Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur gör jag det?
1 g saffran
2 msk konjak
1 msk råsocker

Lägg i en burk och låt stå i minst i ett år för bästa effekt.

Ett j*kla ÅR :eek: :eek: :eek: :rage: :mad: (tänker säker du)

Lugn! Har man inte lust att vänta ett år så gärna någon dag eller två i alla fall :D
(Ju fler dagar desto bättre). Har man inte konjak går det bra att använda tex vodka.

Har saffran hemma så jag ska också baka lussekatter någon dag i denna vecka.
Men inte på tis med BS. För han kommer i morgon då jag ska till Fula huset och ha VOS där på em. Med min sköterska, min BS och en till BS:wtf:

1 g saffran
2 msk konjak
1 msk råsocker

Lägg i en burk och låt stå i minst i ett år för bästa effekt.

Ett j*kla ÅR :eek: :eek: :eek: :rage: :mad: (tänker säker du)

Lugn! Har man inte lust att vänta ett år så gärna någon dag eller två i alla fall :D
(Ju fler dagar desto bättre). Har man inte konjak går det bra att använda tex vodka.
Det får klara sig med några dagar, här ska det bakas lussekatter nästa helg ;) Vad tror du om ljus rom? Det är den alkohol jag har hemma.

Var över och bjöd kompisarna på lussekatter med.
Pussade på deras hund och nu sitter jag i soffan och tittar på döden på larvfötter.
Vilken nostalgi med Sven Hassels böcker som jag läste när jag var liten
(Nejdå pappa och jag läste inte aaaaallls samma sorts böcker som typ Cussler fast en annan författare jag helt glömt nu mfl)

Blir lite orolig för dottern (två år). Hon har tagit en skål och disksvamp. Fyllt skålen med vatten och har nu skrubbat av bordet, några trappsteg och står nu och torkar av tvättmaskinen :eek:

Eller är det en hint om att hon tycker att jag borde städa oftare/noggrannare? :o

Blir lite orolig för dottern (två år). Hon har tagit en skål och disksvamp. Fyllt skålen med vatten och har nu skrubbat av bordet, några trappsteg och står nu och torkar av tvättmaskinen :eek:

Eller är det en hint om att hon tycker att jag borde städa oftare/noggrannare? :o
Haha var tacksam för den stund det är så.
Här önskar jag ungen kunde städa oftare men hon är ju bara här varannan helg så

Det får klara sig med några dagar, här ska det bakas lussekatter nästa helg ;) Vad tror du om ljus rom? Det är den alkohol jag har hemma.
Det blir säkert utmärkt. Du får väl rapportera sedan om hur det gick :D

Ett tipps till: Jag brukar välta i hela innehållet i burken i degen (silar alltså inte bort pistillerna). Blir jättevackra små tunna röda streck i degen. Men det blir mycket saffransmak så det gäller att man gillar saffran :D

Som jämförelse så brukade jag ta minst dubellt med pulversaffran mot vad det stod i receptet och tyckte trots det att det inte smakade saffran.

Haha var tacksam för den stund det är så.
Här önskar jag ungen kunde städa oftare men hon är ju bara här varannan helg så
Så du menar att det går över? :eek:

Vet inte om jag skall bli lättad eller ledsen över det :D

Nu tvättar hon den stackars hunden också

20161120_183136_zpsnskn3f8j.jpg

Även svansen får en omgång :D
20161120_183221_zpscotnxafj.jpg

Och till sist, torka:
20161120_183419_zpswmq1k1d0.jpg

:rofl: :rofl: :rofl:

Jag är nyduschad efter ett bra dagsverke. Jag fick in nästan all ved som var kvar att hiva in. Sedan var klockan halv tre och magen krävde mat. Och sen blev hela lager 2 färdigmålat i kökstaket. Nu skulle jag bara behöva ta en tur till Ica för lite förnödenheter. Jag skulle bara behöva uppbringa lite entusiasm och energi inför uppgiften. Kan man göra det med en bit kladdkaka?

Jag är nyduschad efter ett bra dagsverke. Jag fick in nästan all ved som var kvar att hiva in. Sedan var klockan halv tre och magen krävde mat. Och sen blev hela lager 2 färdigmålat i kökstaket. Nu skulle jag bara behöva ta en tur till Ica för lite förnödenheter. Jag skulle bara behöva uppbringa lite entusiasm och energi inför uppgiften. Kan man göra det med en bit kladdkaka?
Kladdkaka funkar till det mesta. Allt från få bort nageltrång till att finna meningen med livet :up:

Sitter nu å funderar på vilken telefon man ska köpa, den jag har haft i 5 år har haft 16GB, och det är först nu som den börjar klaga på dåligt utrymme.
Funderar på om jag ska köpa en 64GB eller 128GB till nästa, funderar på hur mycket plats framtida appar och uppdateringar kan tänkas ta. Brukar inte spara så mycket bilder i telefonen utan laddar mest över på datorn.
Det skiljer ungefär 1000kr dom åt. Funderingar så här på kvällskvisten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 041
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 571
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
596
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama