Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har varit dagmatte privat. Men å andra sidan så fick jag heller inte betalt. Men i mitt fall var det åt en kompis till familjen som flyttade närmare oss för att få hjälp med hunden. Så vi kände varandra utan och innan redan före, och hunden har bott hos oss när husse har varit bortrest.Jag blir lite nyfiken på hur det funkar med dagmatte, särskilt hos er som inte anlitar ett företag utan kör privat. Hur går det med försäkringar och dylikt? Jag skulle behöva livestreama med direktuppringning för att känna mig trygg med att någon annan promenerade min hund.
Jag menar inte att kritisera valet någon gör, jag känner bara att jag, personligen, skulle ha jättesvårt att slappna av.
Jag blir lite nyfiken på hur det funkar med dagmatte, särskilt hos er som inte anlitar ett företag utan kör privat. Hur går det med försäkringar och dylikt? Jag skulle behöva livestreama med direktuppringning för att känna mig trygg med att någon annan promenerade min hund.
Jag menar inte att kritisera valet någon gör, jag känner bara att jag, personligen, skulle ha jättesvårt att slappna av.
Jag blir lite nyfiken på hur det funkar med dagmatte, särskilt hos er som inte anlitar ett företag utan kör privat. Hur går det med försäkringar och dylikt? Jag skulle behöva livestreama med direktuppringning för att känna mig trygg med att någon annan promenerade min hund.
Skaffade gården just för vinthundarna. Nej de är inte ute på den stora själv, men på den lilla@em-pirre Går hundarna ute i denna "hundgård" alltså på dagarna när ingen är hemma?
Verkar fö vara klockrent för spec vinthundar att ha en så stor inhägnad att tillgå
Jag fick släppa på mitt kontrollbehov i början, sen visade sig att vi hittade en otroligt pålitlig hundvakt som vi nu haft i drygt 5 år. Daghusse är 75 år och uppskattar promenadsällskapet och har inga andra hundar han passar, han får ekonomisk ersättning. Hundarnas försäkring gäller ju hos hundvakt också, jag förväntar mig inte att någon annan försäkring träder in om det skulle hända något om det inte är en annan hund som orsakar skada såklart vilket hände en gång när min mamma var hundvakt. För mina hundar passar det mycket bättre med en "extra" familj än hunddagis. Daghusse har även varit hundvakt några dagar till en vecka när vi rest bort vilket han tycket varit mycket trevligt och vi har varit trygga med att hundarna verkligen känt sig "som hemma"
Så skönt att ni hittat någon som verkligen funkar!
Jag tänkte mest att hunddagis och liknande har försäkringar som täcker alla möjliga typer av oaktsamhet och förhoppningsvis alla typer av skador hunden kan orsaka medan den är i verksamheten sas, så att man inte behöver gå på sin egen. Och skador som eventuellt orsakas på hunden också, för all del, om någon lös hund utan ägare skulle ge sig på den till exempel.
Guh, mitt skräckscenario, det som hände din mamma! Haha, jag tror inte att jag är redo att släppa på det där kontrollbehovet.
Mina hundar skulle absolut inte trivas på hunddagis heller, så jag väljer att jobba deltid istället. På gott och ont.
Shiban är inte alltid lätt att umgås med och terriern inte alltid pålitlig med andra hundar, så jag skulle inte känna mig trygg med att någon annan hanterade dem heller.
Vill inte säga något särskilt tror jag, jag bara reflekterar.