Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Samla hellre ihop till nåt användbart som whisky eller praliner.

Jag tror inte att whisky är bra att kombinera med din smärtlindring. Vi samlar ihop till hälsosamt kamomillte istället. Då kan då dåsa bort medan Mini läser Titta Max död.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Läser Kajas resa av Carn Hjulström. Och idag fick jag mail om att jag har vunnit i MÅnpockets julkalender och det var "Pojken som slutade att gråta".
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

.

Anna: jaså, 25 gånger. Ja, då kan du glömma mitt tips:D

Om inte fler... jag tycker om de flesta av hennes tidigare alster men var inte särskilt förtjust i hennes senaste. Men Ju mer jag ser dig är en jättefavorit.

Läser Kajas resa av Carn Hjulström. Och idag fick jag mail om att jag har vunnit i MÅnpockets julkalender och det var "Pojken som slutade att gråta".

Kul! Jag har inte läst den ännu, har väntat på pocketupplagan men tyckte mycket om Ninni Schulmans första roman, Flickan med snö i håret.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Den är ju omtalad och jag tänkte mig att låna den av en väninna som fick den i julklapp.
Tycker dock att översättningen av titeln är hopplös (dock icke översättlig eftersom den är en lek med ord).

Man förstår översättningen lite bättre när man läst boken, tycker jag.
Har f ö redan läst ut både den och "femtio nyanser av mörker".
Går nu och inväntar att tredje delen ska landa i brevlådan så jag kan sätta tänderna i den också:angel:
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Sliter fortfarande med den underbara boken Idioten av Fjodor Dostojevskij. Får aldrig riktigt ro att läsa.. Men den är väldigt bra, tycker om ryska 1800-talsförfattare! :D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Och jag läser precis min första Marian Keyes-bok: Vattenmelonen. Hittills inte så himla upphetsande faktiskt, och då är jag ingen fiende av chic lit.

Den är ju inget mästerverk, men jag tycker att bitar av den är vansinnigt roliga. Hoppas att du kommer till dem snart :D ;)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Sliter fortfarande med den underbara boken Idioten av Fjodor Dostojevskij. Får aldrig riktigt ro att läsa.. Men den är väldigt bra, tycker om ryska 1800-talsförfattare! :D

Åh, den läste jag i gymnasiet, gillade! Den väckte många tankar. Funderade mycket på och omkring den både under och efter jag läste den.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Får hoppas det ;) Just nu vill jag mest hoppa över alla jäkla "roliga anekdoter" som ska berättas in i minsta detalj istället för att gå framåt i handlingen :angel:
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

den gillade jag :D

delvis Kl

Jag har gillat alla Keyes förutom en som jag avskydde! Sen är de kanske inte så "fina" eller "bra", men som chicklit gillar jag dem :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

den gillade jag :D

delvis Kl

Jag har gillat alla Keyes förutom en som jag avskydde! Sen är de kanske inte så "fina" eller "bra", men som chicklit gillar jag dem :)



Oh, vad tycker du om den? Jag haaaatade den:D!



Jag har precis öppnat den så jag får återkomma ;) MEN min generella uppfattning är att MK är kanon. Lättsamt och kul, precis vad jag behöver för att koppla bort rl.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

den gillade jag :D

delvis Kl

Jag har gillat alla Keyes förutom en som jag avskydde! Sen är de kanske inte så "fina" eller "bra", men som chicklit gillar jag dem :)

Ja, det är ju så de funkar. Fast vissa har betydligt mer djup än andra. Både Rachel's holiday (tror att den heter En oväntad semester på svenska) och Is there anybody out there? knackar på dörren till rätt bra ämnen och teman.

Joooooodå. Fråga Keith Richards.

(Hans bok är bra)

Han måste väl vara den enda levande inombords balsamerade personen i världen :D Jag har aldrig sett någon som ser mer ut som om han borde vara död men älskar honom.Har hans bok liggande i läshögen och jag ser fram emot att ta tag i den!

Jag menar absolut inget illa med att det ser ut som om han borde vara död men han ser ju lite... risig ut. Och har gjort ett bra tag. Det var när jag såg dokumentären om Stones häromveckan som jag riktigt insåg hur sleten han ser ut, milde himmel. Men han är en fantastisk gitarrist och jag är väldigt glad att han - och Stones - finns med oss!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Nej faktiskt inte. Låter hur intressant som helst nu när jag googlat. :)

Det är den, om du syftar på Eats, shoots and leaves - men de andra är också superbra. Romanerna är ju roligare än Eats, shoots and leaves förstås, som är lite mer faktabok-ig, men för oss som gillar språk (och korrekt sådant ;) :D) är den strålande. Den skrevs efter att författarinnan hade läst definitionen av "panda" i en ordbok där det stod "eats, shoots and leaves" och det blir ju rätt så roligt.

KL

Jag läser nu Keplers hypnotisören, har läst de två böckerna som kommer efter tidigare o älskat dem, o den här verkar hittills hålla måttet enl min smak. :)

Du måste berätta vad du tyckte om Hyponotisören när du är klar, jag tyckte att den var vansinnigt dålig men "alla" verkar ju tycka att den är jättebra.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Du måste berätta vad du tyckte om Hyponotisören när du är klar, jag tyckte att den var vansinnigt dålig men "alla" verkar ju tycka att den är jättebra.

Jag tyckte inte om den.

Har nu läst ut Cancerkliniken. Förskräckande aktuell i många aspekter - för oss som jobbar inom sjukvården.
Dessutom mycket bra språk - förstås - och skickliga personporträtt.

Jag gillar också, som någon tidigare skrivit, ryssarna. Dostojevskij är en av mina absoluta favoriter, mycket tankeväckande!

Har nu kastat mig över Domedagen Gryr av Paasilinna. Behöver något lättviktigt en stund, mitt i alla tyngre verk.
Har lånat "när kriget är slut" av Alling också, ligger här i väntan på att jag ska komma på humör.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Joooooodå. Fråga Keith Richards.

Ja, han är ju verkligen en förebild när det gäller att sköta sin hälsa! :D

Jag läser Tell the wolves I'm home, enligt tidigare rekommendation i tråden. Jag har som projekt att läsa på pendeltåget just nu, men hur gör man när man läser i offentliga miljöer och boken är sådan att man gråter över den?

Identifikationsfaktorn närmar sig 1000% redan på första sidan, som ett slag i magen och en hand om hjärtat, ungefär.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Nu blev jag nyfiken och googlade... Var det alltså den jag hade läst om någonstans? Den låter väldigt gripande.

Läser Moderspassion av Majgull Axelsson. Åh vad jag tycker om hennes språk! "Jag gav min spegelbild en ilsken blick, och fick en lika ilsken tillbaka." Dessutom är hon fantastisk på att skildra laddade relationer mellan människor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
15 341
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 680
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp