Jag tycker det skiljer rätt mkt mellan hundarna i grupp 9.
Jag har själv Papillon. Jag upplever ju pappisar som ngt mer aktiva, intelligenta, arbetsvilliga och med större förmåga till att jobba fokuserat och villigt med olika uppgifter än vissa andra av sällskapshundarna. Det är väl lite därför vissa upplever dem som skämmiga etc.
Ingen av mina hundar har skällt eller visat oönskat beteende.
Mina hundar har förvisso haft lite olika behov och förmågor. Men det finns ju många pappisar som tränar lydnad och kanske än mer agility på högre nivå.
Och i vissa av mina hundar har det funnits ett större behov av både motion och tankekrävande träning än jag upplever vissa andra 9
r kräva.
Vi bor mitt ute i ingenstans. Så att mäta km man går säger inget om hur tufft det är. Går vi över åker/äng/i snö måste hunden på 3 kg hoppa och pressa sig fram, går vi i skogen är det blåbärsris, fallna träd, berg etc. Går vi på grusvägen är det platt och snabbgått.
Iom att hunden är så liten och vi bor stort kan man leka och bränna ur henne fysiskt rätt bra inne.
Jag tycker det är skönt med en ras som KAN följa med på heldagsaktiviteter, springa milen offroad, hänga på i en ridturs alla tempon etc. Men som inte dagligdags/oftast KRÄVER det.