Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Idag har jag hämtat både Bubble och En man som kallas Ove av Fredrik Backman på bibblan! Ska bli kul att jobba i helgen:D!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Har läst klart Buzz av Anders de la Motte nu. Den var mycket bättre än Geim och faktiskt överraskande bra! Väldigt intressant om hur internet används dessutom. Ska försöka få tag på Bubble på biblioteket imorgon som är fortsättningen:).

Jag är mitt i Geim och den är bra.

Läste ut Stephen Boots Djävulsklippan igår. Jag tycker hans böcker blir bättre och bättre.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

När jag först läste Geim gillade jag den inte alls. Men den stannade verkligen kvar hos mig och i efterhand måste jag säga att den verkligen ÄR bra! Buzz är dock bättre och jag ser fram mot att börja läsa Bubble.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Vad handlar de böckerna om (Geim et c)? Har aldrig hört talas om den förrän här.

Läser fortfarande "den tomma stolen". Den är inte riktigt så dålig att jag inte tänkter läsa ut den, men heller ingen höjdare. Alla huvudpersoner är osympatiska i varierande grad, ingen är ens grundläggande sympatisk.
"Alla" ungdomarna knarkar eller är illojala mot varandra eller mobbar eller skär sig.
"Alla" vuxna intrigerar och är avundsjuka på alla andra.
Är det verkligen så det ser ut?

I så fall lever jag i en stor bubbla till skyddad verkstad.


Dags att stänga av "burken" och åka till jobbet.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Kl

Nu har jag läst klart "du och jag och vi", och gillade den verkligen :D

Nästa bok blir Marian Keyes nya: The Mystery om Mercy close :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Vad handlar de böckerna om (Geim et c)? Har aldrig hört talas om den förrän här.

Handlar om en kille som hittar en telefon på tunnelbanan och dras in i ett spel som når oanade höjder sas. Hans syster är den andra huvudpersonen och deras liv är väldigt skilda men korsas ibland. Han är en riktig loser (men smart egentligen) och hon är en "duktig flicka" som gör karriär inom Säpo. Böckerna är skrivna på ett lite annorlunda sätt och författaren blandar in mycket engelska fraser och det är mycket hänvisningar till annan populärkultur.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Vad handlar de böckerna om (Geim et c)? Har aldrig hört talas om den förrän här.

Läser fortfarande "den tomma stolen". Den är inte riktigt så dålig att jag inte tänkter läsa ut den, men heller ingen höjdare. Alla huvudpersoner är osympatiska i varierande grad, ingen är ens grundläggande sympatisk.
"Alla" ungdomarna knarkar eller är illojala mot varandra eller mobbar eller skär sig.
"Alla" vuxna intrigerar och är avundsjuka på alla andra.
Är det verkligen så det ser ut?

I så fall lever jag i en stor bubbla till skyddad verkstad.


Dags att stänga av "burken" och åka till jobbet.

Jag läser också den tomma stolen :)

Det är tur att Rowling är så duktig på att skriva för annars hade jag lagt boken för länge sedan.

Hon skriver ju bra men jag kan itne låta bli att hela tiden fundera på NÄR handlingen egentligen ska börja (?) En sämre författare hade aldrig kommit undan med detta.

Jaja tror jag köper mig en ny Anna Jansson när denna är slutläst så att jag får läst ngt som jag vet är bra :P
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag läser också den tomma stolen :)

Det är tur att Rowling är så duktig på att skriva för annars hade jag lagt boken för länge sedan.

Hon skriver ju bra men jag kan itne låta bli att hela tiden fundera på NÄR handlingen egentligen ska börja (?) En sämre författare hade aldrig kommit undan med detta.

Jaja tror jag köper mig en ny Anna Jansson när denna är slutläst så att jag får läst ngt som jag vet är bra :P

Nja fast jag tycker att den här boken liksom missat målet och hamnar mellan två stolar.
Inte tillräckligt bra språk (ingen logik; alla tycks prata perfekt utom stackars Krystal och hennes familj som är riktig trash) eller tillräckligt nyanserade huvudpersoner för att funka som seriös bok för vuxna trots seriöst och angeläget tema,
för tungt tema för att funka som ungdomsbok, där språket och personbeskrivningarna hör bättre hemma.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Jag läser just nu Laglöst land av Håkan östlundh, en av favoriterna bland gotlandsdeckarna. Hittills är den grymt bra.

Vann hela Femtio Nyanser trilogin på Tradera häromdagen, så jag sätter väl tänderna i dem när jag läst ut Laglöst land.. Hoppas de kommer på måndag :)

Jag läste nyligen ut Pojken som slutade gråta av Ninni Schulman också. Mycket bättre än Flickan med snö i håret :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Inatt läste jag Svinhugg av Marianne Cederwall. Den var speciell - men bra!

Läser även White oleander av Janet Fitch. Har läst den förut men tycker att den är så fantastisk.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Har nu tuggat mig igenom "Den tomma stolen", och börjat läsa "helvetets port" av Dennis Wheatley. Hittade den i bokhyllan hos en kompis medan jag väntade på att de skulle komma hem från jobbet (jo, där går jag in även utan att de är hemma själva).
Boken är från 50- eller 60-talet, språket i översättningen blir därefter.
Lovar att bli en lite charmig historia, men knappast något större litterärt värde.
Eller så blir jag positivt överraskad.
Eller besviken...
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Har läst Bubble nu och den var nog den sämsta av Anders de la Mottes trilogi. Kändes forcerad och lämnade för många lösa trådar.

Har börjat med En man som heter Ove av Fredrik Backman. Hittills känns den som Gran Torino light.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Läser Torka aldrig tårar utan handskar 2: sjukdomen.

Känns konstigt att läsa den när man redan sett tv-serien, den följde ju böckerna så noggrant, jag blir inte lika gripen. Just nu handlar det dock om Reine som fick mindre utrymme i tv, då blir det genast mer intressant. Och det känns som om han jobbat lite mer med språk och berättande än i ettan.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Läste ut Vit oleander inatt. Fy vad bra den är.

Plockade upp Jukebox av Åke Edwardsson när jag var klar med den förstnämnda och den verkar trevlig hittills, hade väntat mig en deckare men det är det nog inte.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Och jag är boklös.:(

Har några som ligger och väntar på bibblan men har inte lyckats ta mig dit (har problem med mitt knä). Läste om den vedevärdiga mannen från Säffle, vilket jag gör med jämna mellanrum) igår och nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Boklös och rastlös. Får väl läsa om en massa. :(
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag skulle nästan önska att jag var det, det finns så mycket jag skulle vilja läsa om men inte gör för det är alltid nytt som pockar på...
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag kan skicka något till dig om du vill! Inte idag men väl imorgon så har du den på torsdag.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag lyssnade på En man som heter Ove under jullovet, på jobbet, via radion.

Blev lite besvärligt när tårarna sprutade!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ja! Den där jäkla "Den tomma stolen" kommer ju ingenvart. Lyssnade på väg till och från jobbet och blev mest irriterad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
15 341
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 680
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp