Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, det där är en bok som jag verkligen vill läsa! Så jag röstar, helt opartiskt såklart, på att du ska välja den och sen berätta om den är bra eller inte
Det här låter ju som jätteroliga böcker. Läser du dem på engelska eller svenska? (Finns de ens på svenska?)Ben Aaronovitch serie om Peter Grant (börjar med Rivers of London). Rolig och lättsamt skriven bok om brott och magi i London. Jag plockade bara upp den i brist på annat att läsa, men blev förtjust och är nu på den fjärde boken i serien.
Helt vansinnigt och så svårt att ta in att detta inte skedde för 500 år sedan. @glimmer
Jag hörde Maja Hagerman prata om sin bok Käraste Herman (Lundborg) på radion för ett par veckor sedan. Otroligt fascinerande på ett fullständigt makabert sätt. Jag ska läsa.
Det här låter ju som jätteroliga böcker. Läser du dem på engelska eller svenska? (Finns de ens på svenska?)
Verkligen urtrist inläst känner jag nu när jag lyssnat ytterligare en timma. Men jag tror inte jag kan fokusera på att lyssna på den på engelska samtidigt som jag kör bil tyvärr. Ger den en chans, annars får jag försöka lyssna i andra sammanhang när jag kan ha mer fokus på vad jag lyssnar på.Helt värdelös som ljudbok på Svenska, gav upp efter 10 minuter. Den är helt fantastisk på engelska! Byt, byt, byt, byt till engelska. Jag har lyssnat på alla böcker i serien tre gånger om.
Eller så läser du den! Det är en fantastisk bok att läsa tycker jagVerkligen urtrist inläst känner jag nu när jag lyssnat ytterligare en timma. Men jag tror inte jag kan fokusera på att lyssna på den på engelska samtidigt som jag kör bil tyvärr. Ger den en chans, annars får jag försöka lyssna i andra sammanhang när jag kan ha mer fokus på vad jag lyssnar på.
Kanske får satsa på det över jul.Eller så läser du den! Det är en fantastisk bok att läsa tycker jag
Jag är långtifrån en expert men jag skulle säga att Mary Shelley och Jules Verne är några av de större/första författarna när det gäller Steampunk Och Sherlock Holmes är väl också en stor förebild (fast kanske mest de nya filmerna ?)Alltså... kan inte någon förklara för mig vad steampunk är? Jag vet ju att det har med ångmaskiner, viktorianskt och... sånt där att göra, men jag har verkligen inte förstått vad det är i litteratur? Exempel?
De är bra (lite fantasy)Det här låter ju som jätteroliga böcker. Läser du dem på engelska eller svenska? (Finns de ens på svenska?)
Det är liksom maskiner som är så bra att det är omöjligt, på gränsen till magi, eller magi. Luftskepp gärna. Som om det var viktorianska ångmaskiner som gör mycket av det man kan göra idag, fast blandade med hästar och såklart krinoliner och parasoller.Jag är långtifrån en expert men jag skulle säga att Mary Shelley och Jules Verne är några av de större/första författarna när det gäller Steampunk Och Sherlock Holmes är väl också en stor förebild (fast kanske mest de nya filmerna ?)
De novellerna jag lyssnar på nu är liksom någon form av alternativ framtid/dåtid med just mekaniska uppfinningar, zeppelinare och ånga. Mycket ånga
Jag har långt pendlingsavstånd just nu och hinner läsa en hel del. Min läsning har verkligen legat nere sedan universitetet men jag är så glad att jag har hittat tillbaka till läslusten!
Nu senast har jag läst:
Time and time again av Ben Elton, intressant och spännande historia in hur Europas historia hade kunnat se ut om små ändringar gjordes. Intressant att fundera kring vad det är som har format Europa till det Europa det är idag.
The Circle av Dave Eggers, handlar om ett företag som påminner väldigt mycket om Google och vilken roll ett sådant företag kan få i en värld där allt handlar om att synas.
Ready player one av Ernest Cline. Lite Kalle i chokladfabriken mötet online gaming. Tyckte att boken lät intressant men den var rätt tråkigt skriven och det se alldeles för mycket obskyra 80-tals referenser för att jag skulle tycka att det var kul.
Ben Aaronovitch serie om Peter Grant (börjar med Rivers of London). Rolig och lättsamt skriven bok om brott och magi i London. Jag plockade bara upp den i brist på annat att läsa, men blev förtjust och är nu på den fjärde boken i serien.
Jag gillar Dave Eggers även om jag tycker att han är lite ojämn. I "How We Are Hungry" finns en fantastisk novell (har för mig att det är den sista) om hundar som springer på nätterna.The Circle av Dave Eggers, handlar om ett företag som påminner väldigt mycket om Google och vilken roll ett sådant företag kan få i en värld där allt handlar om att synas.
Både serien om Peter Grant och Ben Eltons bok verkar riktigt intressanta. Hittar dem dock inte på svenska Jag har inga problem med att läsa tidningar, magasin eller t om komplexa avtal på engelska men just böcker har jag svårt för. Jag kommer liksom inte in i handlingen på samma sätt som jag gör annars.