Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittat på sprint, dricker caffe latte och äter en saffransbulle. Solen skiner och jag funderar på att ta en tur till stan och handla lite, får se om jag orkar klä på mig ordentligt eller om jag har det för behagligt i min nyinköpta mysdress (silvergrå) men jag saknar matchande tofflor.

Sitter med vaken bebis i famnen i soffan och drömmer om frukost, en vaniljlatte och att få borsta håret.

Kommer typ aldrig ske känns det som :p

Annars är det rätt mysigt att sitta här å veta att jag får mysa bebis och min man är ute och byter däck på bilarna :D
Mitten på december så kanske är läge för vinterdäck, men jag hoppas ändå snön fortsätter hålla sig borta!

Härlig sovmorgon och den senaste timmen har jag kollat på Vinterstudion på plattan.
Ska strax gå upp och sen ner för att äta något. Därefter till soptippen för att slänga skräp följt av stallet.

Åhh, sånt är trevligt :) Själv hoppas jag bli piggare så jag orkar bjuda hem folk och få en anledning att använda arvegodset :) Visst kan man göra det på egen hand också, men det är roligare när man har gäster.
Kul att dina vänner uppskattade det också!

Hoppas du piggar på dig snart!:heart

Visst är det mysigt med gamla ärvda saker som har en historia. En av mina gäster igår, en av mina äldsta barndomsväninnor kom faktiskt ihåg att hon ätit söndagsmiddag hemma hos mina farföräldrar en gång och hur nervös hon varit att äta på och dricka ur just den servicen. Tänk om hon hade sönder något eller spillde på duken.

Hon var inte van vid så formella former som hemma hos överstens. Vi tänkte inte på det, så var det bara hos farfar och farmor och vilket bordskick vi fick! Ingen i min familj tar någonsin fel bestick eller glas och mina bonusbarn döpte mig till bordskickterroristen:(, det säger väl allt.

Två timmar på Gränby C och allt jag köpte var en korv till A :meh: Lindex tycker som vanligt att stora människor ska klä sig i svarta tält och klänningen på Kapp Ahl var i enbart trikå. Dvs noll stadga och visade allt och lite till. + att den hade en osmickrande längd för mig. Kände mig mest tjock igen :(
Det jag skulle köpa i julklapp var slut i varenda butik som kunde tänkas ha...

Två timmar på Gränby C och allt jag köpte var en korv till A :meh: Lindex tycker som vanligt att stora människor ska klä sig i svarta tält och klänningen på Kapp Ahl var i enbart trikå. Dvs noll stadga och visade allt och lite till. + att den hade en osmickrande längd för mig. Kände mig mest tjock igen :(
Det jag skulle köpa i julklapp var slut i varenda butik som kunde tänkas ha...
Åh så tråkigt när man verkligen inte hittar nånting!
jag var på Mall of Scandinavia i fredags och kom hem med endast en kofta :meh:

Åh så tråkigt när man verkligen inte hittar nånting!
jag var på Mall of Scandinavia i fredags och kom hem med endast en kofta :meh:
Helt värdelöst! Speciellt när jag verkligen hade hoppats på att klänningen skulle passa så att jag kunde ha den på julbordet med jobbet. Nu lär det bli jeans och nån top, som vanligt. Så som de ser mig vareviga dag... :down:

Jag har inte susning om vad jag ska sonen i julklapp, att bara få mjuka paket är inte så där jätteroligt men ungen har ju allt och det enda han önskar sig är ett nytt grafikkort för 2000:-

Bebisen somnade! Nu ska jag försöka lägga ner henne utan att hon vaknar igen :nailbiting:

Så nu blir det förhoppningsvis frukost och vaniljlatte. Å så funderar jag på en slurk glögg när jag ändå är i farten :d
Gud vet när man som ammande kvinna får tillfälle att äta nästa gång om man inte har betjänt i huset :p

Bebisen somnade! Nu ska jag försöka lägga ner henne utan att hon vaknar igen :nailbiting:

Så nu blir det förhoppningsvis frukost och vaniljlatte. Å så funderar jag på en slurk glögg när jag ändå är i farten :d
Gud vet när man som ammande kvinna får tillfälle att äta nästa gång om man inte har betjänt i huset :p
Och min vaknade! Men på gott humör så efter lite amning kunde även denna mamma fixa sig en latte :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 258
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 585
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 256
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 302
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar