Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och btw, efter att ha läst en del på författarens blogg så blir jag dels häpen över allt hon kläcker ur sig (vilket är tillräckligt mycket tokerier för att jag ska sluta läsa hennes böcker och därigenom stötta henne :grin: ) men framförallt inser jag att hon inte riktigt är en ordkonstnär någonsin och deg nog inte går attförvänta sig stordåd och mirakel :p @Anna

Tycker jag! Har fått för mig att hon bor i dina hoods, eller har gjort iaf, så att det är en anledning till att hon frontas på lokala Ica :up:

Och vad lustigt att det kan vara så olika. Det är klart, personerna blir ju lite "djupare" iom att en följt den ett tag och sådär. Men nä, jag skulle inte förvänta mig några språkliga underverk :p

Ja, det är såklart därför bilen står där :-) Nädu, jag läste ut den igår och blev verkligen mest full i skratt när jag skulle försöka berätta om den vid middagsbordet.

Har slutligen läst ut "Agaat" av Marlene van Niekerk - som legat på mitt ord länge utan att få någon uppmärksamhet. Inte någon feelgoodbok direkt, men väldigt intressant med fokus på mänskliga relationer och utsattheten i dem.

Har alltid en myspysbok på gång när jag behöver lite vänlighet och nu ligger en av James Herriots böcker på den listan. Ser fram emot en kommande regnig kväll då jag kan sitta inne utan att skämmas och bara klappa katt, läsa bok, och dricka te.

Utöver Herriot så har jag "Skrattmänniskan" av Victor Hugo på gång. Den är nedplockad från nätet och ska läsas när tillfälle ges.

Jag lysande klart på Konsten att höra hjärtslag och jag gillade den. Kanske inte någon fantastisk bok men den var lite fin sådär och att den var lite egen i själva kärlekshistorien gör den helt klart värd att lyssna på/läsa :)

Största nöjet för mig när jag läser Läckberg är allt som hon ogenerat har stulit. Nu senast var det ju tom. boktiteln från en bukefalist.
Det här har jag aldrig tänkt på! Spännande, berätta gärna mer för det är ju sjukt intressant att det går att göra en sådan sak utan att folk reagerar så mycket att det blir rubriker!

Det här har jag aldrig tänkt på! Spännande, berätta gärna mer för det är ju sjukt intressant att det går att göra en sådan sak utan att folk reagerar så mycket att det blir rubriker!
Oj, det är ju svårt att minnas så här långt efter jag läst. Men hon har ju tex. kopierat den välkända scenen från Bridges Jones då hon väljer trosor dagbok rakt av...

Jag har just sträckläst 100 mil av Jojo Moyes, den kändes helt osannolik men jag fastnade för att jag var bara tvungen att veta hur det skulle sluta, vilket i sig är en bedrift av böcker eftersom jag oftast blir irriterad och måste växla lite mellan böcker för att orka läsa klart. Men här översåg jag alla orimligheter och bara njöt! :D

Lyssnar på Tusen strålande solar. Och den är bra. Men den känns lite jobbigt så jag vet inte om jag klarar av att fortsätta lyssna på den. Får lite ont i magen när jag tänker på den.

Nu läste jag ut Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowler, och ska gå in på Goodreads och sätta högsta betyg. En bok jag rekommenderar, alltså.

Jag känner att jag behöver tips på lättsamma, roliga, lättlyssnade böcker. Något som är lagom strax efter fem på morgonen på väg till jobbet.

Jag känner att jag behöver tips på lättsamma, roliga, lättlyssnade böcker. Något som är lagom strax efter fem på morgonen på väg till jobbet.
Cressida Cowells böcker om Hicke Hiskelig - förvisso ungdomsböcker med roliga med mycket vuxnare underfundigheter och kul inläst av Robert Gustavsson :up: jag älskar dem! :D

Jag lyssnar på Josephine Bornebuschs Född fenomenal vid den tiden på morgonen, fast på löpbandet då. Fungerar ypperligt, den är riktigt bra.

Och btw, efter att ha läst en del på författarens blogg så blir jag dels häpen över allt hon kläcker ur sig (vilket är tillräckligt mycket tokerier för att jag ska slutaäsa hennes böcker och därigenom stötta henne :grin: )

Nä, jag vet, hon är uppenbarligen sjövild. Jag vet inte om jag kommer att bry mig om att läsa något mer av henne, vi får se...

Just nu håller jag fortfarande på med Rachel Joyce, och Liv efter liv av Kate Atkinson. Har läst en kort ungdomsbok som heter Kompisboken och är skriven av Lin Hallberg, samt Blott en skugga av Maria Lang, de senaste dagarna också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 757
· Visningar
85 645
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 172
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar