Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Det har jag garanterat :) Jag ska titta när jag kommer hem till mig själv imorgon så får vi se om du är här och kan välja något :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Känns konstigt att läsa den när man redan sett tv-serien

Jag har fortfarande inte läst någon av dem, men de är planerade för den här veckan och nästa. Måste bara bli klar med förra veckans bok, Tell the wolves I'm home. Stressigt, det här. :p

Jag har tänkt att det kan vara lite roligt att läsa Torka inga tårar efter att ha sett tv-serien just för att se hur han i text löser en massa av det som var så att säga bildmässigt förmedlat i serien.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Visst blir man?

Har läst drygt halva boken nu och det känns fortfarande som om vi är i den där lite beskkrivande fasen som brukar vara (typ 10-20 sidor) innan själva handlingen kommer igång.

Bara att bita ihop och fortsätta antar jag. Funderar dock starkt om jag kanske ska beställa ett gäng böcker? Då har jag dels ngt att se fram emot och dels en deadline på när denna måste vara klar. Hmm
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ledsen, men det ser inte ut som om jag hinner hem till mig själv förrän imorgon bitti. Hoppas därmed att du har något på fredag! Tror inte att mamma och pappa blir glada om jag snor något ur deras bokhylla ;)

*kl*

Jag blev lite snurrig i huvudet av Jukebox, så jag lade undan den till förmån för Ruth Rendells Simisola som jag har sett i hyllan här länge och väl men inte kommit mig för att läsa. Har bara läst en av hennes deckare tidigare (Stenarna skola ropa) men gillar redan denna skarpt.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ingen fara. Jag ska bli liggande några månader efter operationen och även om jag hetsar bibblan kommer jag att behöva alla boktillskott jag kan få.

Jag gillar Rendell och Simiosa är väldigt bra.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Kommer att passera Myrorna om nån timme, de har jättemycket böcker. Något särskilt du kan tänka dig som kryapådig-present? Vågar inte köpa något till dig annars, du har redan läst allt.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Då var ett gäng nya böcker beställda :bump:

Av ngn anledning så har jag hoppat väldigt i serien om Maria Wern så jag beställde några som jag missat helt enkelt.

Åsa Jansson

Alla de stillsamma döda
Främmande fågel
Stum sitter guden
Drömmar ur snö

Sen hittade jag som inte är ngn Hardcore fantasy nörd utan mer gillar ungdomsfantasyn :o en serie på 3 böcker som verkade lovande. Någon som läst denna?

Phillip Pullman

(Den mörka materian)

Guldkompassen
Den skarpa eggen
Bärnstenskikaren

Så blev det en bok av ett helt annat slag. Mest för att sambon säkert blir glad om jag läser den *hrrrm* :p

Agent Provocateur

Bekännelser

Hoppas på lite bra läsning att se fram emot så att jag orkar ta mig igenom den tomma stolen
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag har nu kommit en bit in i Wheatleys bok. Blir nästan lite besviken: den började trevligt som en potentiellt underhållande deckare om ett försvinnande som kan ha varit frivilligt med en miljon dollar på fickan.
Nu har det blivit djävulsdyrkan och "ljusets herre" och liknande som är lite mer svårsmält för mig. Jaja, får väl fortsätta lite till och se om det blir ännu värre.

Har också fått "Bokhandlaren i Kabul" och började på den igår kväll i besvikelse över den förra. Betydligt mer intressant, och så långt jag kommit tillräckligt välskriven för att fungera.
Ska bli intressant att läsa vidare - som en beskrivning av en familj i Afghanistan för tiotalet år sedan.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Fantasy är bland det tråkigaste jag vet men Pullmans trilogi är fantastisk. Stor, komplex och fascinerande. Och med en 12-årig tjej som hjälte:D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Det sker lite saker på slutet men den är fortfarande lika meningslös :(

Den Mörka Materian är grym! :love:
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Pullman är "vuxnare" än Potter, definitivt. Inte lika lättillgänglig, jag tror inte att alla Potterfans uppskattar Pullman. Jag klarade bara en Potter innan jag tröttnade, men Pullman stavade jag mig igenom på engelska trots att jag läser långsamt på det språket.

Men den är väldigt speciell, tycker absolut att du ska bilda dig en egen uppfattning.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Synd! Jag uppdaterade febrilt den här tråden på min iphone när jag gick igenom hyllorna på Myrorna:D

Hade du kommit på något om du sett den?
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Får jag hoppa in här fast jag bara är ÄU? Jag är en sådan bokälskare att det vore synd att inte få lämna ett bidrag i tråden. :o

Jag läste precis ut Ernest Hemingways "A farewell to arms" och vilken fantastisk bok. :love: Nu ska jag precis börja på en bok av honom jag har ståendes i bokhyllan som heter Fiesta: the sun also rises. :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Oh en ÄU som just upptäckt Hemmingway. Välkommen. Tänk så många läsupplevelser du har framför dig, man blir nästan avundsjuk. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
15 341
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 680
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp