Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror jag vet varför, han förtränger och blir gärna lite "hö-hö, spöken, vad larvigt" medans hon och barnen varit med om en hel del underligt på förra stället och lillgrabben haft mardrömmar där han varit helt borta och inte gått att väcka. Besatt skulle jag vilja säga.

Man ska inte håna det man inte vet nåt om.
I och för sig är jag en sådan som letar logiska saker bakom saker som verkar lite kusliga osv, mest för att jag troligen inte vill tro på spöken för det är läskigt. :p

I och för sig är jag en sådan som letar logiska saker bakom saker som verkar lite kusliga osv, mest för att jag troligen inte vill tro på spöken för det är läskigt. :p
Jag har också varit med om en del på förra stället grannarna bodde för det ligger bara 500 meter härifrån. Tänk dig en varm vindstilla dag, man går in i stallet-gamla ladugården för att fika i skuggan och dörren till ladugården lutar på ett sånt sätt att har den kommit till mitten så slår den upp mot väggen och man får ta i för att stänga den. Helt plötsligt när man sitter därinne och fikar så slår dörren igen med ett brak.

Det hände inte bara EN gång,,,,,,,,,

Sen alla skuggor i fönstren, att alltid ha nån med sig som flyttade grejer mm. eller stjälpte motorsågen när man fikade,,,,,,,

Jag har också varit med om en del på förra stället grannarna bodde för det ligger bara 500 meter härifrån. Tänk dig en varm vindstilla dag, man går in i stallet-gamla ladugården för att fika i skuggan och dörren till ladugården lutar på ett sånt sätt att har den kommit till mitten så slår den upp mot väggen och man får ta i för att stänga den. Helt plötsligt när man sitter därinne och fikar så slår dörren igen med ett brak.

Det hände inte bara EN gång,,,,,,,,,

Sen alla skuggor i fönstren, att alltid ha nån med sig som flyttade grejer mm. eller stjälpte motorsågen när man fikade,,,,,,,
Ja ibland finns det saker man inte kan förklara men som man ändå letar logiska förklaringar på.

Är det inte startvev eller snörstart på dom där längre? :confused: :angel: ;)

Nepp, det är en fyrtaktare :p plus att jag förväntar mig att det inte är lilla gumman utan batteriet som är åt helvete. Vi får se om Ctek:en har hjälpt imorgon (min granne är verkligen snäll, det är inte direkt billigaste Ctek:en han har men lånade ut de ett till dygn utan att blinka :up:).

WIII så mycket snö det kommit :banana::bump:
Vovven lekte snödelfin på gräsmattan. Är glad att svågern kommer med traktorn i morgon och plogar stallplan och parkering. Liksom lättare att njuta av snön då ;):angel:

Jag var på stan innan och skulle köpa ny medicin till sonen och förberedde mig på att bli fattig men när jag skulle betala så sa hon att det var gratis.
Blev smått chockad :p

Men googlade och från 1 januari 2016 så är alla mediciner som omfattas av högkostnadsskyddet för barn under 18 år gratis för att dom vill att alla barn oavsett samhällsklass ska ha rätt till samma vård.
Stor tumme upp för det :up:

Så jag gick och shoppade kläder till barnen för dom pengarna istället :angel:

Nu ammar jag lillan och måste ha något att dricka känner jag.

Morrn buke, snart dags att gå ner till stallet. Sadelprovaren kommer idag och ska kolla hur mina sadlar ligger 8:30.
Sen vid 10 ska jag till ridskolan för värdinnedag. Då blir det föreläsning med sadelprovaren, sen ska de prova ut nya sadlar till ridskolehästarna, som vi ska få provrida på eftermiddagen.
Dagen kommer avslutas på kvällen med julklappslek och exotisk planka.
Blir nog en bra dag idag. :up:

Jag skottar och skottar... Det tar aldrig slut :mad: Och det ska fortsätta att snöa hela dagen. Och nästa vecka. Får stup i kvarten påminna mig om att det är bra träning, att jag kommer att bli superstark.

Jag fryser.
Hade annat för mig igår än att vara hemma och eldade därför inte på kvällen så pannan var ordentligt utkyld och stugan sval.
Har fått fyr i pannan, och fått upp panntemperaturen ordentligt och det börjar ladda till ackumulatortanken och elementen börjar bli varma, men än är det inte jättemysig inomhustemperatur.
'Men det blir bättre om ett tag.
Nu är det väl dags att gå ut i minusgraderna och göra lite kroppsarbete (mockning och ridning) så blir jag väl varm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
83 84 85
Svar
1 693
· Visningar
52 080
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 114
Senast: MiniLi
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
3 792
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
351
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka