Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även lyssnat på "Den krympande hustrun", en kort bok, som en osannolik vuxensaga. Bra inläst av Morgan Alling, och rätt underhållande ändå :)

Den har jag också läst. :) Tyckte om den, men när den var klar kändes det som att det var något (budskap?) jag inte fattat! Ända sedan dess har jag hoppats på att det en dag bara skulle klicka till i mig och liksom: ahaa! :laugh: Men som sagt gillade jag den medan jag läste den, som du sa, en osannolik vuxensaga. Har en till av författaren (Andrew Kaufman) och där är jag nöjd bara med titeln: Alla mina vänner är superhjältar. Borde läsa den.

Undrar om jag inte läst Överenskommelser också, den var rätt klichéartad som sagt, men jag var imponerad över början som kändes rätt så historiskt autentisk eller vad jag ska säga. Hoppas jag minns rätt bok nu.

Ok hej tråden!
Jag känner mig alldeles för ytlig och min bokhylla består mest av skor och modemagasin.
Tänkte beställa lite böcker och undrar om ngn läst och kan uttala sig om:
Fallna kvinnor av Eva F Dahlgren
Den sårade divan av Karin Johannisson

@Lavine Det lilla budskap jag tyckte mig ana var väl att de behövde komma till insikt om vad som var det viktiga i just deras liv för att själen skulle växa tillbaka? Kan väl nästan räknas som ett budskap väl? :angel:

+ @Killaloe såg den på goodreads och har lagt till den i att-läsa-listan :D (Den om superhjältarna alltså)

Jag har precis läst ut Om inte nu så när av Annika Thor. Rekommenderas! Kanske extra aktuell idag med alla som flyr sina hemländer.

Ok hej tråden!
Jag känner mig alldeles för ytlig och min bokhylla består mest av skor och modemagasin.
Tänkte beställa lite böcker och undrar om ngn läst och kan uttala sig om:
Fallna kvinnor av Eva F Dahlgren
Den sårade divan av Karin Johannisson

Hur gick det, beställde du nåt? Jag har inte läst någon av dem, men fingrat en del på Fallna kvinnor, tror att det är väldigt bra, intressant och förfärande läsning.

Jag har läst A God in Ruins av Kate Atkinson som är en slags fortsättning på eller tvilling till Life After Life. Atkinson är Atkinson, man vet vad man får dvs WW2, familjerelationer, en kronologi som hoppar, och jag gillar det. Tror inte den finns på svenska ännu.

Jag har även läst halva A Little Life av Hanya Yanagigara som jag hittade info om på bokhora-bloggen (läs gärna om den på bloggen) den finns inte heller på svenska (ännu?) men verkar ha fått mycket uppmärksamhet i USA.

Fantastisk och sorglig. Annorlunda!

En grej jag tänkte på är att den utspelar dig under ca 30 år en jag har ännu inte hittat någon tidsmarkör förutom att personerna skickar sms ibland.

@yodadog @Ceta Hyresgästerna är jag nyfiken på och ska låna den när jag kommer hem från semestern. Som tur är verkar den handla om tiden efter WW1, inte WW2, är lite trött blitzenskildringar etc nu efter Waters Nattvakten och Atkinson x 2.

Jag gillar verkligen Waters. Konstigt nog har jag inte alls fastnat för Kyssa Sammet som väl får sägas är hennes mest kända. Har påbörjat den flera gånger utan att komma vidare.

Har just avslutat Huset Versace av Deborah Ball. Inte ett ställe jag skulle vilja jobba.
Började på Mari Jungstedt Den inre kretsen idag, verkar så där.

Jag gillar verkligen Waters. Konstigt nog har jag inte alls fastnat för Kyssa Sammet som väl får sägas är hennes mest kända. Har påbörjat den flera gånger utan att komma vidare.

Jag tyckte den var lite seg i början men den blev den bättre! Så för mig var den enklare att komma igenom än både Främlingen i huset och Nattvakten. Men den är inte som Ficktjuven som jag tycker är hennes bästa :up: :)

@Anna är du klar med Liv efter liv? Vad tyckte du?

Ja, det är jag, och jag tyckte mycket om den! När jag väl slutade med att försöka ha full koll på vilket liv vi befann oss i und so weiter och bara njöt av läsningen och lät språket flyta blev det mycket lättare. Men jag kan förstå de som tycker att den är oerhört jobbig också.

Just nu läser jag Tango för vilsna själar av Lucy Dillon och jag vet inte, jag kanske är för splittrad själv men den fångar inte mig som hennes böcker brukar göra. O_o

Den uppfattningen hade jag om den med! Klart den minst bra av hennes böcker, i mitt tycke..
Då kanske det inte bara är mitt fel! :D Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men jag gillar inte någon av karaktärerna i boken som personer och är inte det minsta nyfiken på vad som händer med den.. Knepigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
116
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 750
· Visningar
85 329
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 167
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar