Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läser Hennes nya namn av Elena Ferrante, den är jätte bra. Bättre än 1a boken.
Annars väntar jag på en bok i Outlander-serien. Såg serien på viaplay och blev besatt! Älskar tunga kärlekshistorier där allt inte är rosenrött. Kan inte hålla mig tills nästa säsong kommer utan måste läsa vidare och se hur det går.

Jag tog mig faktiskt friheten att skicka frågan vidare till min vän som jobbar med barn/ungdomsböcker och är inriktad på skräck @Tiffanys Hoppas det var ok! :)

Just ja, jag läser ju The year of the Runaways av Sunjeev Sahoota( stavning?) också ( lade den lite åt sidan när Swede Hollow dök upp). Jag gillar den hittills men liksom i många andra indiska berättelser blir det väldigt många namn att hålla reda på...

Lyssnade på Mumintrollen och den stora översvämningen häromdagen och nu är jag nästan klar med En orolig grav av Elly Griffiths. Efter den ska jag starta upp Flickan och skulden.

Jag tog mig faktiskt friheten att skicka frågan vidare till min vän som jobbar med barn/ungdomsböcker och är inriktad på skräck @Tiffanys Hoppas det var ok! :)

Självklart, tack så hemskt mycket! :bow:

Kommit så pass långt i Färjan nu att det börjat hända något. Läst ganska mycket på kvällarna, lite väl mycket kanske för jag skulle behöva sova mer. Jag tycker den är bra skriven hittills, intressant. Däremot känns den lite smådeppig med tanke på att alla karaktärer framställs som mer eller mindre sorgliga.

Oavsett är jag glad att jag tog upp läsandet igen, vet inte varför jag slutade :cautious:

Har börjat lyssna på Thorsten Flincks självbiografi, en timme in och än så länge helt okej! Han är ju en outstanding uppläsare må jag säga.

Har börjat lyssna på Thorsten Flincks självbiografi, en timme in och än så länge helt okej! Han är ju en outstanding uppläsare må jag säga.

Kan tänka mig det! Jag ska också läsa eller lyssna på den snart har jag tänkt. Lyssnade på Fördomspodden med honom igår och höll på att skratta ihjäl mig här och där.

Jag lyssnade på Kakan Hermanssons bok igår, Hela Kakan. Tyckte att den var väldigt bra - och väl inläst av henne själv också.

Nu ska jag lyssna på en av Jenny Colgans senaste, tänkte jag. Den heter The little shop of happy ever after på somliga ställen och The little bookshop on the corner på andra. Jag fattar ingenting, det är definitivt samma bok. Ibland är titlarna något olika i UK och USA, men det verkar ju helt absurt i detta fallet. Hmm. Men det spelar väl mindre roll.

Jag vill läsa klart Världens lyckligaste kvinna av Jessica Knoll ikväll, men samtidigt vill jag ju bara och endast läsa Peter James, så jag vet inte riktigt hur det ska gå. Kanske kollar jag på Gilmore Girls istället? ;)

Four av Veronica Roth avklarad. Tja, inga aha-upplevelser eller något speciellt intressant men gillas kanske mer av dem som är stora fans av hela Divergent-serien.

Fortsätter med Agatha Christies Det stumma vittnet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 328
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar