Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jah har kollat på Point Break på bion. Undrar om jag skulle kolla på Heart of the Sea också.

Sen är jag helt sjukt exalterad över att ha hittat en drone som är billig och kanske skulle funka att köra runt med i skogen :angel: Nörden är framme igen :D

Senast ändrad:
Men nu är disken klar :up:

Nu skall det bara dammsugas och dammas innan jag skall lunchfodra hästar.
Gött, själv ska jag se vad jag kan hitta på, det kommer en tjej kl 15 och ska klippa min häst. Veterinären var ju här i torsdags och kontrollerade så det verkligen var samma häst i pass och verkligeheten (ska tilläggsregistrera henne) och då har min tant tydligen ett brännmärke på vänster baklår, och eftersom hon hade massa vinterpäls så var veterinären tvungen att raka. så det ser skitsnyggt ut nu, en häst med vinterpäls de luxe och så en kal klippt frykant på bakbenet... :rofl::rofl:
Nä, nu får vi offra vinterpälsen och klippa av lite så det ser snyggare ut.

Gött, själv ska jag se vad jag kan hitta på, det kommer en tjej kl 15 och ska klippa min häst. Veterinären var ju här i torsdags och kontrollerade så det verkligen var samma häst i pass och verkligeheten (ska tilläggsregistrera henne) och då har min tant tydligen ett brännmärke på vänster baklår, och eftersom hon hade massa vinterpäls så var veterinären tvungen att raka. så det ser skitsnyggt ut nu, en häst med vinterpäls de luxe och så en kal klippt frykant på bakbenet... :rofl::rofl:
Nä, nu får vi offra vinterpälsen och klippa av lite så det ser snyggare ut.
Skönt att det ryker lite päls!

Borde också klippa min häst, har redan gjort det två gånger i år... För något år sen hade vi en kal fläk på hasen, som var kvar långt efter hon var friskförklarad. Kändes jättebra...

Skönt att det ryker lite päls!

Borde också klippa min häst, har redan gjort det två gånger i år... För något år sen hade vi en kal fläk på hasen, som var kvar långt efter hon var friskförklarad. Kändes jättebra...
Ja, det blir första gången någonsin som jag klipper henne när hon är i min ägo.
veterinären har rakat på benet och nu då bakbenet (låret) och hästar bryr sig inte. Har för mig vi har varit i stallet samtidigt som de klippt en annan häst och hon bryr sig inte, så det kommer nog gå jättebra, är dock lite orolig. Fortsätter det vara så här varmt kommer det gå bra, hon ska inte helklippas, utan någon variant mellan spårklippning och jaktklippning.
Äger bara ett regntäcke utan fyllning, har letat lite efter ett utetäckt men så svårt att hitta i tants storlek där kardborren kommer hålla, när jag mätt henne ska hon ha 155 i täcke, vet jag köpte ett täcke i 155, men tyckte att det stramade och satt åt så vid bogen, så köpte ett 165, sitter bra på henne, men kardborren i bogen har gett sig så...

I natt drömde jag en så konstig dröm... :nailbiting:
Vet jag i drömmen körde den där ena natt-turen på jobbet, som jag inte tycker om. När jag skulle leverera varorna till en butik kommer det en kille (han påminner lite om en kollega på jobbet, men ändå inte) gående mot mig och han frågar om jag vill ha kuk, jag säger bestämt nej och fortsätter jobba, han förföljer mig och frågar igen. Jag hoppar in i lastbilen och kör vidare till nästa butik, lossar och åker till nästa, sista stoppen i den staden, precis när jag parkerat lastbilen och hoppat ut kommer det en röd personbil körandes, visar sig vara samma kille igen, som inte kan ta ett nej, jag hoppar in i lastbilen igen, stänger låser och kör iväg, personbilen förföljer mig. Jag ringer 112 för jag är rädd, han kommer våldta mig om jag skulle levererat. Ringer även hem till åkeriet och berättar att jag inte kan fullfölja rundan för att jag inte vågar gå ut ur bilen, har personlarm på mig... sen bytte det dröm och jag är som ett stort "va i helvete....:confused:" när jag vaknade och funderade på vad den drömmen gick ut på....

Strax dax att åka och titta på en ev. temporär boendelösning när jag bygger ny kåk. Bra med kontakter för då finns det alltid nån som känner nån som känner nån som har det man behöver utan att det kostar skjortan. :)

I natt drömde jag en så konstig dröm... :nailbiting:
Vet jag i drömmen körde den där ena natt-turen på jobbet, som jag inte tycker om. När jag skulle leverera varorna till en butik kommer det en kille (han påminner lite om en kollega på jobbet, men ändå inte) gående mot mig och han frågar om jag vill ha kuk, jag säger bestämt nej och fortsätter jobba, han förföljer mig och frågar igen. Jag hoppar in i lastbilen och kör vidare till nästa butik, lossar och åker till nästa, sista stoppen i den staden, precis när jag parkerat lastbilen och hoppat ut kommer det en röd personbil körandes, visar sig vara samma kille igen, som inte kan ta ett nej, jag hoppar in i lastbilen igen, stänger låser och kör iväg, personbilen förföljer mig. Jag ringer 112 för jag är rädd, han kommer våldta mig om jag skulle levererat. Ringer även hem till åkeriet och berättar att jag inte kan fullfölja rundan för att jag inte vågar gå ut ur bilen, har personlarm på mig... sen bytte det dröm och jag är som ett stort "va i helvete....:confused:" när jag vaknade och funderade på vad den drömmen gick ut på....
Vissa drömmar är skummare än andra.

Vissa drömmar är skummare än andra.
Verkligen, jag tror den läskigaste drömmen jag haft hittills var nog den som kändes så verkligen när det var en som satte en pistol mot min panna och sköt... kommer fortfarande ihåg den drömmen även om det var flera år sedan jag hade den, minns att det kändes så verkligt alltihopa att när skotten gått så blev allt svart och sen hördes applåder, visade sig vara någon form av föreställning trots att skottet varit äkta...errr... drömmar är bra konstiga ibland.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 258
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 585
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 256
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 302
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar