Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har googlat och det låter väldigt intressant, tack för tipset! :up: Tyvärr så fanns de inte på Storytel :down:
Tråkigt att den inte finns på storytel :( Men om ni kan läsa den ihop så gör det, det är snygga bilder i boken också (eller ja - snygga är väl att överdriva men bilderna är stämningshöjande :D)

Läst ut "Gökens rop" av Robert Galbraith (j.k. Rowling). Läser inte mycket deckare, men uppskattade denna mycket! Kommer fortsätta på serien efter ett mellanspel av "med Albert i baksätet".

Gökens rop är inte en blodig läskig deckare, utan mer en mordgåta a la Sherlock Holmes eller agata Christe, även om den inte är lika briljant ;)

Jag läste ut Gömda kroppar av Caroline Kepnes nu på morgonen, uppföljaren till Du. Bra! Men lite lång, jag hann liksom tröttna lite.

Jag spenderar denna regniga söndagseftermiddag i soffan med Bodil Malmstens Samlade loggböcker 2005-2013. Det är en tjock volym på 540 sidor som har stressat mig för att den är så stoooor, jag vill läsa den både för att jag älskar Malmsten och för att det är ett recensionsex som förlaget väntar på en text om. Nåja, de är knappast desperata, jag såg att GP skriver om den imorgon. Men ändå, en viss förpliktelse.

Så nu har jag bestämt mig för att läsa den och tänka på den som de fem separata böcker den faktiskt är och plötsligt är läslusten och glädjen tillbaks. Tänk så lätt det kan vara att ta bort stressmoment.

Hur som helst så är den ljuvlig.

Jag ägnade också eftermiddagen med att läsa (det är verkligen perfekt väder för det!) och fortsatte med del två i hemlig-serien Om du läser det här är det kört och halvvägs är den fortfarande lika underhållande och bra som första boken :) Jag gillar dem skarpt alltså!

Jag började på Geir Gulliksens Berättelse om ett äktenskap igår kväll och läste ut den imorse. Kort men kärnfull, kanske man kan säga. Mycket bra.

Igår läste jag även Grimmen, andra boken i PAX-serien, och Hatad och älskad av Alexandra Nilsson (Kissie) - eller snarare av hennes spökskrivare Ylva Enström. Mycket intressant berättelse om mediavärlden, men förfärligt dåligt redigerad.

Nu försöker jag lyssna på Toner i natten av Jojo Moyes.

Jag spenderar denna regniga söndagseftermiddag i soffan med Bodil Malmstens Samlade loggböcker 2005-2013. Det är en tjock volym på 540 sidor som har stressat mig för att den är så stoooor, jag vill läsa den både för att jag älskar Malmsten och för att det är ett recensionsex som förlaget väntar på en text om. Nåja, de är knappast desperata, jag såg att GP skriver om den imorgon. Men ändå, en viss förpliktelse.

Så nu har jag bestämt mig för att läsa den och tänka på den som de fem separata böcker den faktiskt är och plötsligt är läslusten och glädjen tillbaks. Tänk så lätt det kan vara att ta bort stressmoment.

Hur som helst så är den ljuvlig.
Undrar om det kan vara en julklapp till mamma kanske? Så har hon läsningen på semestern vi åker på 1/1 klar ;)

Jag har läst klart Björnstad nu. Jag lägger en spoiler för att inte förstöra för någon annan! :D
Jag känner mig så arg och ledsen efter att ha läst klart boken, ska jag behöva låta min dotter växa upp till samhället idag? För även om det sker en förändring i boken så undrar jag om förändringen verkligen sker i samhället. Sen blir jag otroligt imponerad av att Backman lyckas träffa så precis i samhällsdebatten och jag vill så gärna läsa fortsättningen nu!

Åhhh vad det kliar i mina fingrar nu @Snurrfian :D superbra med Spoiler såklart men det är så svårt att låta bliiii :arghh::arghh:

Jag läste ut Om du läser det här är det kört och den var underhållande hela vägen till slutet alltså :D Dock är ju P.B lite omständig ibland i sitt skrivande men jag älskar det, det känns nämligen som att det är ungefär så jag hade skrivit en bok :angel: :D

Åhhh vad det kliar i mina fingrar nu @Snurrfian :D superbra med Spoiler såklart men det är så svårt att låta bliiii :arghh::arghh:

Jag läste ut Om du läser det här är det kört och den var underhållande hela vägen till slutet alltså :D Dock är ju P.B lite omständig ibland i sitt skrivande men jag älskar det, det känns nämligen som att det är ungefär så jag hade skrivit en bok :angel: :D
Boken blir inte helt förstörd av att läsa min spoiler, men kanske lite... ;)

Jag har läst klart Björnstad nu. Jag lägger en spoiler för att inte förstöra för någon annan! :D
Jag känner mig så arg och ledsen efter att ha läst klart boken, ska jag behöva låta min dotter växa upp till samhället idag? För även om det sker en förändring i boken så undrar jag om förändringen verkligen sker i samhället. Sen blir jag otroligt imponerad av att Backman lyckas träffa så precis i samhällsdebatten och jag vill så gärna läsa fortsättningen nu!
Svär lite till över att min bok inte kommit än... :rage::rage::rage::rage: till Postnord!

Minns inte när jag skrev sist, men på distans tiden har jag lyssnat på De utstötta av Elly Griffiths, Trollkarlens hatt av Tore Jansson och Freja från Valhalla av Johanne Hildebrandt.

Nu kör jag på De öde fälten av Elly Griffiths. Sista (i alla fall på Storytel) boken om Ruth Galloway.

Nu har jag äntligen läst ut Färjan. Den blev lite bättre mot slutet men som helhet säger jag nog bara okej. Som sagt ganska deppiga personporträtt överlag och jag gillar inte böcker som får mig att må dåligt.

Jag hade hoppats på att den skulle vara läskig eller åtminstone spännande men det lös med sin frånvaro. Känner att den nog hade gjort sig bättre som film.

Minns inte när jag skrev sist, men på distans tiden har jag lyssnat på De utstötta av Elly Griffiths, Trollkarlens hatt av Tore Jansson och Freja från Valhalla av Johanne Hildebrandt.

Nu kör jag på De öde fälten av Elly Griffiths. Sista (i alla fall på Storytel) boken om Ruth Galloway.

Har du tips på böcker i liknande stuk som Elly Griffiths böcker?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 328
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar