Den var jag inte jätteimponerad av. Inte dålig, men inte superbra heller. Kunde nog varit bättre med annan uppläsare dock!Ja, men är det The secret life of bees? Den tror jag är bra. Sue Monk Kidd kan hon heta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den var jag inte jätteimponerad av. Inte dålig, men inte superbra heller. Kunde nog varit bättre med annan uppläsare dock!Ja, men är det The secret life of bees? Den tror jag är bra. Sue Monk Kidd kan hon heta.
ja! Den är det .Ja, men är det The secret life of bees? Den tror jag är bra. Sue Monk Kidd kan hon heta.
Har precis läst Den genomskinliga rättikan av Mo Yan. Jag gillar novellsamlingar och den här var en höjdare som jag varmt kan rekommendera.
Jag har ställt mig på kö på den nu. Hoppas att det tar lång tid. Min sommar med bara irländska författare är inte slut. (Jag blir helt paralyserad av mitt jobb på bibblan. Det finns så mycket jag vill läsa. Därför väljer jag teman som jag håller mig till)Strax klar med Störst av allt. Omtumlande. Och så otroligt bra.
Jag glömde ju(återigen!) att rapportera vad jag läser nu: Färjan! Har dragit mig lite för det, som alltid med hyllade böcker och som alltid med förväntat otäcka sådana.
Åh! Jag har läst alla böckerna (ca åtta st tror jag) som mamma har om broder Cadfael vi båda älskar dem! Riktiga brittiska mysdeckareBefinner mig nu i sommarstugan och har tänkt hinna läsa ett par böcker under den kommande veckan. Ska just börja på tredje boken om broder Cadfael, Sankt Pers marknad (Ellis Peters). Insåg när vi var typ halvvägs hit att jag ju är sugen på att läsa om Harry Potterböckerna, men dom har jag ju inte med mig så....
Hittade också 100 mil av Jojo Moyes i en bokhög här i huset. Mycket möjligt att jag tar den härnäst.
Kom på att jag kanske får tillägga att boken skrevs av en fd militär och det märks lite. Det finns ingen direkt huvudperson utan man följer lite flera personer och vad som händer på olika platser, men ändå rätt så lättläst så att man inte blir förvirrad. Korta "kapitel" som är ganska koncista och lite neutralt skrivet även om det är skriven som en roman, som sagt det märks lite vem som har skrivit denKopierar in det jag skrev i en annan tråd då det passar här också:
Läste precis färdigt boken Almedalen har fallit av Erik Lewin. Rätt intressant bok då det är en påhittad katastrof som händer i sverige (som i och för sig skulle kunna hända), jag älskar såna böcker tydligen med båda katastrofen och politiken bakom
Men jag tycker att författaren missade ändå en viktig och stark makt i boken - de sociala medierna. Det utspelade ju sig år 2015 så de sociala medierna borde ha haft en mycket starkare roll än vad de haft i boken, lite besviken där faktiskt
Jag har läst flera av dom tidigare, för typ 15 år sedan, och minns att jag gillade dom då.Åh! Jag har läst alla böckerna (ca åtta st tror jag) som mamma har om broder Cadfael vi båda älskar dem! Riktiga brittiska mysdeckare
Ps. Vi gillade dem så mycket att mamma köpte dvdboxen med den gamla tvserien av böckerna. Kan rekommenderas om man älskar böckerna, lite mera romantiskt sliskt men fullt ok och följer böckerna ganska bra ändå.
Jag gillade inte Färjan. Jag tyckte den började väldigt lovande. men sen blev det bara för mycket.
För mig, då. Ska bli kul att se vad andra tycker om den.