Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi pratar om det som varit, vad vi ska kontrollera och vad vi utfört för jobb sedan sista mötet.

Sedan gör vi en kontroll av utfört arbete på platser som kunden bestämt att vi ska titta på.

Kunden gör en uppskattning av våran kvalité på utfört jobb sedan och ger oss antingen en massa brännässlor eller regnbågar med rosa enhörningar på.

Sedan planerar vi eller tja jag presenterar vad vi ska ha utfört till nästa möte.

Sist gick vi inga enhörningar.... vi fick gå barfota på glödande kol från mötet....
Är er lön kopplad till detta eller hur fungerar det? Jag har fått för mig att ni städar i team eller iaf flera tsm i varje objekt. Hur kopplas kundens nöjdhet till enskilda arbetare?
Blev nyfiken på din värld men jag kanske ställer för mycket frågor? Du borde väl hoppa i säng och sova med tanke på dina arbetstider!

@cili Rart :banghead: sånt när man ska göra på mindre bra vis för det är bestämt att det ska vara så och man inte kan få göra på ett bra sätt istället, nackdelen med att plugga ibland tyvärr.
Stå ut och trösta dig med att du kan bättre och ändå är duktig som kan följa dumma instruktioner.

Är er lön kopplad till detta eller hur fungerar det? Jag har fått för mig att ni städar i team eller iaf flera tsm i varje objekt. Hur kopplas kundens nöjdhet till enskilda arbetare?
Blev nyfiken på din värld men jag kanske ställer för mycket frågor? Du borde väl hoppa i säng och sova med tanke på dina arbetstider!

Vi har olika fasta områden som vi städar på och ansvarar för.

Mötet imorgon handlar om vårat största område där merparten av oss städar.

Våran lön är inte kopplat till detta men om vi leverar en tjänst med dålig kvalité så kan kunden säga upp sitt kontrakt med oss.

Detta är ett miljonkontrakt, dvs ett jäkligt stort kontrakt.

Vårat avtal är på 25 sidor....

Om en av städarna slarvar på sitt område så får vi åtgärder vi ska utföra innan nästa möte.

Där i mellan gör jag egen kontroller av våra städningar för att säkerställa att allt är åtgärdat och att det sköts.

Jag önskar att städföretaget vi köper städning ifrån hade en arbetsledare som du. Då kanske vi skulle slippa ringa och klaga på städningen fyra gånger i veckan.

:o :D :love:

Tack :heart

Även vi har haft problem men dessa är lösta och allt rullar på bra. Men det tog lite tid.

Det mesta går att lösa om man bara vill. Egenkontroller är bra.

Jag måste utföra egenkontroller på alla områden var fjärde vecka. Mina områden får dock cheferna kontrollera själva för det kan inte jag göra. Då hade jag fått 5 poäng av 5 möjliga varenda gång :rofl:

@cili

@ainasoja ojoj, det låter inte helt bekvämt faktiskt O_o

Man vänjer sig att öh vara chef på mötena och prata korrekt och vara förstående mm

Dom gångerna vi får rosa enhörningar blir jag lycklig och är nöjd med att vara chef.

När jag blir av med skorna är jag besviken... jag är besviken på mig och mina städare och vill helst bara lägga mig i soffan, suga på tummen och gråta så snoret rinner.

Och vill definitivt inte vara någons chef...

Jaha.

Nu vill jag typ dööö... en sjukanmälan ramlade nyss in.

Hur i hela helvete ska jag kunna vara på 2 ställen samtidigt imorgon då?

Det är bara jag som kan städa på dessa områden. Ja förutom ordinarie då.

@cili Rart :banghead: sånt när man ska göra på mindre bra vis för det är bestämt att det ska vara så och man inte kan få göra på ett bra sätt istället, nackdelen med att plugga ibland tyvärr.
Stå ut och trösta dig med att du kan bättre och ändå är duktig som kan följa dumma instruktioner.
Inlämnat och klart! Tur att man bara kan få G eller U, då behöver jag bara skynda mig igenom det jag måste utan att göra det bästa jag kan. Så kan jag lägga ner tid på att använda teknikerna snyggt på mina egna foton sen :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 046
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 571
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
597
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?