Vad i jösse namn pysslar vi med? Del XXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förslagen är:

Endast ett körfält i vardera riktningen på Kanalgatan plogas, och det körfält som inte plogas kan bli upplag för snö.

Flera parkeringar som ligger mellan Kanalgatorna får snöa igen, och även de blir upplag för snö.

Endast i undantagsfall lastas snö på lastbilar och köras till snötippen på Vitberget.

Ingen plogning på söndagar (för att slippa övertidsersättning).

Ingen sandning, utan man övergår helt till salt (för att slippa sopa ihop sanden på våren).

Gator i villakvarter plogas med bara fyra meters bredd istället för det normala som är mellan 5,5 och sex meter.

Turligt nog ansågs det vara för drastiskt men att man ens kommer på tanken :angel: undra om den som kom på fick fel svampar i maten :D

Det lät överlag som väldigt märkliga förslag :cautious:

Sitter på pendeln in till Göteborg. Är rätt grinig för jag hade planerat att jobba hemifrån och åka direkt till Gbg sen men då jag hade ett möte var jag tvungen att åka till jobbet ändå. När mötestiden närmar sig visar det sig att hälften av deltagarna inte kommer -så mötet blir inställt. Alltså har jag åkt till jobbet i onödan, meckigt med tåg osv (kör vanligtvis bil men tar tåg idag då vi ska på AW). Bläääää

Men ja, ikväll ska jag på Liseberg och käka middag med jobbkompisar så det blir kul.

Sitter o funderar på om jag ska köra till soptippen trots att det kommer regnskurar då o då,eller om lagen om all jävlighet inträder och jag blir dyngsur bara för att jag inte väntar tills i morgon.

Fråga: Har en öppnad flaska vitt vin, kan ej ha den i kyl utan den står i rummet som ligger runt 30 grader konstant. Hur länge håller den? Det vore ju trevligt om jag kunde ta ett glas på fredag efter jobbet :o

30 års åldern för med sig en hel radda med nya problem....

Fråga: Har en öppnad flaska vitt vin, kan ej ha den i kyl utan den står i rummet som ligger runt 30 grader konstant. Hur länge håller den? Det vore ju trevligt om jag kunde ta ett glas på fredag efter jobbet :o

30 års åldern för med sig en hel radda med nya problem....

Det enda jag kan säga är att du bör sniffa på den.

30 grader för öppnat vin är rätt varmt.

Du får nog börja snutta på den och köpa en ny flaska tills på fredag. Man kan inte spara på vin :D

Jag är så trött på kollegor :mad: på intriger, på jävla skit hormoner som går banans :rage: och vill helst bara gå och bryta ihop och lägga mig i ett dike och dö för tillfället. Så jävla pinsamt och förnedrande :cry:

Men nej, jag tar en fem minuter på jobbet och har satt mig på filten med vovvan i knät och gråter skvätt innan jag rycker upp mig och går genom resten av passet med ett leende på läpparna igen. I kväll blir det vin kan jag lova. Ledig i två dagar sen. Väldigt välbehövligt. :(

Jag är så trött på kollegor :mad: på intriger, på jävla skit hormoner som går banans :rage: och vill helst bara gå och bryta ihop och lägga mig i ett dike och dö för tillfället. Så jävla pinsamt och förnedrande :cry:

Men nej, jag tar en fem minuter på jobbet och har satt mig på filten med vovvan i knät och gråter skvätt innan jag rycker upp mig och går genom resten av passet med ett leende på läpparna igen. I kväll blir det vin kan jag lova. Ledig i två dagar sen. Väldigt välbehövligt. :(

Kram :heart

Vet precis hur det är, så jävla nöjd för tillfället när det största arslet har varit borta i flera veckor :D den personen får gärna fortsätta vara borta :angel:

:heart:heart:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 608
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 722
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 555
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka