Ogilla chockmycket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ogilla chockmycket.
Den har jag funderat på i mitt Tema Manshat. Passar den där, tror du?Är även klar med Hon bad om det och alltså, den var verkligen välskriven och BRA men så himla himla tung och tragisk och deppig och alldeles alldeles för verkligen och nära så att säga. Så jag är glad över att jag läst den, men samtidigt önskar jag att jag inte hade gjort det eftersom den kröp in under huden.
Jag brukar annars bli olycklig när flickor får namn efter klassiska litterära och mytologiska figurer eftersom feminina sådana så ofta dör så tidigt samt har så små roller. Just det är väl inte problemet med Ayla, men.Ogilla chockmycket.
Läser i en bokgrupp att någon älskade Grottbjörnens folk så mycket att hon gett sin dotter namnet Ayla
Ja men det tror jag lite beroende på hur brett det begreppet är. Huvudpersonen hatar ju inte så mycket men som läsare väcks det väldigt mycket känslor av manshat (ihop med en del annan avsky och uppgivenhet)Den har jag funderat på i mitt Tema Manshat. Passar den där, tror du?
Jag började på den igår. Har också stora förväntningar på den.Ska precis börja på livet efter dig, har stora förväntningar på boken!
Jag som inte läst Grottbjörnens folk undrar vad det är för fel på Ayla?
Jag läser sällan där längre, tröttnade. 90 proc av det de läser är ju antingen deckare eller feelgood och jag är inget fan av någotdera.Såg jag med, i samma grupp antar jag. Fyyyy.
(Den gruppen är en ständig källa till både förtjusning och förfasning.)
@Diskurs @Ajda Om hon valt namnet för att hon tyckte det var fint eller för att Ayla var en ikonisk figur så hade det varit annorlunda för mig. Men hon skrev att hon valde det för att hon tyckt så mycket om böckerna - och de går in här: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tantsnusk
Som att namnge en unge idag efter huvudpersonen i 50 shades (vet inte vad hon heter).
Jo. I paritet med Erdogans utrensningar i Turkiet. Men jag säger som de alltid gör i den där bokgruppen så fort någon antyder något negativt om en bok: VILKEN TUR ATT VI ALLA ÄR OLIKA!Men det är väl ingen big deal?
Men vi har väl inte gjort det till en big deal, heller. Förfasat oss i ett par foruminlägg, och svarar nu på frågor om det. Det är allt.Men det är väl ingen big deal?
Bör vara första. Jag har bara läst den och jag minns sexet. För övrigt det enda jag minns.Men vi har väl inte gjort det till en big deal, heller. Förfasat oss i ett par foruminlägg, och svarar nu på frågor om det. Det är allt.
Det faktum att sexscenerna i om det nu är första eller andra delen av serien är så FRUKTANSVÄRDA, gör inte namnvalet lättare att överse med, tycker jag.
Gräsligt. Övergrepp förklätt till "romantik" där Han inviger Henne i Kärlekens Mysterier. - i brist på kräksmiley.Bör vara första. Jag har bara läst den och jag minns sexet. För övrigt det enda jag minns.
Ja, jag har också för mig det. De gick all in på grottmanssex.Gräsligt. Övergrepp förklätt till "romantik" där Han inviger Henne i Kärlekens Mysterier. - i brist på kräksmiley.
Låter som en hägkvalitativ bok! Måste genast lägga in den överst i min "att-läsa-lista"Ja, jag har också för mig det. De gick all in på grottmanssex.
Anastasia Rose Steele (nej jag skojar inte).Som att namnge en unge idag efter huvudpersonen i 50 shades (vet inte vad hon heter).
Vilket fantastiskt praktisk (och ekonomisk) personlighetsdragMen mest hatar jag mig själv - som bara inte KAN låta bli att läsa alla böcker/se alla filmer i en serie. Nu måste jag köpa och läsa den fjärde boken men egentligen har jag noll lust .
Men det namnet är ju så fint att det inte gör något att böckerna är hemska! Anastasia Rose JohanssonAnastasia Rose Steele (nej jag skojar inte).
KL
Nu har jag läst den tredje boken av Ferrante och SUCK. Jag tycker att både tvåan och trean är så fruktansvärt dåliga jämfört med första, jag bara kan inte med Elena eller Lila. Omväxlande hatar jag dem båda. Men mest hatar jag mig själv - som bara inte KAN låta bli att läsa alla böcker/se alla filmer i en serie. Nu måste jag köpa och läsa den fjärde boken men egentligen har jag noll lust .