Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj det var många @Anna Jag tyvkte mina 198 var många nog ;) :angel: sen har jag inte riktigt samma tempo som dig ;) Om du kan tänka dig att vara vän på Goodreads får du gärna skicka ditt namn i pm, så kan jag lägga till dig! Förstår fullt om du inte vill :)

Jag tog mig friheten att gå till biblioteket såhär på kvällskvisten och hittade massa böcker (hela 9stycken! Det du @Anna ;)) som jag ändå velat läsa ett tag. Det är så himla fascinerande att mitt pyttiga lilla bibliotek kan förse mig med så mycket böcker och dessutom kan ha meröppet ända till 22 på kvällarna. Det är verkligen service och tillgänglighet! :love:

I natt sträckläste jag Flyga vilse vilket är en fristående fortsättning på Vad som än händer. Jag tyckte ändå att även den här var okej och jag gillar hur det utvecklar sig för de olika karaktärerna och att en får läsa om deras upplevelser av samma händelse osv. Dock gillar jag inte riktigt hur den är upplagd annars eftersom det känns väldigt flummigt.

Alltså, jag tycker verkligen hela grejen med döda Kate som "spökar"/pratar med Tully känns så tonårsaktigt och som ett försök att vara lite cool och övernaturlig. Så nä, den biten gillade jag INTE

Jag har läst Katitzi av Katarina Taikon - av någon anledning läste jag aldrig fem som barn. Mycket bra och aktuell. Nyutgåvan har bearbetat språk vad gäller ordval om romer osv. Bra!

Läser även Inte flera mord! av Maria Lang och Äta kakan och ha den kvar, av Kristin Emilsson.

Ska även läsa Julie Otsuka x 2 de närmsta dagarna då jag hoppas få plats på Athena Farrokhzads samtal med henne på Restaurang Trappan i Göteborgs Folkets Hus på onsdag kväll :-)

Hittade Deon Meyers Cobra på Arlanda förra veckan och köpte direkt.

Läste ut Maze Runner innan det och funderar nu på hur jag ska lägga upp undervisningen kring den.

Oj det var många @Anna Jag tyvkte mina 198 var många nog ;) :angel: sen har jag inte riktigt samma tempo som dig ;) Om du kan tänka dig att vara vän på Goodreads får du gärna skicka ditt namn i pm, så kan jag lägga till dig! Förstår fullt om du inte vill :)

Jag tror att vi redan är vänner på Goodreads! Men jag är bedrövligt dålig på att använda det. Anna Larsson, heter jag!

Just nu läser jag Cress som är den tredje delen i Lunar-serien. Hittills har jag inte kommit så långt men jag gillar den, precis som de andra två böckerna i serien som jag redan läst. Det är kul med något som iaf är lite annorlunda och där handlingen inte är helt given :) :up: Dock önskar jag att de här böckerna hade kommit ut för sisådär 10-15 år sedan när jag var mer i dess målgrupp, för då tror jag definitivt att jag hade haft större behållning av dem.

Läste klart Cress och den tog sig verkligen efter sisådär 150 sidor. Jag tycker verkligen om vinklingen och hur författaren bygger upp sina böcker och dess karaktärer :)
Dock avskyr jag alltid hennes jäkla slut! Jag vill INTE vänta till nästa bok! :eek:

Nästa bok i läshögen är Dagarna med farmor som jag såg nu att väl även du läser @Ceta

Läser alldeles för många böcker på en gång just nu... har lyckats börja på Ett annat sätt att vara ung (som blev filmen Hannah med H) av Per Nilsson, vid sidan av allt annat.

Egentligen skulle jag vilja hinna läsa När kejsaren var gudomlig innan kvällens författarprat med Julie Otsuka (blev klar med Vi kom över havet imorse) men jag vet faktiskt inte om ens jag hinner läsa en hel bok på en lunchrast ;)

@Killaloe jo, det stämmer, den löser jag lite på halvfart nu :)

@Anna den vill jag minnas att jag läste i tonåren. Har för mig att kag tyckte den var lite märklig. Skall bli spännande att se vad du tycker sen!

@Anna den vill jag minnas att jag läste i tonåren. Har för mig att kag tyckte den var lite märklig. Skall bli spännande att se vad du tycker sen!

Ja, det är jag nog villig att hålla med om att den är. Jag har läst den på kvällarna innan sovdags och somnat ifrån den varenda dag. Inte för att den är tråkig, utan för att den verkar kräva någon uppmärksamhet av mig som jag inte har vid den tiden på dygnet, typ.

Författarsamtalet med Julie Otsuka igår var helt sagolikt. (Ja, det var ju inte jag som samtalade, men ni fattar.) Längtar så till helgen då jag kommer att ha tid att läsa När kejsaren var gudomlig.

Åh jag har precis läst ut Drottningen vänder blad av Alan Bennett, en små roligt trevlig historia om läsning och dess på verkan av läsaren! Helt klart läsvärd, liten och tunn så det går fort! :D

Hade tänkt spara När kejsaren var gudomlig till helgen som sagt, men kunde inte motstå och är nu nästan klar. Alltså, Julie Otsuka är helt fantastisk. Hennes läsning av första kapitlet i Vi kom över havet finns fortfarande i mitt huvud.

Lyssnat klart på "Överenskommelser" av Simona Ahrnstedt och blev rätt besviken. Har tyckt de jag läst av henne tidigare har varit rätt bra (om en tar dem för vad de är), men denna var väldigt stereotyp och med sjukt dryga karaktärer (speciellt de manliga) och bara massa missförstånd :(

Även lyssnat på "Den krympande hustrun", en kort bok, som en osannolik vuxensaga. Bra inläst av Morgan Alling, och rätt underhållande ändå :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 754
· Visningar
85 469
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 172
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar