Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fryser.
Hade annat för mig igår än att vara hemma och eldade därför inte på kvällen så pannan var ordentligt utkyld och stugan sval.
Har fått fyr i pannan, och fått upp panntemperaturen ordentligt och det börjar ladda till ackumulatortanken och elementen börjar bli varma, men än är det inte jättemysig inomhustemperatur.
'Men det blir bättre om ett tag.
Nu är det väl dags att gå ut i minusgraderna och göra lite kroppsarbete (mockning och ridning) så blir jag väl varm.
Är det ofta stall har förbud mot broddar i hagen? Jag har alltid ställt som krav att få ha fullbroddat även i hagen då hästen tillbringar bra mycket mer tid där än under ryttare.
Vi har förbud mot broddar, både fram och bak.
Det är uppe för diskussion rätt ofta. Nu om det fryser på vill vi ju alla kunna brodda. På tidigare stall hade vi förbud mot brodd bak.
Jag är faktiskt mer rädd för fläkskador än sparkskador om det är hästar som känner varandra.
Hatar att krångla med broddar. Gah! Så irriterande... Men väldigt snäll och tålmodig häst som står och håller upp fötterna i evighet med ilsken muttrande matte som knackar och vrider.
Skulle aldrig få för mig att brodda ut i hagen. Idioti. Den som är rädd för nån sparkskada kan ta och kolla upp antal utbetalningar av livbelopp för broddsparkar resp fläkskador.Är det ofta stall har förbud mot broddar i hagen? Jag har alltid ställt som krav att få ha fullbroddat även i hagen då hästen tillbringar bra mycket mer tid där än under ryttare.
Jag lägger upp hovarna på en pall, funkar bra! Så slipper man hålla. Har man en till pall och stabil häst kan man sitta på en annan bredvidHatar att krångla med broddar. Gah! Så irriterande... Men väldigt snäll och tålmodig häst som står och håller upp fötterna i evighet med ilsken muttrande matte som knackar och vrider.
Jag lägger upp hovarna på en pall, funkar bra! Så slipper man hålla. Har man en till pall och stabil häst kan man sitta på en annan bredvid
*skröppelhästägaren*
Idag skiter jag i att gå ut,det snöar på tvären,jag har en väg utanför huset som man inte ser att den finns om man inte letar efter snöpinnarna,så snösvängen verkar ha gått i strejk och då hotar dom på tvn med ca 20cm mer att lappmöglet , jag vill INTE ha mer snö nu!
Det blir till att ägna dagen åt spackling o tapetsering istället,kanske tom försöka reda ut oredan i mina kökslådor för jag hittar inget när jag ska ha det,när jag flyttade in i okt ville jag bara få undan alla lådor så jag knökade bara ner allt huller om buller.