Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läst färdigt Harry Potter and the cursed child, och gillade den verkligen! Tror @Anna s recension i tråden gav mig realistiska förväntningar på den och kunde tack vare det uppskatta den väldigt :)

För er som ska läsa den så vill jag återigen påpeka att det är ett teatermanus. Jag stördes inte så väldigt av det, men det kräver mer av fantasin när inte det blir så mycket beskrivningar runt om kring. På det sättet blev boken ju rätt tunn i handlingen, men tycker storyn var bra nog och ändå läsvärd :)

När jag googlar henne inser jag att du nämnt henne förut och jag googlade då också ... Läsvärd, alltså?

Ja. JA. Hon har skrivit två böcker, debuten The people in the trees, som jag inte har läst men som verkar väldigt läsvärd, och A Little Life som var fantastisk på så många sätt (litteraturkritikernivå på det omdömet va?:up: ). Den har nu kommit på svenska, med namnet Ett litet liv (som blir helt fel med tanke på vad originaltiteln syftar på men oh well).

Kortfattat så känns det först som en vanlig NY-roman om fyra killkompisar men snart går den över till att mest handla om Jude och hans uppväxt, hans liv och hans relationer.

http://www.nationalbook.org/nba2015_f_hyanagihara_interv.html#.WA4KOk2a1UY

Ja. JA. Hon har skrivit två böcker, debuten The people in the trees, som jag inte har läst men som verkar väldigt läsvärd, och A Little Life som var fantastisk på så många sätt (litteraturkritikernivå på det omdömet va?:up: ). Den har nu kommit på svenska, med namnet Ett litet liv (som blir helt fel med tanke på vad originaltiteln syftar på men oh well).

Kortfattat så känns det först som en vanlig NY-roman om fyra killkompisar men snart går den över till att mest handla om Jude och hans uppväxt, hans liv och hans relationer.

http://www.nationalbook.org/nba2015_f_hyanagihara_interv.html#.WA4KOk2a1UY
Ja, Ett litet liv var det jag kollade när jag googlade. Du låter tagen av den, det måste betyda nåt. :D

Just nu läser jag "Zack" av Kallentoft och medförfattare.
Som vanligt trevlig läsning när Kallentoft håller i pennan (bildligt..) trots att jag inte riktigt kan få mig att sympatisera med huvudpersonen.

Du din gamla

cancpa.gif

Blir nyfiken på boken och även Hamids. Jag gillade ju fundamentalisten mycket.
Jamen läs Hamids! Alltså den är ju väldigt skriven av en man så, det får man väl vara beredd på, men jag gillar den ändå. Som sagt, jag har läst den många gånger och tycker verkligen om den.

Ang Never let me go så

Nä, de rymde inte vad jag minns?

Läs den!

När jag var barn hade jag Hjältar och monster på himlavalvet som sagoband och jag älskade den! Ibland när dottern och jag har tittat på stjärnorna så har jag berättat lite om de sagor/myter jag minns. Idag ville hon höra sagorna igen varpå jag fick en snilleblixt :idea: kolla om den finns på Storytel :angel: och det gjorde den! Jag har lyssnat på den själv hittills för att se att det inte blir för läskigt, och oj vilken härlig nostalgi det är :love: Hoppas det funkar att lyssna tillsammans också! :)

Nu har hag lyssnat på Florence Stephens förtrollande värld och för att vara en bok om svensk historia med kungahuset inblandad så är den riktigt bra. Den är otroligt fascinerande och så jäkla irriterande på samma gång :crazy: Men ändå, väldigt intressant på sitt sätt.

Dock hade jag aldrig orkat med att läsa den själv, utan jag tror att i mitt fall så passade ljudbok väldigt bra. Det hade blivit lite för mycket forcerad historielektion om jag läst den själv tror jag :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 327
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Barmarksdrag/canicross