Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsätter läsa här i stugan. Man orkar inte så mycket annat i värmen. Läste ut Främlingen i St Giles (Ellis Peters) imorse och nu ska jag börja på 100 mil (Jojo Moyes). Nu är jag hänvisad till de böcker som finns på plats. Svärmor brukar lämna några varje gång dom är här.

Strindbergs stjärna av Jan Wallentin. Vilken smörja, egentligen - men var tvungen att läsa klart och se hur han skulle klara upplösningen. Hela boken är full men konstiga och ologiska saker, och man undrar hela tiden hur f-n x (eller y) kan vara så inivassen dum. Megadiss på den.

Jag gick bara efter infon som står i boken :p

Ja, jag förstår. Det känns jättekonstigt faktiskt, eller - det är klart att man kan läsa dem fristående, men om man inte har Emma Skölds bakgrund torde flera saker verka lite konstiga. Men jag köper det, det kanske finns prologer/resuméer i början på böckerna? :)

Ett snyggt lik på svenska (undrar vilket det snygga liket är, för liket som hittats hittills kan omöjligt vara snyggt eftersom det är väldigt... uppdelat). Jag gillar honom så himla mycket!

Öhöhö, det kan inte vara det andra liket heller som är om möjligt ännu mindre snyggt! Har mindre än 100 sidor kvar och undrar fortfarande om jag ska få ett svar på denna mystiska titel. På engelska skulle det kunna vara en ordlek "Looking good dead" och "Looking dead good", men på svenska går det ju inte.

Ja, jag förstår. Det känns jättekonstigt faktiskt, eller - det är klart att man kan läsa dem fristående, men om man inte har Emma Skölds bakgrund torde flera saker verka lite konstiga. Men jag köper det, det kanske finns prologer/resuméer i början på böckerna? :)
Nu har jag bara läst avdelning 73 men i den fanns inget intro. Nu blev jag nyfiken på de andra böckerna också så måste läsa dem också :p

Nu har jag bara läst avdelning 73 men i den fanns inget intro. Nu blev jag nyfiken på de andra böckerna också så måste läsa dem också :p

Ja, alltså, det är bra att du har läst Avdelning 73 innan du läser Tiggaren åtminstone, för den hade i alla fall jag blivit jätteförvirrad av om jag inte visste bakgrunden. Det hände ju rätt mycket i slutet på Avdelning 73 ;)

Ja, alltså, det är bra att du har läst Avdelning 73 innan du läser Tiggaren åtminstone, för den hade i alla fall jag blivit jätteförvirrad av om jag inte visste bakgrunden. Det hände ju rätt mycket i slutet på Avdelning 73 ;)
Jag har bara 40 sidor eller nåt kvar av den :nailbiting: så idag blir den utläst:D

har börjat läsa lite igen :) innan så läste jag konstant men blev studie och läs trött efter gymnasiet och universitetet, men nu har jag börjat komma igång att läsa lite igen. dock så läser jag mest bara sånt som jag vet vad det handlar om.. dvs fuskar lite ;).

har nu i år snöat in på Shakespeare pjäser och klassisk litteratur. läst hamlet, romeo & juliet och much ado about nothing några gånger nu, inte fått tag på ngn mer än, blandat med gamla tolken böcker som jag läst igen också.

har nu också läst alice in wonderland och börjat på pride and prejudice :).
allt på engelska såklart ^_^.

Har lyssnat på "the shock of the fall" av Nathan Filer. Tycker den var riktigt bra! Hittade den på storytel under "oberäkneliga berättare", och det stämde den bra in på :p Svårt att hänga med i tidslinjen emellanåt, men riktigt fin och trevlig bok. Bra inläst för er som gillar att lyssna på engelska ljudböcker :)

Åh, har precis läst ut "Om jag var din tjej" av Meredith Russo. ÅRETS BÄSTA BOK, läs den!

Den handlar om en transtjej som byter skola för att få en nystart. Lite väl tillrättalagd emellanåt kanske (det erkänner författaren även i epilogen) men det har sin poäng och den rörde mig till tårar trots det. Några goda skratt blev det med :)

Läst klart sista delen i trilogin om Gemma Doyle och överlag är det en himla trevlig serie tycker jag. Coola, men väldigt tonåriga, tjejer med magiska krafter är ändå en bra början tycker jag (på tal om det -har du läst @yodadog ? Kan tänka mig att du ev skulle gilla :) )

Är även klar med Hon bad om det och alltså, den var verkligen välskriven och BRA men så himla himla tung och tragisk och deppig och alldeles alldeles för verkligen och nära så att säga. Så jag är glad över att jag läst den, men samtidigt önskar jag att jag inte hade gjort det eftersom den kröp in under huden.

Läst klart sista delen i trilogin om Gemma Doyle och överlag är det en himla trevlig serie tycker jag. Coola, men väldigt tonåriga, tjejer med magiska krafter är ändå en bra början tycker jag (på tal om det -har du läst @yodadog ? Kan tänka mig att du ev skulle gilla :) )
Tack för tipset! Jag har inte läst dem, la till den första i want to read på Goodreads :)

Det är fjärde boken, första som jag läser :) serien är fristående!
Nu har jag läst den och är inne på fortsättningen "Istället för dig".
Jag tyckte boken var bra och lättläst. Spännande rakt igenom. :)
Det enda som jag kanske stör mig på är att maken som karaktär är ett riktigt manssvin. Känns lite överdrivet och i andra boken är det ännu mer.
Känns inte riktigt som den biten passar in i den övriga storyn, riktigt.
Så, ja det var nog det enda.....

Annars bra, lättläst och spännande.
Perfekt semesterlitteratur.

Toppen!
Tackar också för infon. :bow:
Är inne på författarens (Sofie Sarenbrants) böcker och har både "Tiggaren" och "Avd 73" i E-biblioteket.
Nu vet jag vilken ordning jag ska läsa dom i. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 265
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 421
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 319
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17