Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag testar jag att göra konserver med egenodlade tomater. Hoppas att det funkar.

Och så har jag precis ätit middag. Det var en helt egenkomponerad rätt med egenodlad palsternacka och tomat. Jag klarar ju annars bara av att laga mat efter recept. Smaken var det inget fel på men palsternackan kanske ska förkokas innan man gör gratäng av den? Den var lite al dente trots lång tid i ugnen.

Jag kanske kan bli huslig så småningom. Lite otippat.

Och nu fick jag ett meddelande om att en person kommer att kontakta mig som definitivt kan betyda problem :banghead: eller försök att få till problem (och möjligtvis relaterat till fältpersonerna :meh:).

Hoppas att de tär ok men nu slog tillräckligt med stress till för att jag inte ska kunna somna trots att jag är dödstrött :(

Ser framför mig hur ni lägger plagget på en pall, ställer er på var sin sida och håller i varandras händer och du tar ton: "salig Gud i himmelen, välsigna detta plagg och ta det in i din församling som ditt eget" :D
Oh gudars, där höll tangentbordet på att få en dusch julmust! :rofl: :rofl: :rofl:

@Scata: Jag tycker helt klart du ska välsigna presenten. Bäst att göra det direkt så den inte går omkring (åker omkring i kasse?) i synd :D
Nu har jag varit med och välsignat en STOR sittsäck, två träningsredskap och strumpor (jo dom fanns med på önskelistan - tro det eller ej... :D).

När vi skulle ha in sittsäcken i min icke så stora bil så for välsignelsen åt h-vete :devil::angel:
Den fick inte plats i bakluckan... den fick tillslut plats i baksätet :meh: Men mor fick sitta upptryckt i framrutan och syster fick inte så mycket space bredvid den i baksätet - jag såg inget bakåt... :cautious::p

Nu lugnar jag nerverna med glögg ;)

Städar och tittar på Du är vad du äter, blev jättepaff när de fick slänga mjölken :confused:
Ok att de gör sig av med godis, kakor och sådant, det förstår jag. Men mjölk? Dietisten hävdade att den inte gav någon näring alls till deras barn :confused:

Tittar på vägens hjältar,vilken :devil: arbetsmiljö !
Kaffe o lussebeulle serverad (av mig själv) öppnade o släppte ut vovven,helt vitt på trappan o lillan slog en frivolt ner för trappen :D ,så när jag släpper in henne ska jag salta.

Har avnjutit en bättre torsdagsmiddag med ett gäng grannar. MER än gött!

14727406_347063545663087_3016026833838669824_n.jpg

Väntar på att klocka ska bli så mycket att jag kan natta hästarna utan att skämmas. Orkar inte glo på tv utan ligger i sängen med ljudbok.
Packat det jag kan i stallet, i morgon blir det flytt av hästar och delar av prylar. Så kör vi skåp, hylla och resten av prylarna på lördag.
Sen ska bara gamla stallet städas ur...
Ska bli skönt när det är över, tar mycket ork just nu.

Försöker övertala mig att fundera lite på klädval till helgen... Ska på hundutställning på söndagen och behöver vara lite prydligt klädd. Ehm. Ja. "Alla" andra springer runt i kostymliknande skapelser och jag orkar inte ens fundera på vad som finns hemma (något kostymliknande blir det definitivt inte).

Granen är väldigt fin. Ljusen gav mig nästan en mental härdsmälta men nu är det fixat. Vi har dessutom öppnat våra kalendrar, sett på Selmas saga, sett på Sunes jul, läst ett kapitel i Julmysteriet samt klippt kattens klor.
Nu ska barnet sova och jag ska kolla klart på skidskyttet innan även jag ska sova.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 204
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar