Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den läste jag ur till stora delar av på min semester, tyckte jättebra om den! Rolig, smått dråplig och lite sorgsam mellan varven. Borde läsa ut den, men den är i telefonen och det är inte favoriten att läsa i.
Jag har bara lite kvar av den, den är verkligen lättläst! Men precis som du redan beskrivit så är den verkligen rolig, dråplig och lite sorglig. Troligtvis kommer det inte vara den boken jag kommer tänka "wow, årets bästa bok om" men den är nog så underhållande :love:

Jag älskar egentligen att läsa, men har dom senaste åren fallit in i film/serie träsket... en del av er kanske redan vet att jag har adhd och filmerna står oftast på i bakgrunden under tiden jag surfar på mobilen eller andra flikar på datorn.
Mina senaste träffar för adhd har min sköterska pratat om återhämtning och att det kanske är viktigare för mig att stänga av omvärlden lite mer än vanlig Svensson och av en slump ramlade jag in på bokhandeln och kom ut med ett gäng nya böcker och jag har åter igen ramlat in i bokträsket och läser och läser. Och framför allt märker jag skillnad på min återhämtning, jag är inte uppkopplad hela tiden och när jag läser så stänger jag ute allt annat för att jag tvingas att koncentrera mig på en sak :up:

Ska försöka låta bli att bli långrandig (som vanligt :p) så till den senaste läsningen!
Små svarta lögner av Sharon Bolton. En helt fantastisk spännande bok och jag sträck läste för att få reda på mer. man tror sig veta saker och på nästa sida så händer något nytt och man kastas fram och tbx i vem som är offer och gärningsman, vad som är sant eller falskt och samtidigt får man följa huvudkaraktärens känslor och tankar. Jag har märkt att jag gillar böcker där man delat upp karaktärerna i kapitel och att man liksom för följa den ena personens tankar i ett kapitel och i nästa är det samma händelse fast ifrån ett annat perspektiv.
Ligger bland topp tre av det bästa jag läst!
Har faktiskt beställt hem ett helt gäng m. Andra böcker av henne som jag hoppas starkt på!

Plockade precis fram män som hatar kvinnor och ska börja på den.
Imorgon är jag ledig ifrån jobbet och tänkte börja plocka fram/leta rätt på mitt boklager och se vad jag fått med mig när jag flyttade in hos sambon. Senaste åren har jag köpt på mig böcker "den här verkar spännande" och så har den hamnat någonstans och jag har inte ansett mig ha tid för att läsa sen. Just nu agerat många av mina böcker som "fluff" här hemma - alltså är utställda lite här O var som inredningsdetalj :rofl:. Tänkte oxå ta en sväng förbi mamma O pappa och gå igenom deras bibliotek och dels få med mig mina böcker men oxå få med mig andra som verkar bra :up:

Har nyligen läst "Galen i humlor" och gillade den så mycket att jag fortsatte med "Galen i insekter". Mysigt och engagerat berättande med skojsiga fakta, blandat med en del mer allvarliga fakta som visar att man får vara rädd om de små liven.

Och så har jag äntligen skaffat Solnits "Män förklarar saker för mig". En stundtals deprimerande igenkänning.

Dessutom har jag beställt en ny Letto Frontlight efter att den gamla havererat, så snart ska det bli ordning på e-boksläsandet igen!

Man blir väldigt sugen på att bygga egna humlebon, och plantera en massa fjärilsbuskar och lavendel och sånt som humlorna och deras små kompisar gillar. Tur att jag tiggt till mig fyra fjärilsbuskar som står på tillväxt, och redan satt en liten lavendelhäck i en hörnrabatt. :D

Just nu läser jag Med Albert i baksätet och jag gillar den mycket.

På omslaget jämförs den med hundraårigen men förutom att båda kan ses som "skrönor" ser jag nog ingen större likhet och jag är hittills betydligt mer förtjust i Albert alltså. Stundtals är den riktigt rolig :D
Lagt till i "bokhyllan" på storytel :D

Jag började lyssna på Drick värmen ur min hand av Bengt Ohlsson och gillar den verkligen, men känner att jag behöver göra den rättvisa och inte bara lyssna på jobbet så jag lägger den åt sidan en stund tills jag har mer tid och koncentration till övers :)

Påbörjat "Färjan" av Mats Strandberg

Återkom gärna med vad du tycker!
Jag har läst ungefär 2/3 av den och nu börjar det bli segt. Tycker den är så fruktansvärt deppig? Speciellt spännande är den inte heller.
Plus i kanten iaf för de väldigt korta kapitlen, gör det enkelt att läsa så mycket man vill. Hatar när varje kapitel i en bok är typ 50 sidor med liten text.

Ikväll tog sista boken i serien I vår herres hage av James Herriot slut. Det har varit en njutningsfull lyssning med ett intressant tema och författarenskärlek till sitt yrke och till landskapet där han utövade det lyste verkligen igenom! :heart

Nästa bok blir Marianne Cederwalls Låt det som varit vila. Väntar på mitt signerade ex av Björnstad också men dumma Postnord hade returnerat den till @bumpo istället för att leverera den till mig :banghead: :cautious: :meh: :banghead: :rage::rage::rage:

Dottern och jag har övergått till Vitnos för tillfället, det är mest hästböcker som gäller för henne nu så vi lyssnar på allt som finns inom den kategorin på Storytel :D

Jag har läst igenom samtliga verk av Stephen King (vilket väl är runt 100 stycken om man räknar med alla short stories, jag har ett 80tal i bokhyllan) nu och känner att jag är lite vilsen i läsningen :p Förut har jag bara tagit nästa på lager när jag läst ut en, nu måste jag plötsligt välja och fundera? :eek:

Jag läste iallafall The girl with all the gifts i förra veckan och den gillade jag. Jag tror jag ska satsa på lite lättlästa, lättsmälta böcker tills jag är på banan igen, vilket betyder en tripp till bokhandeln igen för jag har inget kul alls i bokhyllan :angel:

Jag läste Underland av Fredrik Larson idag och äh, väldigt pretto och rätt så trist bok egentligen. Men jag älskar beskrivningarna från Göteborg/Majorna/Kungsladugård så det var det mest positiva med boken :D Men annars är det nog en bok jag lika gärna kunnat klara mig utan.

Håller på med En hemlig plats av Tana French. Har hört väldigt gott om den men är inte riktigt frälst än efter 150 sidor. Den kanske kommer igång!

(Googlade efter en recension för att se om någon annan skrivit något om seghet i början. Blev typ spoilad på både hur mordet gått till samt vem som gjort det från en dagstidning. :rage::meh: Nåväl, ska kämpa vidare med den och se om den kommer igång!)

Håller på med En hemlig plats av Tana French. Har hört väldigt gott om den men är inte riktigt frälst än efter 150 sidor. Den kanske kommer igång!

(Googlade efter en recension för att se om någon annan skrivit något om seghet i början. Blev typ spoilad på både hur mordet gått till samt vem som gjort det från en dagstidning. :rage::meh: Nåväl, ska kämpa vidare med den och se om den kommer igång!)
Jag googlade också nu och såg recensionen - fy vad oproffsigt! Så gör man väl inte som recensent??

Har sett tråden men inte kikat in.
Var en bokmal som yngre men läst alldeles för lite länge nu. Försökt hitta tillbaka till läsandet ett tag nu och det går bättre och bättre. Jag måste ha en riktig bok i handen dock, ljudböcker funkar inte.

Gillar feel good som jag kan drömma mig bort i och lättare kriminal/deckare. Tamara McKinley är nog min favoritförfattare. Läst alla hennes tror jag.
Senaste i högen är Liza Marklunds Järnblod, Jojo Moyes Arvet efter dig och David Lagerkrantz Det som inte dödar dig.

I förmiddags var jag och köpte Jojo Moyes Sista brevet från din älskade som jag ska börja med när postat detta. :D

Jag har helt fastnat i första boken av Hemlig-serien (av Pseudonymus Bosch, bara en sån sak liksom) och den är riktigt underhållande. Inte den mest fantastiska seriens den genren, men ändå mer än godkänd. Och titeln Namnet på den här boken är hemligt är verkligen fenomenalt tycker jag!

(Och ping @yodadog den kanske är något för dig :) Samt även för er med barn som är i Hicke-åldern typ @Klara @Ninnurur )

Jag har helt fastnat i första boken av Hemlig-serien (av Pseudonymus Bosch, bara en sån sak liksom) och den är riktigt underhållande. Inte den mest fantastiska seriens den genren, men ändå mer än godkänd. Och titeln Namnet på den här boken är hemligt är verkligen fenomenalt tycker jag!

(Och ping @yodadog den kanske är något för dig :) Samt även för er med barn som är i Hicke-åldern typ @Klara @Ninnurur )
Har googlat och det låter väldigt intressant, tack för tipset! :up: Tyvärr så fanns de inte på Storytel :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 328
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar