Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjat på Harbour Street - Ann Cleeves. En Vera Stanhope-deckare som jag inte läst innan, men hittade på flygplatsen. Jag är VÄLDIGT svag för Vera Stanhope och lite rädd för att den ska ta slut fort!

Innan jag hade läst boken kändes Tim Burton som ett ganska självklart val, men jag vet inte riktigt vad jag tycker längre. Han sätter ju en ganska stark prägel på sina filmer, och inte direkt i den riktning som jag själv tänker mig när jag läst boken. Filmen kan säkert bli bra, men jag ska försöka att inte jämföra den med boken.

Jo han är ju sannerligen rätt speciell som regissör.. Men jag gillar ju hobom skarpt och jag tänkte nog ändå Tim Burton-igt när jag läste så för muggar det rätt bra ihop. Jag gillar dessutom castingen av det jag läst hittills så det ska bli spännande :)

Jag läste klart Skuggan från norr i natt och jag gillade den verkligen! På baksidan av boken står ett omdöme i stil med att det är som en conan doyle-deckare och jag är beredd att hålla med. Den var spännande, intressant och väldigt välskriven. Så nu ska jag definitivt försöka få tag i första boken om S Lockheart!

Är dessutom i slutet av Istvillingar ch hittills är den riktigt riktigt bra! (Känns kul att så många böcker det senaste har varit så bra, men det är svårt att förklara all braighet :D) Intreessant, gripande, välskriven och väldigt verkliga huvudpersoner med både bra och dåliga sidor som jag ömsom älskar och lider med och som jag fullkomligt avskyr ibland. Så ja, fantastisk bok på sitt sätt och jag hoppas den kan hålla stilen även i slutet.

Har precis läst urLolita, vet inte riktigt vad jag tycker. Är glad att jag läste ut den i alla fall, gav nästan upp i mitten då den var rätt tung psykologiskt. Men det var liksom bättre att läsa ut den istället för att ha en massa hjärnspöken.

Håller på med Ulysses av James Joyce och The Brothers Karamazov av Fyodor Dostoyesky. Den första tar mycket energi då den är svår att hänga med i. Den andra är lätt att följa men gigantiskt lång, men har man lyckats ta sig igenom War and Peace och Les Mis så ska man väl lyckas med den här med :)

Och så var jag klar med Istvillingar vilket känns lite märkligt. Jag gillade ju verkligen det mesta med boken, men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om slutet. Det blev liksom så himla märkligt och inte så himla bra i de sista kapitlen så det känns trist :down: Men ja, rent generellt är den verkligen läsvärd.

Som nästkommande ljudbok blir det Zombies at Tiffany´s och jag förväntar mig inte något direkt djupsinnigt och svårmodigt :D

Fick slut på böcker från biblioteket O_o så jag fick börja med en gammal vän istället, Den magiska källan av Maeve Binchy, lite skönt att landa i utan så mycket tankeverksamhet! :D

Jag har läst Kvinnan som stal mitt liv av Marian Keyes och Det fördolda av Hjorth / Rosenfeldt de senaste dagarna. Vet inte riktigt vad jag tyckte om Keyes - men Hjorth / Rosenfeldt tyckte jag väldigt mycket om.

Läste Bröllopsbekymmer igår/i natt och den var rätt dålig faktiskt. :down: Stereotypa karaktärer, osympatiska och korkade samt väldigt förutsägbar handling. Nä, min rekommendation är att inte läsa den :(

Jag laddade hem Konsten att höra hjärtslag igår och började lyssna på den imorse. Har lyssnat en timma och än så längekänbs den lovande. Anna-Maria Käll är dessutom min favoriruppläsare. :up:

Kommer inte ihåg min senaste uppdatering men utfallet efter fyra veckors semester blev följande.

Kerstin Ekman: Vargskinnet och Händelser vid vatten
Paula Hawkins: Kvinnan på tåget.

Hade även lånat Siri Hustvedts Den lysande världen samt Kalmars jägarinnor och Sund. Men orkade bara inte med dem.

End of story. Deprimerande, men antingen har det ena eller båda barnen somnat vid 22 VARJE KVÄLL i fyra veckor. Ska bli skönt med lite tidigare kvällar nu när rutinerna är tillbaka.

Den här Odins barn verkar populär, någon som läst den?

En fråga till, någon som följer några bokrelaterade instagramkonton? Jag orkar inte med några sociala medier nästan så har ingen koll. Hur skaffar ni koll på vad som gäller och händer i bokvärlden?

Den här Odins barn verkar populär, någon som läst den?

En fråga till, någon som följer några bokrelaterade instagramkonton? Jag orkar inte med några sociala medier nästan så har ingen koll. Hur skaffar ni koll på vad som gäller och händer i bokvärlden?
Jag följer en bibliotikarie på instagram, som jag ramlade över av en slump, men annars är min bästa källa till inspiration den här tråden. Är även inne på bibliotekets hemsida med jämna mellanrum där de uppdaterar lite om nyinkomna böcker, men det är ju såklart inte alltid högaktuellt. Så att eh, jag kanske är fel person att svara iom att jag inte har så bra koll ändå :D

Det röda arvet av Henrik Berggren. Författaren är ledarskribent på DN och bl a känd för att ha författat en lysande biografi om Olof Palme. Detta påstås vara en thriller, men superspännande var den inte. Dock helt OK slöläsning. En historiker blir kär i en mystisk kvinna vilket leder honom att forska i händelser under spanska inbördeskriget.

Påbörjat The Cider House Rules av John Irving. Läste en del av honom för länge sen men hade glömt hans humoristiska allvar.

Har lyssnat klart på Marina av Carlos Ruiz Zafón. Gillade den, även om den var rätt morbid emellanåt. Vet inte om jag tycker den passar som ungdomsbok egentligen! Men välskriven, och trevligt inläst :)

Jag laddade hem Konsten att höra hjärtslag igår och började lyssna på den imorse. Har lyssnat en timma och än så längekänbs den lovande. Anna-Maria Käll är dessutom min favoriruppläsare. :up:

Är det någon som läst den och vill tala om vad ni tyckte? Är nu två timmar drygt in i den nio timmar långa boken. Än så länge gillar jag den. Rätt mycket.

Jag läser Istvillingar av S K Tremayne. Herregud. Så. Spännande.

Parallelläser även Systerskap av Janouch, och så Stolthet och fördom då. Det går inte fort med den sistnämnda - får se om jag orkar.

Jag läste ut Ödesgudinnan på Salong D'amour igår av Anna Jansson., Rekommenderas om man vill ha något lättläst som värmer hjärtat!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 757
· Visningar
85 803
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar