Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag i Klevshult och har bäddat i soffan. Snart dags att krypa ner så jag får sova lite innan passet imorgon. När det passet är avklarat är jag ledig i fem underbara dagar :D
Va udda det känns när du skriver om platser som ligger så nära mig, men sen kommer jag ihåg att du bor och jobbar ju här i närheten. :D
Minnet är bra men kort, börjar väl bli gammal. :rofl:

Så typiskt, tänkte jag skulle gå upp lite tidigare idag och inte ta sovmorgon så jag hinner gå ner till stallet innan de släpper ut hästarna. Nä, idag verkar det visst vara en sån där dag när de som släpper ut inte tar sovmorgon, inte ens lönt att gå ner nu på någon timme... typiskt... :down:

Är det? Seriöst? :eek:
Jag som trodde det var avtändade för att en tjej är lite mer "manligt", oh fan där ser man så fel man kan ha. :grin:

Inte avtandande alls. Jag ar en tant ... men kan inte ens rakna de ganger jag fatt veta hur sexig jag ar for att jag kor en (modell storre - Ford 350) Pick-up truck. Nar jag kommer med "fifthwheelen" efter trucken kommer mannen, som kackelackor efter rusande for att leende prata med mig ... medan kvinnorna kommer och fragar om jag har hastar (och darfor ar van att kora hast slap) nar mannen inte backar och parkerar utan jag gor det.:cool:

Senast ändrad:
Inte avtandande alls. Jag ar en tant ... men kan inte ens rakna de ganger jag fatt veta hur sexig jag ar for att jag kor en (modell storre - Ford 350) Pick-up truck. Nar jag kommer med "fifthwheelen" efter trucken kommer mannen, som kackelackor efter rusande for att leende prata med mig ... medan kvinnorna kommer och fragar om jag har hastar (och darfor ar van att kora hast slap) nar mannen inte backar och parkerar utan jag gor det.:cool:
Jag tror det är lite olika. När jag var på Irland var det många (inklusive männen) som tyckte det var häftigt att jag körde så stor lastbil, medan här i Sverige finns det dom som inte ens lyfter på ögonbrynen längre. Fast å andra sidan, gör inte mig något. Jag vill bara göra mitt arbete inte bli beundrad. :p

Jag tror det är lite olika. När jag var på Irland var det många (inklusive männen) som tyckte det var häftigt att jag körde så stor lastbil, medan här i Sverige finns det dom som inte ens lyfter på ögonbrynen längre. Fast å andra sidan, gör inte mig något. Jag vill bara göra mitt arbete inte bli beundrad. :p

Fast det ar kanske annorlunda har i USA ... Jag GILLAR nar man kommer fram och fragar om jag har en aning om hur sexig jag ar nar jag framfor mitt fordon ... eller nar jag stiger ur trucken med halv hoga klackar och korta shorts och man forsoker flirta. :cool: Extra bra kanns det nar mannen beundrar hur jag fickparkerat trucken med slap ... (16 meter tillsammans) och beundrande talar om for maken vilken tur han har som ar gift med en kvinna som mig.:p

Fast det ar kanske annorlunda har i USA ... Jag GILLAR nar man kommer fram och fragar om jag har en aning om hur sexig jag ar nar jag framfor mitt fordon ... eller nar jag stiger ur trucken med halv hoga klackar och korta shorts. :cool: Extra bra kanns det nar mannen beundrar hur jag fickparkerat trucken med slap ... (16 meter tillsammans) och beundrande talar om for maken vilken tur han har som ar gift med en kvinna som mig.:p
Kanske är det för att vissa av dom är kvar i det där tänket att kvinnor inte kan köra och då blir det lite imponerande när en kvinna kör ett stort fordon och klarar av det? Tycker förvisso det är en rätt trist stereotyp som lever kvar, och vet att den finns världen över ändå.

@hastflicka och @RedHyuuga: När jag kör jobbilen (King Cab) brukar män titta konstigt på mig när det är en kvinna som hoppar ur (speciellt om jag backat in på en parkering) :meh:

Det absolut värsta var när jag och min manliga kollega var in på ett byggvaruhus i Östersund. Först ville expediten jag gick fram till inte prata med mig när jag frågade var det vi skulle ha fanns. Han svarade kollegan när jag frågade. Vi kollade på lite andra grejor och när vi gick ut stod expediten ute och rökte. När jag hoppade in i bilen på förarsidan höll han på att dö och vrålstirrade när vi åkte förbi. Jag var vansinnig.

Min kollega är en väldigt vettig man men han hade inte lagt märke till att expediten betett sig som han gjorde (ingen skugga över min kollega, han tyckte inte det var ok när jag påtalade det). Då insåg jag vilken jävla vidrig attityd vissa mansdominerade yrken/omgivningar har. Jag har aldrig tidigare känt mig så diskriminerad i min yrkesroll bara pga att jag är kvinna :yuck:

@hastflicka och @RedHyuuga: När jag kör jobbilen (King Cab) brukar män titta konstigt på mig när det är en kvinna som hoppar ur (speciellt om jag backat in på en parkering) :meh:

Det absolut värsta var när jag och min manliga kollega var in på ett byggvaruhus i Östersund. Först ville expediten jag gick fram till inte prata med mig när jag frågade var det vi skulle ha fanns. Han svarade kollegan när jag frågade. Vi kollade på lite andra grejor och när vi gick ut stod expediten ute och rökte. När jag hoppade in i bilen på förarsidan höll han på att dö och vrålstirrade när vi åkte förbi. Jag var vansinnig.

Min kollega är en väldigt vettig man men han hade inte lagt märke till att expediten betett sig som han gjorde (ingen skugga över min kollega, han tyckte inte det var ok när jag påtalade det). Då insåg jag vilken jävla vidrig attityd vissa mansdominerade yrken/omgivningar har. Jag har aldrig tidigare känt mig så diskriminerad i min yrkesroll bara pga att jag är kvinna :yuck:

I hear you ... men ... jag kanske ar for gammal for att bli upprord? Jag tycker mest att det ar kul att "messa" med vissa man's sma hjarnor. Jag GILLAR att hora att jag ar sexig bara for att jag kor en stor pick-up men hogklackat. :p

Har ar "King Cab" mindre an min "Extended" cab ... men jag vet inte hur det raknas i Sverige. Det finns allt for manga olika varianter for att riktigt veta vad som ar vad.

Jag undrar vart alla dessa människor håller hus, jag har inte stött på en enda trots att jag rör mig över väldigt stora och varierande ytor i jobbet. I och för sig är jag nog glad att jag slipper stöta på sådana människor.
Kanske ser jag inte dom som tittar konstigt? De borde finnas några sådana även här egentligen.

I hear you ... men ... jag kanske ar for gammal for att bli upprord? Jag tycker mest att det ar kul att "messa" med vissa man's sma hjarnor. Jag GILLAR att hora att jag ar sexig bara for att jag kor en stor pick-up men hogklackat. :p

Har ar "King Cab" mindre an min "Extended" cab ... men jag vet inte hur det raknas i Sverige. Det finns allt for manga olika varianter for att riktigt veta vad som ar vad.

Tycka jag är sexig för att jag kan backa en större bil får de göra men att bli totalt ignorerad pga att jag har en manlig kollega med mig och sedan stå och stirra och se lätt chockad ut när jag kör bilen är att gå för långt.

King Caben (en Nissan) är en dvärg jämfört med din! Jag är lite avis, jag gillar stora bilar. Det finns en Dodge Ram som "bor" i bostadsområdet nedanför mitt hus och jag tittar lite snett på den när den kör förbi :p

Hade jag kunnat hade jag haft en sån lastbil jag kör på jobbet, privat också.
Tycker man ser så mycket bättre i och med att du sitter högre upp, visst det är fler döda vinklar, men tycker det väger upp lite att se långt fram på vägen vad som händer osv.

Var forsiktig med nasspray ... det ar vanebildande MYCKET fort och man blir bara mer och mer tapt om man inte anvander det. Det tog mig nog narmare 6 manader att komma over tapt nasa sedan jag anvant nasspray under en vecka.:crazy:
Jodå, jag vet att man lätt fastnar, det är därför jag bara tar det i nödfall, och barndos! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 849
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 453
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 296
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 694
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka