Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom tar ogärna bort livmodern för då hamnar du i klimakteriet och kan bli inkontinent.35årig kvinna,garanterat inga chanser till att få barn, vill ha bort "rubbet" äggstockar livmoder allt. Finner ingen mening med att hälften av varje månad bli påmind om att det aldrig blir några barn.
Vad krävs? Hur går jag till väga? Vem kontaktar jag?
Tolkar jag dig rätt om det är så att du vill ta bort "rubbet" enbart för att du vill ha barn men av någon anledning inte kan få det? Precis som @dobbis skriver så påverkas ju kroppen negativt av sådant. Ett alternativ vore kanske att kolla upp olika sätt för att få barn? Det finns ju så många olika vägar att gå, betydligt fler sätt än att hitta fast partner att dela liv och barn med.35årig kvinna,garanterat inga chanser till att få barn, vill ha bort "rubbet" äggstockar livmoder allt. Finner ingen mening med att hälften av varje månad bli påmind om att det aldrig blir några barn.
Nä? Om man bara tar bort livmodern kan man väl inte hamna i klimakteriet? Det är väl om man tar bort äggstockarna?Dom tar ogärna bort livmodern för då hamnar du i klimakteriet och kan bli inkontinent.
Skära av resten så vänder du dig till gym,mott.
Meeeeeeeeeeen,ställ inte till det nu Men du har rättNä? Om man bara tar bort livmodern kan man väl inte hamna i klimakteriet? Det är väl om man tar bort äggstockarna?
Självklart är alla alternativ provade.Tolkar jag dig rätt om det är så att du vill ta bort "rubbet" enbart för att du vill ha barn men av någon anledning inte kan få det? Precis som @dobbis skriver så påverkas ju kroppen negativt av sådant. Ett alternativ vore kanske att kolla upp olika sätt för att få barn? Det finns ju så många olika vägar att gå, betydligt fler sätt än att hitta fast partner att dela liv och barn med.
Klimakteriet och inkontinens låter som överkomligt mot att slippa påminnasDom tar ogärna bort livmodern för då hamnar du i klimakteriet och kan bli inkontinent.
Skära av resten så vänder du dig till gym,mott.
När du skriver sådär tänker jag att kanske psykologkontakt är på sin plats? Tror inte du kommer vilja leva med inkontinens resten av livet.Klimakteriet och inkontinens låter som överkomligt mot att slippa påminnas
Så är det för kvinnor om man vill sterilisera sig mellan 18-25 år,sen är det bara ett kuratorbesök som gällerDå jag jobbar på en urologmottagning vet jag att iallafall männen måste träffa en kurator och skriva på en blankett från socialstyrelsen angående sterilisering. Rimligtvis borde det ju vara lika för kvinnorna.
När du skriver sådär tänker jag att kanske psykologkontakt är på sin plats? Tror inte du kommer vilja leva med inkontinens resten av livet.
Har du testat med p-medel? Finns ju exempelvis minipiller/-stav och annat som kan göra att man slipper mensen, med lite tur. Det är kanske bra att testa nåt sånt, först?
Sterilisering är när man bara klipper ledningarna, ska rubbet bort är det kastrering och jag vet inte om det är något man kan göra utan medicinsk orsak? Görs det av psykiska orsaker har jag svårt att tänka mig att det inte krävs psykologkontakt innan.
Jag får inte använda några hormonpreparat pga risk för blodproppar.
Jag kan absolut träffa en psykolog för att få beslutet, men varken tid eller psykologer kan göra något åt barnlösheten.
Jag får inte använda några hormonpreparat pga risk för blodproppar.
Jag kan absolut träffa en psykolog för att få beslutet, men varken tid eller psykologer kan göra något åt barnlösheten.
Det kan ju dock inte en sån operation heller.Jag får inte använda några hormonpreparat pga risk för blodproppar.
Så är det för kvinnor om man vill sterilisera sig mellan 18-25 år,sen är det bara ett kuratorbesök som gäller
Har ni alltså fått svårt på vitt att han har noll spermier? Eller vill han inte försöka? Har ni provat att plocka ut spermier rakt ur testikeln? Har ni provat spermiedonation? Det vad du tidigare skrivit om här handlar om din mans handikapp. Eller har det kommit ny info sen november? Eller vill han inte ha barn längre? Vill du vara kvar med honom? Är det värt det?35årig kvinna,garanterat inga chanser till att få barn, vill ha bort "rubbet" äggstockar livmoder allt. Finner ingen mening med att hälften av varje månad bli påmind om att det aldrig blir några barn.