Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lyssnat på två böcker av Alex Marwood, Onda flickor och Granne med döden. Jag gillade både mycket, särskilt den sistnämnda. Spännande och med karaktärer jag fäste mig vid.

Jag sträckläste halva Tunnlar igår! Väldigt fascinerande och lite udda ungdomsbok, men mär den väl hade kommit igång var den fenomenal! :love:

Det blev lite väl mycket miserabel död i slutet dessvärre, som inte kändes helt rimligt och välskrivet utan mer som ett hastverk

Men hur som så ser jag fram emot fler böcker i serien!

(Och jag tror verkligen att du skulle gilla den @yodadog )

Minns inte när jag skrev sist riktigt, men såhär har min läsning sett ut på sista tiden:

Läst ut Huset mittemot av Alex Haridi (ok), En sån som du av Gillian Flynn (ok) och Stanna av Flora Wiström (bra). Börjat på Career of evil av Robert Galbraith :love:

Lyssnat på När jag var osynlig av Martin Pistorius (ok) och börjat lyssna på Flickan under jorden av Elly Griffiths!

Har jag verkligen glömt att skriva om Björnstad, Backmans nya? Tokigt. Men läs den, alltså, den är helt otrolig. Inte det minsta lik hans tidigare, men lika fantastisk. Tung och jobbig i och med att den tar upp ett riktigt jobbigt men tyvärr ständigt aktuellt ämne, i en miljö som är ganska obekant för mig - liten ort där idrotten spelar en oerhörd roll - och som skrämmer livet ur mig, värre än vanligt när jag läser om småorter.

Imorse läste jag ut sjätte Roy Grace, Död mans grepp, och började på En nästan sann historia av Mattias Edvardsson som ska vara mycket bra. Trots det, och trots att jag väldigt gärna vill bli klar med Världens lyckligaste kvinna av Jessica Knoll, vill jag inget hellre än att börja på sjunde Roy Grace, Till döds. Vi får se hur mycket karaktär jag har när jag kryper ner i sängen strax...

NU satte Jessica Knoll fart! Har verkligen undrat om det inte skulle bli mer, men det blev det. Orkade inte läsa ut hela, men har under 100 sidor kvar så förhoppningsvis hinner jag det ikväll. Jag tog mig samman och gjorde en massa hushållsgöromål som jag egentligen inte orkade igår, så jag får det lite lugnare med tvång och måsten under veckan = förhoppningsvis mer lästid.

(Fick visserligen bredband i helgen och på torsdag får jag TV, så distraktionerna är tyvärr många... ;))

Började igår kväll läsa Gulag-Arkipelagen.
Började bra, men jag var så trött att jag somnade ifrån (pga att helgen i övrigt varit ganska ansträngande).

Kag är typ halvvägs in i En enda risk och den är väl helt okej tycker jag. Men alltså
jag tycker faktiskt att den är lite irriterande. Det är jäkligt BRÖÖÖÖÖLIGT ibland med "min kvinna", kvinnan ska beskyddas och ska tas omhand. Mannen ska lösa hennes problem yada yada yada. Tröttsamt att det utgår från en stark kvinna men som hittills ändå ses på som något som ska beskyddas.

Lyssnade på "Night music" av Jojo Moyes. Den var helt ok. Vanlig roman men en historia jag inte hört förut. En karaktär blev dock så obehaglig under perioder att jag fick ont i magen av att lyssna, vilket i sig är rätt imponerande...

Jag har skaffat Storytel! Har förut tyckt att det känns lite dyrt men utbudet är verkligen helt super. Så nu lyssnar jag på Slutet på sommaren av Anders de la Motte. Okej hittills, men lite sävlig och jag får inget intresse för huvudkaraktären.

Jag läser En nästan sann historia av Mattias Edvardsson och den är riktigt bra! Smart, intressant, spännande, akademikermiljö, I like.

Idag kom Alex Schulmans nya bok ut på Nextory. Jag har verkligen längtat efter den och är ganska säker på att jag kommer att läsa större delen av den redan ikväll. Ska baka till trettio personer ikväll ba' så jag har väl tid att vräka mig i soffan... ;) :D

Sedan ska jag göra en ordentlig plan så att jag får läst mina fina recex. Eller jag kan göra den här:

Bodil Malmstens loggböcker
Sedan du försvann av Morgan Matson
Hatad och älskad av Alexandra Nilsson (Kissie)
Avskedsfesten av Anna Fredriksson
Bara jag vet vem jag är Thomas Quick
Gömda kroppar av Caroline Kepnes (ett mysterium att jag inte kastat mig över den ännu faktiskt)

Så, nu har jag en lista, bra - bara att sätta igång ;)

Avslutad några böcker på sistone.

Flickan och skulden, så bra! Men upprörande naturligtvis.

Kometen kommer av Tore Jansson. Betar mig igenom böckerna om mumintrollen.

Trollkarlen från övärlden av Urusla K LeGuin. Vilket sömnpiller. :meh: Fick den vid något tillfälle starkt rekommenderad av någon (minns dock inte av vem eller när) men den var så simpelt skriven att jag tappade fokus oräkneliga gånger.

Har nu börjat på De utstötta av Elly Griffiths. Där vet jag vad jag får, även om det börjar bli lite tjatigt nu. :D

Jaghar gett upp det här med att hinna läsa på ett tag. Med husrenovering, heltidsjobb, 2 hästar, hundar och annat hushåll att ta hand om hinns det inte med. Men att lyssna på ljudbok i bilen är ypperligt.

Lyssnar på Lucy Dillons Så levde de lyckliga Trevlig lite småputtrig och lättsam. Vill bara ha lättsamma saker nu. :D

Är det någon (kanske troligast @Anna :D) som läst någon av Theréze Ingmarsons två böcker? De skulle intervjua henne i dag på radio (dvs P4, min enda källa till viktiga lokala händelser :D), vilket jag missade, men själva sammanfattningen kring hennes böcker och henne som person lät spännande iaf :)

Är det någon (kanske troligast @Anna :D) som läst någon av Theréze Ingmarsons två böcker? De skulle intervjua henne i dag på radio (dvs P4, min enda källa till viktiga lokala händelser :D), vilket jag missade, men själva sammanfattningen kring hennes böcker och henne som person lät spännande iaf :)

Nej, jag har inte läst henne - men jag lyssnade på henne under Halländsk bokmässa i Varberg förra hösten! Fast det har jag nog inte skrivit om här. Har dock tänkt läsa Flugfiskarens dotter sedan dess, men det har inte blivit av ännu.

Lyssnat på "Jack" av Christina Lindström, efter tips (och påtryckningar) av bra @Killaloe

Den var superbra! Verkligen en intressant och verklig (så gott jag kan bedöma) skildring av en brötig tonårskilles vardag. Rekommenderas verkligen!

Jag läste ut En nästan sann historia igår - den var riktigt bra!

Började genast på Glöm mig av Alex Schulman och är nästan klar. Den är både lättläst och väldigt tung. Mycket bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 328
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar