Jag älskar egentligen att läsa, men har dom senaste åren fallit in i film/serie träsket... en del av er kanske redan vet att jag har adhd och filmerna står oftast på i bakgrunden under tiden jag surfar på mobilen eller andra flikar på datorn.
Mina senaste träffar för adhd har min sköterska pratat om återhämtning och att det kanske är viktigare för mig att stänga av omvärlden lite mer än vanlig Svensson och av en slump ramlade jag in på bokhandeln och kom ut med ett gäng nya böcker och jag har åter igen ramlat in i bokträsket och läser och läser. Och framför allt märker jag skillnad på min återhämtning, jag är inte uppkopplad hela tiden och när jag läser så stänger jag ute allt annat för att jag tvingas att koncentrera mig på en sak
Ska försöka låta bli att bli långrandig (som vanligt
) så till den senaste läsningen!
Små svarta lögner av Sharon Bolton. En helt fantastisk spännande bok och jag sträck läste för att få reda på mer. man tror sig veta saker och på nästa sida så händer något nytt och man kastas fram och tbx i vem som är offer och gärningsman, vad som är sant eller falskt och samtidigt får man följa huvudkaraktärens känslor och tankar. Jag har märkt att jag gillar böcker där man delat upp karaktärerna i kapitel och att man liksom för följa den ena personens tankar i ett kapitel och i nästa är det samma händelse fast ifrån ett annat perspektiv.
Ligger bland topp tre av det bästa jag läst!
Har faktiskt beställt hem ett helt gäng m. Andra böcker av henne som jag hoppas starkt på!
Plockade precis fram
män som hatar kvinnor och ska börja på den.
Imorgon är jag ledig ifrån jobbet och tänkte börja plocka fram/leta rätt på mitt boklager och se vad jag fått med mig när jag flyttade in hos sambon. Senaste åren har jag köpt på mig böcker "den här verkar spännande" och så har den hamnat någonstans och jag har inte ansett mig ha tid för att läsa sen. Just nu agerat många av mina böcker som "fluff" här hemma - alltså är utställda lite här O var som inredningsdetalj
. Tänkte oxå ta en sväng förbi mamma O pappa och gå igenom deras bibliotek och dels få med mig mina böcker men oxå få med mig andra som verkar bra