara tar livet av sig. Sedan kommer ett - som jag tycker - abrupt och lite påklistrat slut.

Mvh Grin-olle

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 421
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 320
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar