Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läser En hemlig plats av Tana French och vill inte att den ska ta slut. Så bra!
Jag har precis börjat på den :). Kul att höra att den är bra!

Just nu är jag slut i huvudet från jobbet så jag tar en paus från läsning. Men snart ska jag återuppta den :).

Jag håller på med Avskedsfesten av Anna Fredriksson. Hittills tycker jag inte att den är något särskilt, men vi får väl se. Det är ett recex så jag kommer att läsa ut den, hade det varit en loppisbok hade jag nog tröttnat redan.

Lyssnade klart på Mamma är bara lite trött av Sara Beischer igår, tyckte mycket om den även om den var lätt ångestframkallande. Plus var dock att mitt val att leva barnfri kändes oerhört lyxigt och glamouröst ;)

Jag har just läst ut The Return av Victoria Hislop och det var faktiskt länge sedan en bok berörde mig så. Nu läste jag den dessutom samtidigt som jag befann mig i Spanien och i samband med att jag såg en utställning om spanska inbördeskriget, vilket säkert bidrog till att jag rördes ännu mer. Skulle dock rekommendera den varmt till alla som är intresserade av historiska romaner, oavsett om ni befinner er i Granada eller Arboga!

Sitter på flygbussen hem och längtar efter att sätta tänderna i Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson.

Håller på att avsluta Swede Hollow som jag lade åt sidan lite. Men den är bra! Har läst "Vid ögonblickets slut" av Åsa Bonelli. Den var ok. Ser fram emot Fredrik Backmans "Björnstad" och Alex Schulmans "Glöm mig"som ligger och väntar. Åker på semester på måndag och hoppas hinna läsa ( och skriva) mycket!

Har ni läst Elsie Johansson? Jag börjar tro att jag är den enda som inte gjort det...ska kanske göra det . Känner att jag ligger efter mycket med svenska författare! ( läser mest på engelska o tyska, men nu har jag försökt fokusera på svenska böcker)

Nu har även jag läst Som stjärnor i natten (som väl det är några stycken i tråden som läst?) och ja, den var bra liksom men inte så mycket mer. Jag vet inte, men den berörde inte så mycket som jag hade önskat/trott med det temat. Det känns liksom så tillrättalagt/slätt och opersonligt på något vis samtidigt som jag inte alls fastnar för huvudpersonerna och deras personlighet. Synd tycker jag, eftersom jag hade sett fram emot och hoppats på en läsupplevelse i stil med Låt vargarna komma.

Läste Vodka och Plié av Therese Marvelin idag. Gillar den bättre än hennes tidigare böcker, lite mysångest feelgood sådär. Fick lägga ner den några gånger med den där "Neeej, gör inte så! Dumt val!"-känslan, haha!

Men hörni, vi måste prata om I love Dick.
Är det någon mer än jag som har läst den? Jag läste halva i somras, klarade inte av mer. Det var något av det sämsta jag läst. Pretentiöst, tråkigt och obegripligt. Kände mig nästan lurad - vad är det alla tycker är så bra?
Lyssnade på En varg söker sin pod igår och både Liv och Caroline var också helt lyriska.

Men hörni, vi måste prata om I love Dick.
Är det någon mer än jag som har läst den? Jag läste halva i somras, klarade inte av mer. Det var något av det sämsta jag läst. Pretentiöst, tråkigt och obegripligt. Kände mig nästan lurad - vad är det alla tycker är så bra?
Blir jattenyfiken pa vad detta ar da jag inte hort talas om den, men kanner att det kanske inte ar det allra basta att Googla pa jobbdatorn... :angel:

Blev klar med Agatha Christies Det stumma vittnet idag. Den gillade jag, har alltid tyckt mycket om klassiker och av nån anledning har jag hittat många av hennes böcker på biblioteket den senaste tiden.

Fortsätter med Rick Riordans bok Ormens skugga. Tror det är den sista boken i den serien..

Just nu läser jag Med Albert i baksätet och jag gillar den mycket.

På omslaget jämförs den med hundraårigen men förutom att båda kan ses som "skrönor" ser jag nog ingen större likhet och jag är hittills betydligt mer förtjust i Albert alltså. Stundtals är den riktigt rolig :D

Jag läser Gömda kroppar av Caroline Kepnes nu, uppföljaren till Du. Hittills är den lika vansinnig och spännande som den första :)

Just nu läser jag Med Albert i baksätet och jag gillar den mycket.

På omslaget jämförs den med hundraårigen men förutom att båda kan ses som "skrönor" ser jag nog ingen större likhet och jag är hittills betydligt mer förtjust i Albert alltså. Stundtals är den riktigt rolig :D

Den läste jag ur till stora delar av på min semester, tyckte jättebra om den! Rolig, smått dråplig och lite sorgsam mellan varven. Borde läsa ut den, men den är i telefonen och det är inte favoriten att läsa i.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 328
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel