Vad i jösse namn pysslar vi med? Del XXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet i mitt fall är att människan som gick på fyra veckors semester i fredags baktalade mig till min chef om både det ena och det andra. Nu sa inte min chef att det var hon men jag förstod det direkt på vad som sades. Så när chefen frågade om jag haft problem med nån så nämnde jag just den personen eftersom jag känner mig mer eller mindre jagad av denna sista veckorna . Det är dessutom min gruppchef. Det är dock inte första gången denna beter sig såhär mot någon på jobbet men första gången mot mig och jag tar så klart illa vid mig.
Det suger! Men du för söka lite tröst i att denne har gjort samma sak mot andra och problemet knappast ligger hos dig, även om det så klart är pest att bli utsatt för det.

Det suger! Men du för söka lite tröst i att denne har gjort samma sak mot andra och problemet knappast ligger hos dig, även om det så klart är pest att bli utsatt för det.
Jag försöker. Just nu är mina hormoner lite "all over the place" så jag tar det hårdare än vad jag skulle gjort i normala fall. Att dessutom behöva delge chefen mitt mående just nu kändes mest skit. Men min chef är bra och hon sa att hon gillar mig så det är ju positivt.

När man vaknar supertidigt och är så där käckt äckligt pigg även om klockan egentligen är mitt i natten ( läs kl 4 ) så är man helt plötsligt en kvällstrött människa...

Jag har ont i hela kroppen och dem skriker efter vila.

Känner mig helt väck i huvudet med. Blir så jäkla mycket att ta in och lära sig och samtidigt så groggar jag ner mig i avtalet vi har med uppdragsgivaren.

Inget fastnar.... Får nog snart andvända mig att Morakniv och rista in det.

40 minuter senare är gräsmattan klippt och jag har kommit till insikt att när jag köper hus ska gräsmattan vara tillräckligt stor för en åkgräsklippare :cautious: Eller åtminstone en självgående så man slipper putta och dra :banghead: Nu helt svettig så det rinner på hela kroppen :wtf:

Försäkringskassan betalar ut min sjukpenning på måndag för att jag är född för sent i månaden.
Vilket innebär typ vatten över midsommar.
Tur djuren har mat så det räcker och blir över.
Veterinärbufferten vågar man ju inte rör för då blir de garanterat dödssjuka på midsommar

40 minuter senare är gräsmattan klippt och jag har kommit till insikt att när jag köper hus ska gräsmattan vara tillräckligt stor för en åkgräsklippare :cautious: Eller åtminstone en självgående så man slipper putta och dra :banghead: Nu helt svettig så det rinner på hela kroppen :wtf:
Jag drömmer om.en robot. Fast jag har en tonårig som tjänar lite extra pengar på att klippa gräset istället. Men det är inte helt utan gnäll...

Problemet i mitt fall är att människan som gick på fyra veckors semester i fredags baktalade mig till min chef om både det ena och det andra. Nu sa inte min chef att det var hon men jag förstod det direkt på vad som sades. Så när chefen frågade om jag haft problem med nån så nämnde jag just den personen eftersom jag känner mig mer eller mindre jagad av denna sista veckorna . Det är dessutom min gruppchef. Det är dock inte första gången denna beter sig såhär mot någon på jobbet men första gången mot mig och jag tar så klart illa vid mig.

:yuck: Människor!

Jag försöker. Just nu är mina hormoner lite "all over the place" så jag tar det hårdare än vad jag skulle gjort i normala fall. Att dessutom behöva delge chefen mitt mående just nu kändes mest skit. Men min chef är bra och hon sa att hon gillar mig så det är ju positivt.
Försök komma ihåg det sista :)

Försäkringskassan betalar ut min sjukpenning på måndag för att jag är född för sent i månaden.
Veterinärbufferten vågar man ju inte rör för då blir de garanterat dödssjuka på midsommar
Har du nåt i frysen eller saker så du kan baka nåt?

Har röjt hela dagen i boendet pga nya ägare. Härligt att äntligen få slänga, men jag är helt slut och nu måste jag packa det förbannade köket och andra grejor eftersom jag måste flytta imorgon. Jag vill bara gå och lägga mig. Orkar inte ens pappra in glas och porslin, det blir kläder istället. Två flugor i en smäll, iofs är nya stället fem, tio minuter från gamla stället och går vinglasen från IKEA sönder är väl inte det en katastrof.Fuck vad skönt när det är över. Måste bara orka :arghh: Varför är jag en sån fruktansvärd hoarder? Och nej, jag vägrar slänga en enda pryl särskilt mina böcker, basta!

:nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Har bokat flyg för att besöka ragget i Sydafrika i en hel månad från början av September :nailbiting:

Håller på och skiter på mig just nu :eek: Visserligen skickar vi meddelande blandat med skype typ varje dag, men jag har enbart träffat den här personen i tre dagar IRL :nailbiting:

Det blir jobb inblandat då jag inte kan ta semester hela perioden (och han kan inte ha ledigt hela perioden heller, det kanske är bättre? Vanligt liv koll :rofl:) men ändå, backup plan är att hitta ett hostel eller? Vad händer om vi byggt upp värsta luftslotten om varandra?

Helt slut efter besök hos veterinären (fd jobbet). Det gick ok, kul träffa fd kollegorna.
Kaninen fick följa med hem, med recept på antibiotika, antiinflammatoriskt/smärtstillande och med en avvaktande prognos. Men vi ger det en chans. Förmodligen behövs en operation, ska höra på jobbet nästa vecka om nån där är bekväm att göra det

Men vännen! :( Om du bara bodde närmre så kunde vi äta middag bland alla lådor. Har du någon du kan bjuda in dig själv till? :) Ibland undrar man över FKs logik och ja FK själv.

OT. Om inte min dåriga fd (thank god) AG betalar ut lönen den 23 så blir jag inte glad kan jag säga. :rage:

Har du nåt i frysen eller saker så du kan baka nåt?
Köttfärs haha
Men ingen mjölk eller kaffe eller bröd vilket är det jag typ lever på annars.
Men det löser sig.
Så länge djuren har mat o veterinärbufferten på max så är läget lugnt haha.
Mina djur blir ALLTID dåliga typ fredag kväll så dyrt blir det jämt :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 585
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 659
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 523
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka