Vad i hela friden gör vi, del ,ehm, en massa många XX o sådär.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sedan undrar folk varför soc har dåligt rykte :meh: Hon kan säkert skydda sig själv, 5 barn, en hund och en katt mot en man som är bra mycket starkare än henne. :banghead:
Jag förstår att det är superfrustrerande men som @Görel säger så finns det lagar som socialtjänsten måste följa. Socialsekreterarna kan inte knalla in i ett hem och ta med sig någon. Inte ens om den är döende. Det är polis, hämtningar, och läkare, psykiatriska bedömningar, som gör de insatserna. De kan omhänderta med hjälp av LVM efter utredning eller omedelbart om akut fara för livet finns. Men även då bygger det på att den LVMet gäller själv vill eller så går det via handräckning av polis. Det är svårt och snårigt att hjälpa en familj och det bygger på att det finns vilja till förändring. I din väns fall kan socialtjänsten erbjuda samtal och påbörja utredning. Det är förbluffande ofta som människor kommer till insikt och själva ber om hjälp med sitt missbruk men min erfarenhet är att när det gäller personer som lever i till ytan funktionellt i en familj tar det längre tid. De ser sig inte som missbrukare för missbrukare lever på en parkbänk. Oavsett hur din väns man gör så kan hon få stöd av socialtjänsten att lämna honom. Det är nog vad som är en rimlig förväntan.

Just flyttat ett rådjur från vägen efter en smitning precis framför näsan på mig.
Kontaktade polis så de skulle skicka ut en jägare.
Hade ju inget att märka ut med.
Som tur var var det nog dött
Arg som ett jäkla bi är jag.
Fanskapet stannade längre bort och kollade skadorna på bilen och fortsatte sen
Fortfarande arg
Usch för idioter.
Hade jag varit snabbare hade jag vetat vem det var...

Knepig dag idag, fick hjälpa en god vän oplanerat så inte alls fått saker gjort som jag hade tänkt.
Avslutade kvällen med att sälja ett fårskinn huxflux, bara några kvar :banana:

@tanten Jobbig situation verkligen men jag tror inte att det löser sig genom att bara låta det passera i tystnad och vägra samtal, nej det är inte roligt och känslomässigt vill man inte men för att visa chefen att man är samarbetsvillig till en fungerande arbetsmiljö och inte döljer något så är det oftast en tuff väg man får gå.
Många gånger kommer det fram mera info. till chefen som stödjer problemet med en specifik anställd under tiden.
(Egen erfarenhet som fackombud och utsatt för sexuella trakasserier(ej som fackombud tack och lov!) på arbetstid som jag inte var tyst om och tyvärr visade sig vara större problem med fler utsatta men jag öppnade mun och tack vare det vart det resultat och stopp på saker)
Lider med dig :heart

@Mirre Bra:love: att du vågade ta tag i det, men får vi hoppas på det bästa och låta systemet ha sin gång, sjukt jobbigt men nu är det framdraget i ljuset och kan hanteras. :heart
Fega karl:turd:

@Magiana Ajje obekvämt är bara förnamnet. Är det inte meningen att man ska sitta kvar på ryggen? ;)

Sovdags. Är hos mamma efter en bra dag på jobbet...utom att jag hellre hade sett att sista patienten jag hade för dagen hellre hade fått somna in än vakna, men jaja....
Sista timmen blev det fika och massa prat och skratt med goa kollegor. Det gäller att passa på när vi hinner, det är så många dagar vi inte hinner fika alls.

Imorgon mer jobb. Känns faktiskt riktigt bra att tänka så :).

Fy sjutton. Du har all rätt att vara arg.
Ja jag fick stå mitt på rv 50 med tung trafik som kom och stoppa trafiken tills jag pratat klart med polisen.
Sen flyttade jag rådjuret så det låg i dikeskanten istället. Hade ju bra möjlighet att specificera vart Det låg för polisen då ishallen ligger mittemot och det finns fartkameror strax efter

Ska försöka sova lite nu. Har grejat med för mycket idag så kroppen är helt slut. Mitt hockeylag vann idag. Så himla skön seger.

Jag åkte visst av hästen på grusvägen idag. Och nu har jag ont som fan. Det var inget jag behövde.
Å vad onödigt sånt är. Jag åkte väl av 50 ggr minst på ridskolan så baka tårta kan jag iallafall :p men sen slutade jag där och skaffade egen häst, la sadel, träns och allt annat onödigt på hyllan och sen dess har jag inte åkt av.
Barbacka vild galopp på vilt bockande häst som bara är busig är skitkul :bump: och vi blev ortens skräck eftersom vi ibland mötte "dressyrmaffian" som inte ens hälsade (högfärdiga som fan) och då behövde jag bara tänka "rodeo" och så busade vi loss så dom andra hästarna fick fnatt. :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 204
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar