Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste Wolf Hall i somras och tyckte att den var riktigt bra. Av någon anledning har det inte blivit att jag läst fortsättningen.

Och jag höll på att somna precis hela tiden. Vet inte om det beror på att jag läste den på engelska och på datorn. Kanske värt att prova nästa del på svenska.

Jag påbörjade Anna, Hanna och Johanna igår och alltså, den känns väldigt intressant men jag vet ärligt talat inte om jag klarar av all skriven dialekt! Det är helt horribelt och skitstörigt att försöka förstå någon jäkla dalsländska/halvnorska! :down: hur klarade du av det @Ceta utan att bli galen?! :D

Jag påbörjade Anna, Hanna och Johanna igår och alltså, den känns väldigt intressant men jag vet ärligt talat inte om jag klarar av all skriven dialekt! Det är helt horribelt och skitstörigt att försöka förstå någon jäkla dalsländska/halvnorska! :down: hur klarade du av det @Ceta utan att bli galen?! :D
Den tror jag att jag gav upp rätt snabbt.

Den läste jag för en massa år sedan och kommer knappt ihåg någonting. Det var fattigt typ. Men det låter jobbigt med dialekt!

Plockade fram Född ur elden av Nora Roberts ur bokhyllan och har lyckats ta mig igenom första kapitlet. Inte direkt högkvalitativ läsning, men i syfte att få igång läsningen med en hjärna som egentligen inte fixar det så får det funka. Har läst den innan, så det gör ju inte så mycket om hjärnan vandrar iväg ibland.

Haha, det var rätt många år sedan jag läste den, men hade för mig att jag gillade den :p

Lyssnade klart på Projekt Rosie och tyckte nog att den var helt okej iaf. Kan hålla med @Ninnurur och @Lavine angående huvudpersonen (visst var det väl ni som tyckte han var lite väl stereotypt aspig?), men som slölyssning utan några direkta analyser funkar den fint :)

Lyssnade klart på Projekt Rosie och tyckte nog att den var helt okej iaf. Kan hålla med @Ninnurur och @Lavine angående huvudpersonen (visst var det väl ni som tyckte han var lite väl stereotypt aspig?), men som slölyssning utan några direkta analyser funkar den fint :)
Du får fortsätta med Rosieeffekten också ;)
Ja, jag tyckte att det var lite väl stereotypt, nästan så att det gjordes narr av honom många gånger. Läser man recensionerna så tycker många att den är rolig, jag skrattade inte en enda gång tror jag, blev bara illa till mods. Men det kanske är för att jag själv har ADHD och känner igen mig i vissa av hans problem som andra skrattar åt.

Du får fortsätta med Rosieeffekten också ;)
Ja, jag tyckte att det var lite väl stereotypt, nästan så att det gjordes narr av honom många gånger. Läser man recensionerna så tycker många att den är rolig, jag skrattade inte en enda gång tror jag, blev bara illa till mods. Men det kanske är för att jag själv har ADHD och känner igen mig i vissa av hans problem som andra skrattar åt.
Jadå det hade jag nog faktiskt tänkt att göra :)

Men jag förstår helt vad du menar! Alltså, jag tyckte den var smålustig på vissa ställen men jag tycker inte heller att den är helt hysteriskt kul. Och jag kan också se att det är viss problematik med boken - det är svårt att skriva på ett sådant sätt att läsaren skrattar med personen och inte åt, vilket ju författaren inte helt lyckats med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 378
Senast: doppler
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 760
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar