Vad i jösse namn pysslar vi med? Del XXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vännen! :( Om du bara bodde närmre så kunde vi äta middag bland alla lådor. Har du någon du kan bjuda in dig själv till? :) Ibland undrar man över FKs logik och ja FK själv.

OT. Om inte min dåriga fd (thank god) AG betalar ut lönen den 23 så blir jag inte glad kan jag säga. :rage:
Nope ingen att bjuda in mig själv till haha
Bara glad att jag inte har dottern.
Hade ju rätt mkt veterinärkostnader förra månaden som inte tas ur bufferten för den är för nödfall så därför det blev lite tight nu.

Mamma glömde mig :o men sen kom hon med de jag behövde så jag kunde käka min middag och min kyl som jag funderat på om den gått sönder verkar bara varit felinställd :D

Nu ska jag ligga i sängen å se på tv resten av kvällen :angel:

@Inglorion Jag tror inte att utländska myndigheter sitter och kollar upp svensk folkbokföring :).

Min erfarenhet är att de bara kollar pass mot visum.

@Inglorion Jag tror inte att utländska myndigheter sitter och kollar upp svensk folkbokföring :).

Min erfarenhet är att de bara kollar pass mot visum.

Fast systemet in till Singapore och Malaysia kollas alltid mot en dator, så är passet återkallat vet de på en gång. Problemet är snarare om det återkallas pga namnändringen, vilket inte hände förut men alla jag pratat med har då rest i Schengen och innan passändringarna i April i år (de verkar dock mest handla om att man enbart får ta ut tre pass på en femårs period och att passet återkallas om man tar ut ett provisoriskt pass så förhoppningsvis stämmer det fortfarande att mitt nuvarande pass förblir giltigt ).
Kina har jag ingen aning om men hoppas på att det funkar med det nuvarande passet för då kan jag ansöka om visum på en gång och slipper stressa :D

Förhoppningsvis får jag veta av ambassaden i morgon vad som gäller :)

@Inglorion Ja men svensk polis brukar mig veterligen inte återkalla pass pga namnändring. Som sagt, nästan varje nygift par reser med sina pass trots att de ansökt om namnändring.

Men kolla du med ambassaden :).

Här var jag duktig och bytte lakan i sängen.... Och så blöder jag igenom :rage:

Hade väl kunnat göra det på dom smutsiga ju :arghh:

Trippel suck :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 585
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 659
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 523
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka