Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag mår som jag förtjänar idag. Vänster rumphalva har sagt upp sig. Jag haltar fram och får sitta på andra rumphalvan. Om jag rör mig fel får jag veta det. Då hugger det.

Vaken. Skickat i iväg sambon med frukost och lite packning inför veckoslutet på Horse Show.

Äter frukost och ska börja förbereda hästar och hundar som blir ute längre än de är vana vid nu när jag varit hemma på heltid i flera månader. Eller hästarna är alltid ute förstås :p

Jo, men jag misslyckades kapitalt. Jag fattar inte riktigt varför jag inte satt kvar heller. Hästen blev rädd och slängde sig. Sånt brukar jag sitta kvar för.
Inte alltid man riktigt har en chans att förstå varför man sitter på backen egentligen med en lyckligt frustande häst som buffar på en med ett flin.
Fråga mig inte var jag tog denna erfarenhet ifrån då är risken att jag drar fulkortet det klassiska "en kompis kompis mosters kusin sa..." :angel::o

Jag mår som jag förtjänar idag. Vänster rumphalva har sagt upp sig. Jag haltar fram och får sitta på andra rumphalvan. Om jag rör mig fel får jag veta det. Då hugger det.

Ajje, sitt på kudde tills det känns lite bättre, fy usch. :cry:

Inte alltid man riktigt har en chans att förstå varför man sitter på backen egentligen med en lyckligt frustande häst som buffar på en med ett flin.
Fråga mig inte var jag tog denna erfarenhet ifrån då är risken att jag drar fulkortet det klassiska "en kompis kompis mosters kusin sa..." :angel::o

Ajje, sitt på kudde tills det känns lite bättre, fy usch. :cry:
Hästen blev upprörd av händelsen så det var inte kul för den heller.

Jag vet inte om det funkar bättre att sitta på kudde. Det gör ju ont även när jag ligger fel i sängen.

Hästen blev upprörd av händelsen så det var inte kul för den heller.

Jag vet inte om det funkar bättre att sitta på kudde. Det gör ju ont även när jag ligger fel i sängen.
Hoppas hästen kan hantera det mentalt och fortsätta framåt utan problem.
Kudde känns som det inte gör så mycket nytta nej, tänkte mest för att få höjd på den snälla sidan och avlasta den onda från direkt tryck men om du har ont att sitta i sängen lär det hjälpa föga, krya på dig!

Hoppas hästen kan hantera det mentalt och fortsätta framåt utan problem.
Kudde känns som det inte gör så mycket nytta nej, tänkte mest för att få höjd på den snälla sidan och avlasta den onda från direkt tryck men om du har ont att sitta i sängen lär det hjälpa föga, krya på dig!
Hästen är det ingen fara med. Det var bara för stunden. Han är annars en stabil 24-åring med världsvana. Men även en gamling får ju lov att reagera. (Fast han vet inte om sin ålder och är mycket fräsch. Ibland har han hyss för sig eller taggar till.)

Vaken. Skickat i iväg sambon med frukost och lite packning inför veckoslutet på Horse Show.

Äter frukost och ska börja förbereda hästar och hundar som blir ute längre än de är vana vid nu när jag varit hemma på heltid i flera månader. Eller hästarna är alltid ute förstås :p

Frukost intagen, hundarna matade och ponnyernas hinkar fixade. Ska nog sova en halvtimme. Bussen gå 9 och det tar 5min att gå så lär hinna det.

Behöver ju inte packa för en vecka liksom :cool:

Hästen är det ingen fara med. Det var bara för stunden. Han är annars en stabil 24-åring med världsvana. Men även en gamling får ju lov att reagera. (Fast han vet inte om sin ålder och är mycket fräsch. Ibland har han hyss för sig eller taggar till.)

Jag red också en häst förut som inte visste hur gammal hon var (eller att hon skulle vara lite försiktig med sina ben :cautious:). En helt underbar häst och jag saknar henne lika mycket som mina egna. Hon var väldigt het om man kunde rida men hon gick också på barnridningen ibland på ridskolan och då gick hon som om det var ägg på marken för att inte tappa barnen :love:

Hoppas du kryar på dig snabbt, avsittning på grus gör ont! :crazy:

Jag skulle ha gjort Cranberry sas till kalkonen i morgon, men ar aldeles for trott i kvall. Det har varit en super jobbig och LANG dag i dag. Nu ar det snart sang dags (tack och lov) och jag orkar bara inte gora det jag borde i kvall.
I morgon lar jag fa satta fart om jag ska hinna ... men det kan det vara vart att bara fa hanga har pa Buke en stund i kvall och sedan ga isang. Miss Mandy fick en bold bortopererad i dag och sover nu djupt ... jag kanner mig lika trott som hon ser ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 204
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar