Jag läste ut Vi är en av Sarah Crossan imorse. Så himla, himla bra. Ni måste läsa den.
Ja, den är jättebra, både i handling och stil.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag läste ut Vi är en av Sarah Crossan imorse. Så himla, himla bra. Ni måste läsa den.
Låter som om du och @niphredil har rätt lika smak så jag tänker att hon kanske har något bra tipsVad har ni för tips som skulle kunna passa in på dessa kriterier?
Du och jag verkar ha väldigt mycket samma smak . Mina tips som jag kan komma på på rak arm är: Moth Smoke av Mohsin Hamid och Oskuldens museum av Orhan Pamuk. De är lite annorlunda än de du räknade upp (som jag älskar!) men väldigt bra på sina egna sätt.Vad har ni för tips som skulle kunna passa in på dessa kriterier?
Du och jag verkar ha väldigt mycket samma smak . Mina tips som jag kan komma på på rak arm är: Moth Smoke av Mohsin Hamid och Oskuldens museum av Orhan Pamuk. De är lite annorlunda än de du räknade upp (som jag älskar!) men väldigt bra på sina egna sätt.
Sammanfattning av Moth Smoke:
Otroligt intressant på så vis att man får en sån himla känsla för Pakistan, för livet där och hur vardagen kan se ut. Inte alls lika välskriven som böcker av Ngozi Adichie såklart men en bok som jag kan läsa hur många gånger som helst.
Oskuldens museum utspelas i Turkiet och handlar om en man som blir vanvettigt förälskad i en kvinna som han inte kan leva med. Den är fantastiskt välskriven och jag älskar skildringarna av Istanbul. Om man någonsin har varit olycklig kär så känns det som att Pamuk beskriver exakt vad man gått igenom. Ska man läsa nåt av Pamuk (som skriver rätt tunga, lite pretentiösa böcker ibland) så är det absolut den här man ska välja! .
Never let me go av Kazuro Ishiguro är en helt fantastisk bok! Chansa om du vill testa den, googlar man det minsta riskerar man spoilers. Grymt bra i alla fall.
Flickorna från Riyadh är bra också! Läsvärd chick-lit från Saudiarabien.
Det är vad jag kan komma på nu. Hojtar om jag kommer på nåt mer!
Det kom ingen intervju!Sitter framför Babel och väntar på intervju med världens bästa Hanya Yanagihara. Jag är helt nervös, oklart varför?
Never let me go av Kazuro Ishiguro är en helt fantastisk bok! Chansa om du vill testa den, googlar man det minsta riskerar man spoilers. Grymt bra i alla fall.
Boken är helt fantastisk. Jävlar alltså.Har inte läst boken men ramlade över filmen för typ tio år sedan. Den förföljer mig fortfarande.
Boken är helt fantastisk. Jävlar alltså.
Ljuset vi inte ser av Antony Doerr. Finns i pocket. Mycket bra och uppfyller (som jag ser det) dina krav.Jag skulle behöva ett lästips från er! Ska nästkommande vecka tillbringa mycket tid på flygplatser och skulle vilja hitta en bok att riktigt försjunka i.
Vad jag gillar: Moderna amerikaner à la Jonathan Franzen eller Donna Tart. Historier från kulturer olik min à la Chimamanda Ngozi Adiche och Jhumpa Lahiri. Berättelser om människor och deras känslor och tankar.
Vad jag inte gillar: Språk som inte flyter och stör läsningen. Sfi och fantasy.
Plus om boken finns att tillgå relativt enkelt i pocketformat då den ska fraktas runt halva Europa. Även positivt om den inte är en tegelsten (vilket rimmar illa med författarna nämnda ovan).
Vad har ni för tips som skulle kunna passa in på dessa kriterier?
Med din pregnanta formuleringskonst borde du bli litteraturkritiker!Boken är helt fantastisk. Jävlar alltså.
Haha! Shaddap .Med din pregnanta formuleringskonst borde du bli litteraturkritiker!