Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kompis mår bra (eller ja, men oskadd alla fall) polisen åkte direkt jag ringt så det blev en himla fart på dem. Det första kompis man sade när de klev in var "Vad har du gjort?!" Så direkt anklagade han kompis :rage:
Men poliserna hade varit helt underbara och verkligen lyssnat och varit förstående (och inte fallit för mannens lentungade skitsnack) De kunde inte gripa honom nu av någon anledning :confused: men han hade blivit väldigt spak och ganska chockad över att någon annan än kompis ringde och anmälde. Minsta lilla från honom nu och de hämtar honom på studs.

Nej. Herregud. Ska vi sitta i samtal vi tre om att han har sagt dumam saker till mig. ALDRIG i livet. Chefen föreslog det och jag tvärvägrade.
Jag kunde inte hindra det där samtalet med kollegan dock. där var chefen tvärbestämd.
Men fy fan vad jag mår illa av att veta att det kommer att ske.

Kollegan är en oerhört självsäker man med flera lyckade företag i sitt CV. Ansedd lokalpolitiker och aktiv i samhällslivet. Oerhört gott självförtroende.
Han kommer bara att höja på ögonbrynen och blåneka.
Ok, det låter som en skitsituation :yuck: Jag förstår att du vägrade men han har ju inte "bara" sagt dumma saker. Han påstår att du ljugit om honom. Ingen liten skitsak utan att han knarkar. Jag tycker det är mycket allvarligt. Jävligt allvarligt. Som chef skulle jag vara mycket intresserad av att reda i detta innan det blir ännu värre. Jag vill ge både pepp och värme till dig för det kommer nog bli tufft oavsett om du deltar i samtalet eller ej. Personligen är jag så trött på att det alltid ska vara nått skit på gång i arbetsgruppen. Tänk att bara få vara helt fokuserad på primäruppgiften och kunna ge gärnet.

Polisen får inte återkoppla hur som helst så bli inte nojjig om ingen hör av sig.

Bra att du ringde polisen så att de kan bege sig platsen och göra en bedömning av situationer. Anser de att din kompis behöver omedelbart skydd kontaktar de socialjouren som kan hjälpa till med skyddat boende.
Kompis återkopplade så pratar med henne nu :up: Men hon hade kontaktat soc och missbruksenheten redan i måndags, men ingen reaktion alls från dem. :confused: Sedan hände allt detta idag.
Kompis är glad och tacksam att jag ringde :)

Senast ändrad:
Kompis återkopplade så pratar med henne nu :up: Men hon hade kontaktat soc och missbruksenheten redan i måndags, men ingen reaktion alls från dem. :confused: Sedan hände allt detta idag.

Om socialtjänsten bedömer att det är akut fara har socialtjänsten två veckor på sig att besluta om man ska inleda utredning eller inte. Vill hon ha skyddat boende får hon ansöka om det och då behövs en polisanmälan som grund.

Det finns många anledningar till att man inte får hjälp från socialtjänsten. Den vanligaste är att man har orimliga förväntningar på vilken hjälp man kan få.

Om socialtjänsten bedömer att det är akut fara har socialtjänsten två veckor på sig att besluta om man ska inleda utredning eller inte. Vill hon ha skyddat boende får hon ansöka om det och då behövs en polisanmälan som grund.

Det finns många anledningar till att man inte får hjälp från socialtjänsten. Den vanligaste är att man har orimliga förväntningar på vilken hjälp man kan få.
Fast att få hjälp med att få bort en labil person med alkoholproblem, som blir ännu värre när han dricker kan ju inte ses som orimligt? Speciellt inte när soc redan är väl insatta i hans problem och familjen har barn.

Fast att få hjälp med att få bort en labil person med alkoholproblem, som blir ännu värre när han dricker kan ju inte ses som orimligt? Speciellt inte när soc redan är väl insatta i hans problem och familjen har barn.

Jo det är orimligt. Ingen av de kommunerna jag arbetat i skulle ha hjälpt till med det. Man skulle säga att hon själv fick se till att skydda sina barn och sig själv. Kan hon inte göra det själv får hon ansöka om skyddat boende.

Jo det är orimligt. Ingen av de kommunerna jag arbetat i skulle ha hjälpt till med det. Man skulle säga att hon själv fick se till att skydda sina barn och sig själv. Kan hon inte göra det själv får hon ansöka om skyddat boende.
Annars så hotar de att ta barnen. det blev jag.
Skyddade jag inte dottern så skulle de placera henne

Sedan undrar folk varför soc har dåligt rykte :meh: Hon kan säkert skydda sig själv, 5 barn, en hund och en katt mot en man som är bra mycket starkare än henne. :banghead:

Tågen går verkligen inte som tåget nu @Marita73 och @Linta O_o

Först brandrisken tidigare idag och nu såg jag att ett tåg spårat ur i Borlänge :crazy:
Haha ja, min snubbe som också är förare ringde för nån timme sen och behövde prata med nån sa han. Blev ju orolig först, men han garvade och sa ungefär att det här är så absurt så det finns inte. Ett av våra tåg har gått sönder i Sala och går inte att köra tillbaka till Uppsala, utan det måste köras hem till verkstaden i Gävle via Krylbo. Och så urspårningen i Borlänge då. Och dessutom är det något växelhaveri strax norr om Uppsala så det kommer vara helt stängt för trafik 23-07. Vi har dessutom en kärra borta pga älgkrock. En borta pga hjulskador. En borta pga elfel. Och så nu tydligen en som bara går att köra norrut. Är inte sugen på att jobba imorn kan jag lova :laugh:

Först brandrisken tidigare idag och nu såg jag att ett tåg spårat ur i Borlänge :crazy:

Verkar som man måste ta bilen vart man ska då tåget sällan går i tid .Taxin glömmer att hämta ..Två gånger samma dag och flyget är försenat

Haha ja, min snubbe som också är förare ringde för nån timme sen och behövde prata med nån sa han. Blev ju orolig först, men han garvade och sa ungefär att det här är så absurt så det finns inte. Ett av våra tåg har gått sönder i Sala och går inte att köra tillbaka till Uppsala, utan det måste köras hem till verkstaden i Gävle via Krylbo. Och så urspårningen i Borlänge då. Och dessutom är det något växelhaveri strax norr om Uppsala så det kommer vara helt stängt för trafik 23-07. Vi har dessutom en kärra borta pga älgkrock. En borta pga hjulskador. En borta pga elfel. Och så nu tydligen en som bara går att köra norrut. Är inte sugen på att jobba imorn kan jag lova :laugh:

Åh jag hoppas det går att åka tåg Tierp-Sthlm imorgon.

Eller iaf Uppsala-Solna. Från Tierp kan jag åka buss.

Sedan undrar folk varför soc har dåligt rykte :meh: Hon kan säkert skydda sig själv, 5 barn, en hund och en katt mot en man som är bra mycket starkare än henne. :banghead:

Socialtjänsten följer en väldigt strikt lagstiftning och det finns ingen del i lagstftningen eller domar som medger att socialtjänsten kan slänga ut någon från dennes hem så som du önskar.

Att en del tycker att socialtjänsten har dåligt rykte beror på att de har orimliga förväntningar på vad socialtjänsten kan göra för dem.

Det var du som drog in mig i denna diskussion, jag har inget som helst intresse av att fortsätta den.

1457652_10151830907062620_1006432268_n.jpg

Jag var bara tvungen, det är 3 år sedan idag, jag fick den här bilden som idag står i bokhyllan inramad och signerad... av bästaste Imrahil, här på buke.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 675
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 203
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar