Kul! Vilken ridskola/stall? // Nyfiken ex-Londonbo
Ebony Horse Club - det ar en valgorenhetsorganisation i Brixton dar vi jobbar med ungdomarna i omradet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul! Vilken ridskola/stall? // Nyfiken ex-Londonbo
Ebony Horse Club - det ar en valgorenhetsorganisation i Brixton dar vi jobbar med ungdomarna i omradet
Flera skriver om klass, och jag inser att jag inte riktigt har koll på klassindelning... Jag är uppvuxen i en Stockholmsförort med föräldrar utan annan utbildning än gymnasium. Jag och min man tjänar mig veterligen under medel. Men vi bor i ett vräkigt hus vid havet med pool, båt, x antal bilar etc. Är jag medelklass? Arbetarklass? Eller nåt annat? "Underklass"?
@Singoalla Klasstillhörighet är inte enbart en fråga om inkomst.
@Singoalla Klasstillhörighet är inte enbart en fråga om inkomst.
Socialt kapital är en starkare indikator en ekonomiskt kapital om man frågar mig.
Jag håller med. Men har inte lyckats hitta hur man brukar mäta det och dela in i de socioekonomiska grupperna?
Det är nog för att det allt som oftast är omöjligt att mäta
Men om du pluggat statsvetenskap måste du väl ha koll på vad klass/socioekonomisk tillhörighet innebär? @Singoalla
Då bor vi i närheten av varandra du och jag.Geografiskt, landet mellan Flen-Katrineholm.