Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hatar att krångla med broddar. Gah! Så irriterande... Men väldigt snäll och tålmodig häst som står och håller upp fötterna i evighet med ilsken muttrande matte som knackar och vrider.

Jag fryser.
Hade annat för mig igår än att vara hemma och eldade därför inte på kvällen så pannan var ordentligt utkyld och stugan sval.
Har fått fyr i pannan, och fått upp panntemperaturen ordentligt och det börjar ladda till ackumulatortanken och elementen börjar bli varma, men än är det inte jättemysig inomhustemperatur.
'Men det blir bättre om ett tag.
Nu är det väl dags att gå ut i minusgraderna och göra lite kroppsarbete (mockning och ridning) så blir jag väl varm.

Jag lät bli uppvärmd imorgon, vi ska tydligen få snö och jag har en gigantisk gårdsplan och inget maskinellt att skotta med :meh:

Är det ofta stall har förbud mot broddar i hagen? Jag har alltid ställt som krav att få ha fullbroddat även i hagen då hästen tillbringar bra mycket mer tid där än under ryttare.

Är det ofta stall har förbud mot broddar i hagen? Jag har alltid ställt som krav att få ha fullbroddat även i hagen då hästen tillbringar bra mycket mer tid där än under ryttare.

Vi har förbud mot broddar, både fram och bak.

Det är uppe för diskussion rätt ofta. Nu om det fryser på vill vi ju alla kunna brodda. På tidigare stall hade vi förbud mot brodd bak.

Jag är faktiskt mer rädd för fläkskador än sparkskador om det är hästar som känner varandra.

Vi har förbud mot broddar, både fram och bak.

Det är uppe för diskussion rätt ofta. Nu om det fryser på vill vi ju alla kunna brodda. På tidigare stall hade vi förbud mot brodd bak.

Jag är faktiskt mer rädd för fläkskador än sparkskador om det är hästar som känner varandra.

Jag känner precis likadant och hoppas de tar reson.

Hatar att krångla med broddar. Gah! Så irriterande... Men väldigt snäll och tålmodig häst som står och håller upp fötterna i evighet med ilsken muttrande matte som knackar och vrider.

Ska ge mig på samma elände idag, suck:meh:
Varje gång blir jag lika förundrad över hur man klarar av att vara hovslagare:cautious:
Broddarna får sitta på sen då hästarna går på lösdrift och vägen till och från stallet är hal.

Skulle aldrig få för mig att brodda ut i hagen. Idioti. Den som är rädd för nån sparkskada kan ta och kolla upp antal utbetalningar av livbelopp för broddsparkar resp fläkskador.
Mina galenpannor är fullbroddade, var fundersam över täcken och annat eftersom de reser sig och klättrar ibland (hingstar) men det är inga problem, har iofs de minsta broddarna. De hqr koll och är ju inte ute efter att göra varandra illa, det är lek.
Hqr man hästar som inte kommer överrens är broddarna det minsta bekymret..

Jag lägger upp hovarna på en pall, funkar bra! Så slipper man hålla. Har man en till pall och stabil häst kan man sitta på en annan bredvid :)
*skröppelhästägaren*

Smart! Ska leta reda på nåt stabilt och testa vad han säger... herr med de krångliga skorna.

Sitter här på jobbet och tittar ut på all snö som faller. Är lite fundersam på om jag kommer in med bilen på tomten eller om jag ska behöva börja med att skotta när jag varit hemifrån i 1,5 dygn. Mutter morr..

Funderar på om jag ska tömma kameran nu när dottern kollar på bulldogg, men då blir jag väl sittande med bilderna och vi borde gå en sväng till affären sen ju :D

Frukost intagen efter sovmorgon och mys i sängen :) blev lyxfrulle, yoghurt, ostfralla och wienerbröd till "efterrätt" :angel::D lite illa att karln är lika gottegris som mig. Det var han som köpte wienerbröd imorse (vi Gick till bageriet på hörnet imorse) :meh:

Morrar ilsket över allt spam.

Nu är det "apple" som hävdar att någon har loggat in på mitt iCloud. Bara det att jag inte har något applekonto. Det är olika avsändare varje gång så det hjälper inte så mycket att spärra alla avsändare. Det kommer nya.
Förra veckan var det Nespresso som ville att jag skulle tro att jag vunnit något. Oändligt många olika avsändare.

Grrrrr.

Inväntar sambon som just nu kör snö på jobbet. När han kommer hem så ska han köra snö på gården tillsammans med vår lille traktor-galne son :love: Arbetsförmån att låna hem en traktor med plog så vi slipper handskotta då vår egen blivande plog inte är färdig. Och det lär den inte bli heller då alla helger är uppbokade fram till bebis kommer :o

Idag skiter jag i att gå ut,det snöar på tvären,jag har en väg utanför huset som man inte ser att den finns om man inte letar efter snöpinnarna,så snösvängen verkar ha gått i strejk :devil: och då hotar dom på tvn med ca 20cm mer att lappmöglet :eek:, jag vill INTE ha mer snö nu!
Det blir till att ägna dagen åt spackling o tapetsering istället,kanske tom försöka reda ut oredan i mina kökslådor för jag hittar inget när jag ska ha det,när jag flyttade in i okt ville jag bara få undan alla lådor så jag knökade bara ner allt huller om buller.

Idag skiter jag i att gå ut,det snöar på tvären,jag har en väg utanför huset som man inte ser att den finns om man inte letar efter snöpinnarna,så snösvängen verkar ha gått i strejk :devil: och då hotar dom på tvn med ca 20cm mer att lappmöglet :eek:, jag vill INTE ha mer snö nu!
Det blir till att ägna dagen åt spackling o tapetsering istället,kanske tom försöka reda ut oredan i mina kökslådor för jag hittar inget när jag ska ha det,när jag flyttade in i okt ville jag bara få undan alla lådor så jag knökade bara ner allt huller om buller.

Du får pigga upp städtråden på Hem&hobby helt enkelt! :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
83 84 85
Svar
1 693
· Visningar
52 079
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 114
Senast: MiniLi
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
3 792
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
351
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka