Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Hittade Katarina Mazettis Mitt liv som pingvin i en hög pocketböcker här hemma hos mor och far. Älskar Mazetti och denna är charmig och lättläst hittills :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*KL*

Fick Tolstojs Anna Karenina i julklapp och är helt fast! Undebar bok såhär långt!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Kanon, jag letar efter ickedeckare att ta med till Thailand för av misstag köpte jag Ian McEwan inbunden, sånt släpar jag inte med mig.

Vad är det som är bra, kan du berätta?
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Jag läser Mysteriet på Père-Lachaise som jag fick i julklapp. Kafka på stranden är definitivt dumpad.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Åh, det är helt enkelt en bra och intressant och välskriven kärlekshistoria :) Jag har dock inte kommit så långt in i den (300 av 900 sidor) men än så länge är den väldigt gripande tycker jag. Jag har fastnat för Anna Karenina men även för den andra kvinnliga huvudpersonen.

För mig är det intressant att dels läsa om relationerna människorna i mellan men även om miljön boken är satt i - Ryssland på slutet av 1800-talet fascinerar mig helt enkelt. Jag blev dessutom förvånad över att en av alla dessa mossiga gubbar faktiskt kunde skildra de kvinnliga karaktärerna så väl - jag undviker oftast kärleksromaner (eller vad man nu ska kalla dem) skrivna av män för jag tycker att de allra flesta skildrar kvinnor som de skildrar möbler typ.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ok, tack:laugh:! Ska bläddra lite i den nästa gång jag passerar en bokhandel. Låter intressant och jag är dålig på klassikerna.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Gör så! Jag hade aldrig läst den om jag inte fått den i julklapp så jag är glad att jag fick det :) Min är en nyöversättning från 07 och den är väldigt lätt att läsa.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Det var nog den jag såg på ad libris, ja. Jag gillar när språket inte är alltför ålderdomligt.

Jane Eyre var nog den senaste klassikern jag läste. Den skulle du nog också kunna gilla, om du inte redan läst den.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag med, det flyter så mycket bättre då. Jag vill inte att jag ska haka upp mig på, eller reagera på, språket. Det ska bara vara där.

Jane Eyre har jag inte läst! Får väl bli nästa då, efter att jag tagit mig igenom den här tegelstenen ;)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag har precis läst ut Jane Eyre i eftermiddags och den är inte en klassiker för inte.:D

Nu har jag börjat på Solar av Ian McEwan och den är underbar, vilket språk!:bow:
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag läser Matens pris, som jag fick i julklapp. Den är bra, och man får många referenser, men egentligen lär jag mig inte så mycket nytt. Men jag får vatten på min kvarn.

Sedan ska jag läsa Elin Wägners Norrtullsligan, som jag fick av sonen i julklapp.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Nu är jag på dig om en bok om Nordkorea igen;)

Råkade se den i går när jag var på Pocket shop. Den är svensk, har just kommit i pocket och heter Alla monster måste dö.

Författare är Magnus Bärtås och Fredrik Ekman.

Den låter faktiskt jätteintressant på beskrivningen på adlibris.

*KL*

Läser Försoning av Ian McEwan. Våldsamt trög inledning men nu, runt 100 sidor, börjar den ta sig. Jag gillar ju honom men här var språket lite motspänstigare än i annat jag läst av honom.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Lagt i korgen...Om Jens Liljestrand säger det måste det ju vara så...
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ja, man har sina referenspersoner:D

Jag köper den nog också så småningom, jag blev nyfiken eftersom Nordkorea är så aktuellt just nu efter Den Käre Ledarens död när Den Store Efterträdaren kommer.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ta den förra vi pratade om isåfall, Barbara Demicks. Den var fantastisk.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ja, den blir det nog också, den verkar väldigt bra. Finns bara inbunden ännu men på engelska finns den häftad för 109 spänn på adlibris.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Citerar mig själv och kan säga att den uppfattning jag hade 300 sidor in i boken ;
Jag har dock inte kommit så långt in i den (300 av 900 sidor) men än så länge är den väldigt gripande tycker jag. Jag har fastnat för Anna Karenina men även för den andra kvinnliga huvudpersonen.

inte höll i sig. Efter omkring 600 sidor tyckte jag mest att det var samma sak om och om igen och till slut sympatiserade jag inte alls med Anna Karenina. Urk. Sista hundra sidorna gick segt och jag tyckte nog mest att det var ett evigt jäkla gnällande hela tiden :o Och maken till känslomässigt sköra människor får man väl leta efter!

Nej - definitivt inte en bok jag skulle läsa om men den var absolut intressant och jag är glad att jag läst den :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
15 341
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 680
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp