Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har den som nästa bok i min lyssna-lista. Det blir väl när jag börjar jobba igen...Har nyss avslutat Sommar på strandpromenaden och tycker nog att den var rätt så menlös och inte alls lika bra som första boken. Så lite av en besvikelse för mig.Så tycker jag att karaktärerna i det stora hela blir mer och mer osympatiska/jobbiga Polly är liksom inte riktigt lika charmig och rolig utan mer gnällig, Huck är så jäkla rövig till och från (för att inte tala om hans bror) och det finns så många övertydliga budskap om vad som är rätt och vad som är fel att det blir tröttsamt.
Ha inte för höga förhoppningar är mitt tips!Har den som nästa bok i min lyssna-lista. Det blir väl när jag börjar jobba igen...
De är lika dåliga skulle jag säga Eller ja, okej med andra ord. Men jag ska erkänna att jag inte har läst Four, där tog mitt tålamod slut för böckerna och personerna.Sen en fråga till gruppen. Jag läste Divergent för nått år sen eller två. Blev inte särskilt imponerad så läste inte fortsättningen. Idag såg jag dock filmen och blev nyfiken på hur de fortsätter. Tycker ni resterande böcker i serien år åtminstone inte sämre än första? Tycker inte den var dålig eller så, men vill helst inte resten är sämre
Haha, kanske skulle titta på filmerna istället då, för den första kändes bättre än boken.De är lika dåliga skulle jag säga Eller ja, okej med andra ord. Men jag ska erkänna att jag inte har läst Four, där tog mitt tålamod slut för böckerna och personerna.
Jag har läst alla böckerna ganska nyligen, håller med att de är helt okej men inte superbra. Var inte riktigt nöjd med hur serien slutade.. Men gillar filmerna mer än böckerna och ser fram emot den sista filmenHar lyssnat klart på "onda flickor", och tyckte den var riktigt bra! Spännande, obehaglig emellanåt och en story som iaf jag tyckte kändes ny. Blir inte allt för många böcker av denna genren för mig då jag mår så dåligt av dem att det blir svårt att lyssna, men denna uppskattade jag trots obehaget.
Sen en fråga till gruppen. Jag läste Divergent för nått år sen eller två. Blev inte särskilt imponerad så läste inte fortsättningen. Idag såg jag dock filmen och blev nyfiken på hur de fortsätter. Tycker ni resterande böcker i serien år åtminstone inte sämre än första? Tycker inte den var dålig eller så, men vill helst inte resten är sämre
Usch och fy! Tack för varningenAlltså, jag vill verkligen verkligen varna typ alla för boken Hon bad om det. Inte för att den är dålig utan för att den är så otroligt jäkla genomvidrig hittills och jag önskar att jag inte hade börjat på den alls (för jag måste ju såklart lyssna klart ) Boken borde ha ett omslag där det står triggervarning med tjocka röda bokstäver
För det första så är alla personer i boken helt jäkla avskyvärda och så otroligt otrevliga mot varandra. Kompisar är inte riktiga kompisar utan lever på att trycka ner varandra (känns väldigt realistiskt men fy fan ändå), snubbarna är GENOMVIDRIGA killar som tror att tjejer vill ligga med dem etc när de är höga - de har då aldrig fått samtycke förklarat för sig Reaktionerna från alla människor när huvudpersonen råkar illa ut är så jag bara vill slå någon eller alla för de är så förbannat jäkla elaka och dumma. Och sen har huvudpersonens föräldrar! De är säkert väldigt realistiskt beskrivna utifrån vissas verklighet men de gör mig så genomdeppig och ledsen att det gör ont. Jag vet att det här är en roman, men den skulle lika gärna kunna vara någons vardag (typ iaf) och det gör mig illamående. Kort sagt, jag HATAR boken även om den är rätt så intressant och inte helt dålig som bok. Men nej, jag skulle aldrig någonsin tagit upp den om jag hade fattat hur mycket den skulle påverka mig.
Den läste jag i vintras. Jag är nästan jämngammal med författaren och kände också igen mig gällande tidsmarkörerna.Efter fiaskot med Färjan högg jag Kalmars jägarinnor inne på en loppis igår. Författaren, Tove Folkesson, var med i Lundströms bokradio och diskuterade Elena Ferantes första bok nyligen(eller om jag bara lyssnade på radioprogrammet nyligen), vilket väckte ett intresse hos mig för att se hur hon själv skriver. Hittills känns det lovande och de tidsmarkörer som används får mig att tro mig vara jämngammal med huvudpersonerna. Jag har burit samma spaghettilinnen och dansat till samma musik som jägarinnorna, om än i en annan stad.
Efter fiaskot med Färjan högg jag Kalmars jägarinnor inne på en loppis igår. Författaren, Tove Folkesson, var med i Lundströms bokradio och diskuterade Elena Ferantes första bok nyligen(eller om jag bara lyssnade på radioprogrammet nyligen), vilket väckte ett intresse hos mig för att se hur hon själv skriver. Hittills känns det lovande och de tidsmarkörer som används får mig att tro mig vara jämngammal med huvudpersonerna. Jag har burit samma spaghettilinnen och dansat till samma musik som jägarinnorna, om än i en annan stad.
Den läste jag i vintras. Jag är nästan jämngammal med författaren och kände också igen mig gällande tidsmarkörerna.
Vad är Lundströms bokradio?
@Koltrast är du på goodreads?
Har nyss avslutat Sommar på strandpromenaden och tycker nog att den var rätt så menlös och inte alls lika bra som första boken. Så lite av en besvikelse för mig.Så tycker jag att karaktärerna i det stora hela blir mer och mer osympatiska/jobbiga Polly är liksom inte riktigt lika charmig och rolig utan mer gnällig, Huck är så jäkla rövig till och från (för att inte tala om hans bror) och det finns så många övertydliga budskap om vad som är rätt och vad som är fel att det blir tröttsamt.
Kan vi inte göra ett litet uppsamlingsheat med Goodreads igen? Det har blivit mitt absoluta favoritsocialamedium på sistone Jag heter annzah om någon vill bli kompis - flera av er är ju redan det, men jag tänker att det måste finnas fler!
Jag heter samma som här, lägg gärna till mig! Gäller alla såklart.@Koltrast är du på goodreads?